אתם מחוברים לאתר דרך IP ארגוני, להתחברות דרך המינוי האישי

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

שביתה: פועלים במפעל או דוגמנים לתחתונים?

בפרק הראשון מציב רני בלייר את הקונפליקט המרכזי שיוביל את הסדרה: העבודה מול המשפחה. אלא שבמקום לייצר דילמה אמיתית, מוצגים שלושה גברים חזקים ומאחוריהם נשים יפות שמדברות חלש

תגובות

כבר בפרק הראשון של הסדרה המדוברת החדשה מבית היוצר של רני בלייר מסומן הקונפליקט המרכזי שילווה אותה, ככל הנראה עד סופה, והוא העבודה מול המשפחה. מאחורי הגיבורים – בוסקילה (עמוס תמם), אלברט (שלום מיכאלשווילי) ופורטל (זוהר ליבה) -  ששלושתם היו זוכים בקלות לתואר גבר גבר של מופז, עומדות נשים יפות שמדברות חלש. העלילה מעוצבת כך שבכל פעם שהם צריכים לצאת לעבודה במפעל, הם נאלצים לוותר על המתרחש בבית – פורטל על העזרה לאשתו עם התינוקת שרק נולדה, אלברט צריך להבטיח לאשתו שבלידה הבאה הוא יהיה אתה (ולא במפעל) ובוסקילה מוותר על נסיעה עם אשתו להתחלת הליך אימוץ (אמנם הוא עושה את זה בשביל הפילגש ולא בשביל המפעל, אבל זה לא גורע מגבריותו).כך מצליח בלייר ללכוד את הפרדוקס שמניע את חיינו – עובדי המפעל עובדים כדי לפרנס את המשפחה, כלומר בשביל המשפחה, אבל העבודה מאלצת אותם להתרחק ממנה. הפרדוקס הזה אמור להעצים את הקונפליקט שיתגלה בפרקים הבאים כאשר העובדים יצטרכו לבחור האם לסכן את מקום עבודתם ולכן גם את משפחתם בשביל הסיכוי להטבה בתנאים. האשה העדינה בבית אמורה להזכיר להם שהם לא יכולים לעשות מה שהם רוצים מתי שהם רוצים, כי הם כבר לא רק גברים, הם ראשי משפחות. כך מוצגת למשל מורכבות המצב של פורטל: הוא מטפל בתינוקת ולא מעיר את אשתו למרות שלפניו משמרת כפולה של 24 שעות ולכן הוא נרדם באמצע משמרת, נתפס וצפוי לאבד את עבודתו. הקונפליקט בין העבודה למשפחה מוכיח שפורטל לא אשם במצב שהוא נקלע אליו- הוא רק ניסה להיות אבא, זה הכל. אבל משהו במנגנון הזה, שאמור לגרום לנו להזדהות עם פורטל ולרחם עליו לא עובד. למה? כי הוא לא אמין בדיוק כמו שאר האלמנטים בסדרה.כל הנשים יפות. הרומן של עמוס תמם עם נטע גרטי:

שביתה, ימי ג' ב-22:00, yes Drama

כתבות שאולי פספסתם

*#