כוכב נולד 9: הרוקרית נלחמת על מקומה בצרחות

השידור מלא התקלות הוכיח שצביקה הדר שועל שידורים חיים, ויכול לנצח את המצב עם בדיחות עבשות. המתמודדים שוב מוכיחים שיש בניהם ילדים מוכשרים אבל אין כוכבים. ויאיר ניצני מנסה להיות סיימון קאוול הישראלי

חגית גינזבורג, עכבר העיר אונליין
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
חגית גינזבורג, עכבר העיר אונליין

תקלה מופלאה

דליה מזור יכולה להיות גאה: אופרה ווינפרי אומנם קיבלה קרנבל פרידה אקסטרווגנטי מהטלוויזיה האמריקאית לרגל עזיבתה, אבל גם לגברת הראשונה של הטלוויזיה הישראלית היה את ההומאז' שלה, וזה קרה אתמול בפריים טיים של ערוץ 2 – לא פחות. כי אין כמו שורה של תקלות מביכות בשידור חי להזכיר לצופה את נפלאות הערוץ הראשון. וכשהסאונד התחיל לקרטע אתמול בכוכב נולד, עד כדי כך שהם נאלצו לצאת לפרסומות, כולנו חשבנו על הערוץ הממלכתי הזה. בהצלחה בדרכך החדשה, דליה. שאי ברכה. כוכב נולד - כל הכתבותאבל אל תטעו, העניין הזה הוא ממש לא סיבה לשמוח לאיד ולצאת לחגוג על דמם תקול הסאונד של קברניטי קשת. להיפך, דווקא התקלות האלה, יותר מהכל, מחדדות  את היופי שבנונשלנטיות הישראלית. אותה אפאטיות שלא מתרגשת מקצת פדיחות מול כל האומה, היא מה שעושה אותנו לפעמים מגניבים. אם קרן פלס יכולה ליפול על הבמה, גם ל"כוכב נולד" מותר לפשל מדי פעם. וצביקה הדר- שאלוהי הקומדיה יעזור לבדיחות הקרש שמלוות את סגנון ההנחיה שלו – הפשיל שרוולים כמו שועל שידורים חיים ותיק וניצח על הפיאסקו הזה בקלילות, מוכיח שבכל זאת יש הצדקה למשכורת הענק שמשלמים לו שם. היחידים שנראו כאילו הם עומדים לחטוף שבץ בשידור חי היו המתמודדים שהסולואים שלהם עוכבו לחקירה – תמר ויוסי. ואותם אפשר להבין לגמרי.חוץ מזה, הפרק של אמש זרם בנינוחות. התחלנו להתרגל לפורמט הדו קרב המשונה הזה, שבשבוע הבא בטח ייעלם כבר לטובת הפלצה חדשה שאמורה לדלל את כמות המתמודדים במהירות, אבל לפחות בינתיים אפשר להשתכשך בשגרה ולהתעטף בה כמו שמיכת טלוויזיה צמרירית כשהעיניים נעצמות משעמום מול המסך.איפה הכוכבים?

נראה לי שהנקודה הבעייתית של העונה הובהרה כאן כבר מספר פעמים: היעדר משווע של מתמודדים ראויים - ראויים לאהדתנו, לסימוסינו או לכל תגובה רגשית שהיא מעבר לפיהוק. כן, הם ילדים חמודים ומוכשרים – גם את זה כבר אמרנו – אבל לכל הרוחות, הם פשוט לא יודעים לעלות על הבמה ולכבוש אותה. והייתם מצפים שאחרי תשע שנים של צפייה ב"כוכב נולד", הם ילמדו דבר או שניים. מספיק היה לטעום כמה שניות מהביצוע המשותף של שירי מימון ושמעון בוסקילה כדי להיזכר איזה אפקט יכול להיות לפריפורמרים אמיתיים. כולם, למעט אולי אורטל אדרי שבאמת שואגת מספיק חזק כדי לעורר איזה נים רדום של אכפתיות ומלי שלום, שאם הקול שלה לא מדגדג, לפחות הבגדים שלה מקבלים סוג כלשהו של תגובה פיזית מהצופה (בחילה?) – כל השאר הם אסופה של זמרים שיודעים לשגר מבטים נוגים לתוך המצלמה ולבחור שירים בינוניים ותו לא. לירון, שמרגלית צנעני ומירי מסיקה מתמוגגות ממנו מסיבה לא ברורה, הוא לא יותר מגרסה חיוורת של אייל גולן, עם ח' ו-ע' שפג תוקפם מן העולם בערך מאז שזוהר ארגוב נפח את נשמתו. גם הניסיונות לשיר שירים של שלמה ארצי ואביב גפן לא משווים לו תחושה של ייחוד או מקוריות. רון, שהקול שלו פשוט לא טוב מספיק (אבל אסור להגיד את זה, כי הוא בכסא גלגלים) אם כי היה נחמד לשמוע שיר נשכח של להקת היי פייב. יוסי, שכל כך רוצה להצליח ולקבל סמסים, דווקא יכול לעבור בזכות האותנטיות שלו, אבל השופטים משום מה נטפלים אליו וכך גם במקרה של תמר, שיכולה לשיר את ספר הטלפונים ולגרום לו להישמע טוב. אבל היא בכל זאת בת 16 (למקרה שפספסתם את 17 האזכורים של הנושא בפרק) ונוטה לבחור שירים שמתאימים לטקסים בבית הספר. יש לה פוטנציאל אמיתי להפוך לכוכבת – עניין של זמן וניסיון כנראה - אבל השופטים לא מבסוטים מהביצועים שלה ולה קשה להימנע מפרצופים חמוצים כתגובה לביקורת. טוב נו, היא בת 16. וחצי.אולי כשתגדל. תמר יהלומי:

צדי צרפתייאיר ניצני סיימון קאוול

תגובות

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ