כוכב נולד 9: פשע נגד הצופים

הנבחרת התחלקה לקבוצות, המתמודדים עלו לשיר, השופטים שפטו והקהל הצביע. בדיוק כמו תוכנית אולפן רגילה, רק שהפעם קראו לזה "מבחן הקהל". הכאילו חידוש בעונה לא מנע את תחושת ההתעללות בצופים

חגית גינזבורג, עכבר העיר אונליין
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
חגית גינזבורג, עכבר העיר אונליין

לתוכניות ריאליטי שמורה הזכות להפעיל מגוון רחב של מניפולציות על קהל הצופים שלהן: פרומואים שמוציאים משפטים מהקשרם כדי לעורר מתח, עריכה מגמתית ששמה דגש על מתמודדים מסוימים ,או מחוללת קו עלילה כלשהו על מנת לייצר עניין. מותר להן אפילו לשנות את החוקים, לשחק איתם ואיתנו כאילו מדובר בחוות נמלים ולטרוף אותם כמו ביצה חיה. אבל גם למניפולציות האלה יש גבול. זה שאין אף רשות שאוכפת חריגות גסות ופועלת נגד התעללות בצופים, לא הופך את זה ללגיטימי.כוכב נולד 9 - כל הכתבותמה שקרה השבוע בכוכב נולד הוא בגדר עבירה. אי שם, אני משוכנעת, קיים חוק זכויות אדם כלשהו שאמור לחסוך מהצופים שעתיים טלוויזיוניות של שעמום מיותר. ושמישהו בבקשה יציג אותו למי שזה לא יהיה שאחראי על התוכנית ועל קבלת ההחלטות, כי מגיע לו להיענש. לא משהו רציני, אולי קצת שעות בעבודות שירות. אבל מגיע לו."מבחן הקהל". כיביכול

מה לעזאזל הולך שם? מה הוא, לכל הרוחות, ההבדל בין תוכנית אולפן רגילה, שבה המתמודדים חשופים להצבעות סמסים מהקהל בבית, לבין תוכנית "מבחן הקהל" – ההפלצה התורנית של העונה החדשה? בואו נבחן את זה לעומק. בתוכנית אולפן רגילה, הנבחרת, הגדולה בתחילת העונה, מתחלקת לחצי. המתמודדים עולים לשיר סולואים בפני הקהל באולפן והקהל בבית, השופטים מעבירים ביקורת (מרגול: "יא מלעונה", מירי מסיקה: "אתה נהדר! נפלא! התרגשתי") ובסוף הפרק, הקהל בוחר מי יישאר ומי יילך הביתה.בתוכנית "מבחן הקהל": הנבחרת התחלקה לחצי (כמה חבל של"חצי המשעמם" ולחצי ה"קצת פחות משעמם"), המתמודדים עלו לשיר סולואים (בפני קהל של אלף איש, שמעניין בעבור איזה קופון לאיזו רשת של סופר מרקט, הסכימו לנדב את עצמם לעינוי הזה), השופטים שפטו (מרגול: "יא מלעונה", מירי: "אתה נהדר! נפלא! התרגשתי") והקהל הצביע. בחיי, לכו תבינו איך הם חשבו על זה. שמישהו שם יהיה מספיק אמיץ לקום ולהגיד: "תקשיבו, חבר'ה, יש לנו שעות מסך למלא ומעט מאוד תוכן למלא אותן בו. אה, וגם משלמים לנו פר תוכנית, אז אתם יודעים. בקיצור, המצאנו שם חדש לנוסחה הוותיקה והמשומשת, זרקנו קצת מצלמות וידיאו ביתיות להדגשת אפקט המחוברות ואיכשהו הדבקנו את כל זה יחד. מצטערים, אין לנו תקציב לשכור אנשים יצירתיים חדשים". אולי אז, זה ירגיש קצת פחות כמו התעללות ויותר כמו טלוויזיה ישראלית טיפוסית.

חוויות קשות וכעת למה שהיה בפרק של אמש (וסליחה שעליכם לחוות מחדש את החוויות הקשות):  ילנה היפה סיפקה ביצוע די פושר ל"סיפור מכור" של מאיה בוסקילה, מה שמיד גרם לי לפקפק בטעמה המוזיקלי – כי אפשר ללמוד על מתמודד לא מעט בזכות השירים שהוא בוחר. בחירה מהסוג הזה הורידה לה כמה נקודות, אפילו שהיא נראית ממש טוב בג'ינס הקטן והצמוד שלה. וההתלהבות של השופטים? תחזרו שורה אחורה לג'ינס ותבינו לבד. ג'ינס צמוד זה לא מספיק. ילנה אלייאייב:

עמיר בניוןשלום חנוך

תגובות

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ