כוכב נולד 9: יורשת בת 16 וחצי לנינט?

מעט מדי אודישנים ויותר מדי חידושים הם מתכון בטוח להפוך העונה החדשה של "כוכב נולד" למייגעת וצפויה מראש. ובכל זאת, אולי ילנה היפה בת ה-16 תהיה היורשת של נינט, ומזל שמתפתח קאט פייט בין מרגול למירי, שיהיה למה לצפות

חגית גינזבורג,עכבר העיר אונליין
מעבר לטוקבקיםכתוב תגובה
הדפיסו כתבה
חגית גינזבורג,עכבר העיר אונליין

שמונה שנים הן הרבה מאוד זמן. המון זמן במונחים של ריאליטי ואפילו עוד יותר במונחים של כוכב נולד. שם, קצת כמו שנות כלב, כל עונה מרגישה כמו שבע. אז בחישוב זריז, עברנו כבר 56 כוכבים נולדים מאז נינט והים הדמעות שלה – או שמונה עונות בשפה פשוטה. שמונה עונות של הרבה קולות צרודים, חורקים, מזייפים; שמונה עונות של הרבה אודישנים ביזאריים, מביכים, מופרכים; שמונה עונות של צביקה הדר, צדי צרפתי וכסאות מסתובבים של שופטים אחרים. ושמונה עונות של מעט מדי כישרונות גדולים, שנשארו איתנו אחרי שפרשו לעולם נטול סמסים וגרסאות קאבר לשירים של ריטה. שיגרה זה רע, בואו נחדש

אז מה עושים אחרי כל כך הרבה זמן כזה, כשצריך להצדיק עוד עונה שלמה, מספר תשע, של הנ"ל, וגם לוודא שלפחות 25 אחוזי רייטינג יתיישבו מול המסך מדי שבוע כדי לעקוב אחריו? כי בכל זאת הסתיימה עונה של האח הגדול לפני שבוע ואסור לתת לסוס לגווע או אף גרוע יותר, לאבד צופים לטובת "אמריקן איידול"? בשפתם של יוצרי "כוכב נולד", הדרך לשמר את הצופים היא לחדש, לחדש, לחדש. לזרוק עוד מצלמות למערבולת, עוד רגעי תיעוד חושפניים, עוד אנשים שלא יצליחו לנפק צליל הגון גם אם יוצמד להם אקדח לרקה. נכון לעכשיו, אפשר להצביע על שלושה חידושים עיקריים: הראשון – חלוקת מצלמות וידיאו לנבחנים. אתם יודעים, בשביל כל האקשן הזה שקורה בתור המשתרך מחוץ לחדר האודישן, בין הסנדוויץ' שאמא הכינה בבית והחבר שקורע את המיתר של הגיטרה. השני – הצבת מצלמות מחוץ לחדר האודישנים, כדי לתעד בקלוז אפ מיקרוסקופי את דמעות ההתרגשות של ההורים/אחים/חברים/הגננת שקפצה לאחל בהצלחה והשלישי – ביקורי בית אצל זמירים פוטנציאליים, לאחר שקרוביהם דיווחו על הכישרון המופלא להפקה.החידוש הראשון דווקא מוסיף נדבך מעניין לכל העסק. הרי תמיד נחמד לראות נערה בת 16 על סף התקף לב, רגע לפני מפגש חזיתי עם מירי מסיקה. השני – מחרב מסורת רבת שנים של התוכנית, במסגרתה המתמודדים שצלחו את האודישן יוצאים מהחדר, היישר אל זרועות אהוביהם, ומנסים לעבוד עליהם באמצעות פרצוף עצוב ולא אמין במיוחד (ייתכן שבהפקת התוכנית החליטו פשוט לקצץ בתקציב כובעי וצעיפי ה"עברתי" לטובת המשכורת של יאיר ניצני?), רק כדי לצרוח בשמחה שלוש שניות לאחר מכן. יהי זכרו ברוך.השלישי – ובכן, דומה להפליא לקונספט האודישן בהפתעה מהשנים הקודמות, רק שהפעם, במקום להתפרץ לאולם קולנוע הומה או לסופר מרקט גדוש, השופטים מגיעים הביתה. תכינו מעמולים, כן?  אודישן בבית. יש מעמולים? צילום מסךנעביר ערוץ בשלט או לא?

אי אפשר לקחת מההפקה את המאמץ הניכר בשדרוג ושיפור הפורמט. אין ספק שרכישת בורקסים לישיבות קריאייטיב השתלמה בהחלט. חבל רק שזה ממש, אבל ממש לא מה שיגרום לצופים להישאר איתם. מה שכן יגרום, או מי שתגרום ליתר דיוק, היא המתמודדת ילנה, נסיכה יפיפייה ומוכשרת בת 16 וחצי שאם להאמין לנתונים הסטטיסטיים בפייסבוק, מסתמנת בתור הנינט הבאה.אילו רק היו לנו עוד כמוה בתוכנית הראשונה של העונה, עוד ילדות יפות ומוכשרות שכיף כל כך לראות, שגורמות לך לשבת ולצפות בתוכנית מלכתחילה, לכסוס ציפורניים בתקווה שהתמימות המתוקה הזו, שהגיעה כל הדרך באוטובוס מדימונה בסקיני ג'ינס תתגלה כבעלת קול כובש  – או אז, לא היה צורך בכל המצלמות והחידושים והאטרקציות והניסיונות לדמות את מירי מסיקה לג'ניפר לופז עם עגילי חישוק גדולים מדי.

אבל לא היו עוד ילנות בתוכנית הראשונה. הייתה ילדונת אחרת, שחר כרמי, עם סיפור חיים עצוב וקול של פייטן בית כנסת בסרט אינדי שגרמה למרגול לבכות. וכמובן ארז שמואלי, הקצב בן ה-44 שישראל צריכה, כי הקצב הקודם יילך תיכף לכלא. וכל היתר – מבוגרים מדי, זחוחים מדי, חסרי כישרון מדי. משעממים מדי. מרגול מייבבת בהזדהות (צילום מסך)מדוע הסתפקו במעט כל כך נבחנים בפרק הראשון, כשכולם יודעים ששלב האודישנים הוא המעניין והמשעשע ביותר – כשכולם עדיין בוסריים, נרגשים וחפים ממייק אפ? מדוע התעקשו לעייף אותנו בקולותיהם החורקים של מתמודדים נטולי מודעות עצמית שלא עברו את האודישן, במקום לפרגן לנו כמה זמרים יפים ומחממי לב? איך זה שבפרק הראשון הכרנו רק שניים (וחצי, אם מחשיבים את הילדון החמוד שהבליח באודישן של הקצב) מתוך המאה שעברו? ומלה על השופטים החדשים לסיום: הקאט פייט המתפתח בין מרגול למירי מסתמן כאטרקציה אמיתית, מפגש המערב והמזרח פלוס ציפורניים בנויות וספריי לשיער. וטוב שכך. אם ימשיכו לייגע אותנו באודישנים משמימים, לפחות יהיה לנו למה לצפות.

תגובות

משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ