שתפו בפייסבוק
שתפו כתבה במיילשליחת הכתבה באימייל
זיו יצחקי, עכבר העיר
זיו יצחקי, עכבר העיר

קבלו את להיט הקיץ החדש: "בדרך למאניה דיפרסיה עוצרים אצל חיבוקי". זהו סיפורם המרגש של אחד עשר יושבי בית בסמוך לבירת ישראל שכל רצונם הוא במגש עמוס בצבעי מאכל וסוכר ושומן מעובדים. כדי שזה יקרה, האח הגדול שולח את לבנה, ששוב מקדמת את שוק לוינסקי, לחבק לשלושים שניות את כל הדיירים. חלילה מלהיות קטנוני, אבל החיבוק של יניב נמשך רק 19 שניות. בערך הזמן שבו נמשך הטיפול שלו אצל ד"ר ורוד המודחת, ועל כך בהמשך. את האינטרס למנוע מיושבי הבית סיגריות כבר כולם הבינו. פחות סיגריות שווה יותר מריבות. האח הגדול לא מסתפק בכך וגם מונע מהדיירים מוצרי מזון משככי חרדה, כמו ממתקים עתירי סוכר. גם בשביל זה הם צריכים לעבוד, וקשה. »  האח הגדול 5 - כל הכתבות »  מזל טוב, דורין מצאה אישיות»  פאולינה מביעה רגש דרך השיער»  טהוניה כועסת, מיכל אנסקי מפייסת

על הדיפרסיה בפרק האחרון היתה אחראית טהוניה. הבחורה נמצאת כנראה במצב נפשי לא פשוט, שחרג מגבול הדיכאון הקל. בשביל "האח הגדול" זה רק סימן להרים טלפון ליועץ הפסיכולוגי של ההפקה, שבכתוביות הסיום אינו מזדהה בשמו הפרטי. יכול להיות שהוא עדיין מעיין בתקנון האתיקה של הזכיינית. בתנ"ך של הפורמט כתוב כנראה לדאוג לקלוז אפ של רגע ההתמוטטות, אם אפשר לקבל קריאות שבר של "אבא" כמו לבנה או "אמא" כפי שעשתה טהוניה, יש לשמור אותו לאחת היציאות לפרסומות. אין כמו לצפות באישה שהולכת ומאבדת עניין בחיים, הולכת והופכת לצל של עצמה ואז לעבור למחיאות הכפיים של הקהל בחוץ. למה הם מוחאים כפיים בדיוק? את התשובה לשאלה הזאת אפשר למצוא בוודאי לצד התשובה לשאלה ממה עזר וטל מבסוטים כל כך. ועל כך, שוב, בהמשך. אבל נחזור אל טהוניה, כדי להעביר שוב את המסר שבית האח הגדול הוא מיקרוקוסמוס של העולם, שולחים את יניב לערוך שיחת מוטיבציה לטהוניה. המטרה היא להראות שחוסר היכולת של טהוניה להתחבר לאנשים בבית היא וריאציה של ההפרעה החברתית של יניב. כמובן שההקבלה מגוחכת ומיותרת. בשגרה, לטהוניה אין בעיה לתקשר עם אנשים. היא פשוט לא סובלת את אלה שגרים איתה בבית הכלא בנווה אילן ומתעבת את המניפולציות של ההפקה, שמעמתות אותה עם כל מה שהיא שונאת. בעוד שבחיים אין ברירה אלא להסתדר עם אנשים, את בית האח הגדול אפשר תמיד לעזוב. זה מסר ש"האח הגדול" מעדיף להצניע. נשק יום הדין הוא השמעת השיר "היום" בשישי בערב. טהוניה מסרבת להיות יפה בתלם והולכת, לא מצטרפת למעגל החיבוקים ונשארת בדד על הנדנדה. עם זאת, כן נרשמה התקדמות מסוימת, לפחות לא ניגנו לה את "כשאת בוכה את לא יפה". כאן מחבקים לא בכיף. לבנה חושפת את המשימה:

את המאניה סיפק כמו בתגובה פבלובית גילי מיילי. כמו שאוהבים בפורמט, העניינים הגיעו לסף אלימות ולא לאלימות של ממש. זאת אומרת, גילי בעט בלוח אבל כנראה שזה כן מתיישב עם חוקי הבית ועם תקנון האתיקה של קשת. אי אפשר לדעת, כי דווקא ביז'ו נקרא אל חדר הגדול כשגילי היה בכלל זה שהתחיל. אחרי זה קראו גם לגילי. את השיחות האלה הצניעו ולא פירטו, כנראה בהיעדר מיאה קולפה ראויה לשמה.

ההדחה של שלי רק הייתה סיום צפוי לפרק משעמם במיוחד. דוקטור ורוד לא זכתה ליותר מדי זמן מסך, והשאלה איך בכלל הגיעה לרשימת ההדחה בוודאי תיחקר על ידי מועצת הרשות השנייה בהמשך. הנרטיב הוא שכולם מפחדים מטהוניה ומאיך שהיא עלולה להגיב. האם מישהו רמז להם שמועמדות להדחה תדחוף את טהוניה לקצה או שנמאס להם לראות את הקהל מציל אותה בכל פעם ולהיות אלה שנמצאים בצד המודח? עם כל הדיבורים על סקסגוליותה של שלי היא הצליחה להיות הדבר הכי פחות סקסי באזור, לפני יניב. כנראה שהמודעות העצמית, זאת שבזכותה רווח לה לצאת מהבית, עמדה בעוכריה. מודעות עצמית לא עושה דיירים טובים, אלא אם כן הם בתפקיד המדובב כמו גואל פינטו וענת. את המתח המיני שהיתה אמורה לייצר שלי, מקפידים לשמור לעצמם עזר וטל. בשבועות האחרונים הדיאלוגים בין השניים מבוססים על הרעיון שאסי הגיי נורא חושק בארז הסטרייט, הקר והמרוחק. לכאורה, התקדמות. הומו מחזר אחרי סטרייט בפריים טיים, אבל עזר בסך הכל ממלא את המשבצת שמילאה פעם הבלונדינית החטובה שתפקידה היה לתלות מבטים מעריצים במנחה הגברי והסמכותי. טל, שנראה בסדר גמור לגילו, לא בדיוק עונה על הפרופיל שמתפוצץ מפניות בגרינדר. השטיק הזה לא מצחיק, לא מקליל ובעיקר מנציח את מעמדו של ההומו כמשחר תמידית לטרף וככזה שפסגת שאיפותיו היא להפוך סטרייט. אלא אם כן עזר בעניין של שוגר דדי, ואז זה הגיוני לגמרי. אומרים שטל עשה פעם המון כסף בטלוויזיה.

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ