שתפו בפייסבוק
שתפו כתבה במיילשליחת הכתבה באימייל

המירוץ למיליון: עוד ועוד ועוד מאותו הדבר

ג'ודי ניר מוזס אמנם הבטיחה שהליהוק מחייב לדחות את ההפגנה נגד גזרות לפיד, אבל צפייה בפרק הבכורה של העונה השלישית של "המירוץ למיליון" הותירה בעיקר טעם רע של שאריות מחוממות

אורי ערן, עכבר העיר
שתפו כתבה במיילשליחת הכתבה באימייל
מעבר לטוקבקיםכתוב תגובה
הדפיסו כתבה
אורי ערן, עכבר העיר

שעה קל לפני שידור פרק הבכורה של העונה השלישית של "המירוץ למיליון" צייצה אשת שר האנרגיה והמים, המוכרת יותר כג'ודי שלום ניר מוזס, בחשבון הטוויטר שלה. "הצצתי בקטנה בפרק הפתיחה. הצעה ידידותית – תדחו את ההפגנות למחר. קאסט פשוט גאוני". כשלוש שעות מאוחר יותר חיכתה הגברת מוזס מהצד השני של "המירוץ למיליון", לצדם של רן תלם ולוסי אהריש ב"מועדון המבקרים", כשחבריה לפאנל מתמוגגים מהסיפתח המשובח של ספינת הדגל של הזכיינית. אם זה לא היה ברור ברגע הראשון, אחרי 120 דקות (שהתארכו עד מאוד) של "אירוע הפתיחה" האינסופי, היה כבר די ברור שהמבקרת המיוחסת דיברה מתוך ניגוד עניינים.» המירוץ למיליון

הליהוק נראה עייף וממוחזר, שחזור של אותם סטריאוטיפים מוכרים ושחוקים, וטביעות האצבע של ההפקה גסות ומורגשות מדי. כך למשל במקרה של רומי וקורל, האחיות ההו-כה-שונות: רומי משכילה ושקולה, קורל קלת דעת ובורה ("מי קורא ספר על מישהו שהולך בשדות?"). ההפקה משחקת בצורה מגושמת על הניגוד ביניהן (רומי קוראת את "יומנה של אנה פרנק" לצד מיטת השיזוף של אחותה). גם אצל טליה וקובי, זוג צעיר ומעצבן שנכנס על הטיקט של חילופי תפקידים, הליהוק לא מאוד משכנע, וצריך להאכיל את הצופים בכפית כדי שיבינו שטליה היא זו שלובשת את המכנסיים ("גם בבית אתם עושים את זה הפוך?", הם נשאלים כשהיא מרכיבה אותו על הקטנוע).

לקרוא אנה פרנק על מיטת השיזוף. הליהוק הקלישאתי של רומי וקורל (צילום מסך)דבי ודנה, הילדה שמגדלת את אימא שלה, מסתמנות כפוטנציאל להרבה רגעים מלודרמטיים וקומיים. כבר בפרק הפתיחה הספיק רון שחר לעשות סשן קצר של "קשר משפחתי" ולהפוך את ההחלטה להדיח אותן על פיה לאחר שהגיעו במקום העשירי. זוג ה"מבוגרים" האנגלוסקסי אנדריאה ורוני ממלאים את משבצת הביזאר, תוך שהם מזמזמים שירים מעצבנים שמן הסתם יהפכו לקאלט ("ווי קן דו איט, דרז נת'ינג טו איט"). ויש עוד שלל קלישאות מתבקשות: בנות האולפנה החסודות עם הפוני הבלתי אפשרי שכבר הספיקו לסיים את דרכן, צמד הדפ"רים טובי הלב, מוכר הפלאפל ומנקה החופים, הפרחה והידיד ההומו, המרוקאי והרוסייה – כולם כאן בקרקס הגדול שרק מפיקי ריאליטי יודעים לייצר.

לרגעים זה מצחיק. הישראליות המכוערת שזוקפת את ראשה, כשהם חותכים אחד את השני על הכביש בדרך לאמפי קיסריה, כשהבת שואלת את אימא איפה זה קיסריה והאימא לא יודעת, כשהמרוקאי מהגג על בריכת הגנים הנהדרת שרקח עם בת זוגו האוקריאנית וכבר חושב על שם הולם לצאצא ("ולדימיר אדרי"). אבל רוב הזמן זה לא מספיק משכנע וסוחף, ודומה מדי לכל כך הרבה דברים שכבר ראינו הרבה יותר מדי פעמים: שוביניזם, בורות, גסות רוח ורדידות. למתחרים כל זה עושה חשק עז לעוף מפה, לא משנה לאן. לג'ודי, כנראה, זה עושה חשק להישאר.

תגובות

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ