שתפו בפייסבוק
שתפו כתבה במיילשליחת הכתבה באימייל
נטע אלכסנדר, עכבר העיר
נטע אלכסנדר, עכבר העיר

בניגוד לדרמות, בסדרות קומיות בדרך כלל אין תחושה של המשכיות: מישהו יכול לעוף מהגג ולשבור את הרגל בפרק אחד, אבל בפרק הבא הוא יהיה בריא כשור. "גירלז", שחזרה אתמול לעונה שנייה, הוכיחה שוב שהיא מצליחה להעניק פרשנות מרעננת לחוקי הז'אנר, וזאת למרות שהיא מתעסקת בנושאים הכי שחוקים על המסך (מערכות יחסים, התבגרות, קריירה, חברות והחיים בעיר הגדולה). אחרי עונה שזכתה להצלחה חסרת תקדים (הלילה זכתה הסדרה בפרס הקומדיה והשחקנית בטקס גלובוס הזהב), יוצרת הסדרה לנה דנהם החליטה לשוב אל חיינו בדיוק במקום שבו עזבנו אותה.» גירלז - כל הכתבות והביקורות»  איפה למצוא את כוכבי "גירלז" » למה ההצלחה של גירלז מסוכנת לטלוויזיה

בהתאם, הפרק הזה הוא מעין "תקציר הפרקים הקודמים" של העונה הראשונה: אדם (אדם דרייבר), שנפגע בתאונת דרכים בפרק האחרון, מרותק למיטה בגלל שרגלו מגובסת, ומנצל את מצבו כדי להפוך את האנה (דנהם) – שמתענה ברגשי אשמה בגלל התאונה – למשרתת במשרה מלאה; מארני (אליסון וויליאמס) מתבשרת שהיא מפוטרת מעבודתה בגלריה (או ליתר דיוק: בלשון הכלכלה המכובסת של זמננו, לא מדובר בפיטורים, אלא ב"צמצומים" ו"ארגון מחדש"); שושנה (זוסיה מאמט) מנסה לאחות את לבה השבור, אחרי שהיא איבדה את בתוליה עם ריי (אלכס קרפובסקי), ובמקביל מצהירה שמעכשיו היא לא תיתן לאף גבר לפגוע ברגשותיה; והאנה מתרוצצת בין שלושה גברים – אלייז'ה (אנדרו רנלס), האקס המיתולוגי שיצא מהארון וכעת הוא חולק איתה את דירתה, אדם, האקס העוד יותר מיתולוגי שהיא רוצה להיפרד ממנו סופית אבל לא ממש מצליחה, וצעיר אפרו-אמריקאי נטול שם שהיא שוכבת איתו. ומה עם ג'סה? היא מגיחה בשניות האחרונות, בסצנה שנראית כאילו היא נותרה על רצפת חדר העריכה של העונה הקודמת, ומצדיקה את המוניטין שלה כבחורה הספונטנית שלא דופקת חשבון – היא נכנסת עם בעלה הטרי למונית ולא מפסיקה לצחקק כשהיא מבינה שבעצם אין לה מושג לאן הם נוסעים, כי היא לא הספיקה לשאול אותו איפה הוא גר.  מערכות יחסים בלתי מתפקדות בעליל. אדם (צילום מסך: יח"צ yes)

אם לשפוט לפי הפרק הראשון, העונה החדשה של "גירלז" לא מנסה להמציא את הגלגל מחדש, אלא להמשיך לספק למעריצים דיאלוגים שנונים (כמו למשל הדיאלוג הגאוני בין מארני לאמא שלה, שמצהירה כי "לפעמים אישה פשוט צריכה זוג ידיים חסונות על הגוף שלה" ושואלת "למה אנחנו לא יכולות להיות חברות"?, או הדיאלוג המשעשע בין שושנה לאלייזה, שבו הוא שואל אותה האם היא מתגעגעת לקרום הבתולים שלה), תיאור כנה של מערכות יחסים בלתי מתפקדות בעליל (עיין ערך האנה ואדם, אלייז'ה ובן זוגו העשיר ג'ורג', או צ'ארלי ואודרי) ולא מעט אזכורים לתרבות הפופולארית ולסצנה הברוקלינאית ("גרין פוינט? לא ידעתי שזה קיים, בחיים לא התקרבתי ל-G", אלייז'ה מצהיר, ומתכוון לקו הרכבת התחתית שעובר בשכונה הברוקלינאית שעברה ג'נטריפיקציה מואצת).

ובכל זאת, נדמה שדנהם עשתה שיעורי בית והפנימה חלק מהביקורות, ובעיקר את עשרות מאמרי הדעה שטענו כי הסדרה "לבנה מדי". וכך, לראשונה בסדרה אחת הדמויות יוצאת עם צעיר אפרו-אמריקאי, למרות שכאמור, אנחנו לא יודעים עליו הרבה. הפרק נפתח כשהאנה שוכבת איתו, ומסתיים כשהיא מוצאת אצלו מפלט מהמפגש הטעון שלה עם אדם, אבל מוקדם לדעת האם מדובר בדמות משמעותית. בנוסף, קשה שלא להיזכר באם הרוחנית של הסדרה – "סקס והעיר הגדולה" – שבה מירנדה שבורת הלב התנחמה בזרועותיו של השכן האפרו-אמריקאי החתיך שלה, רק כדי לחזור מאוחר יותר לאהבת האמת שלה, סטיב. השאלה היא כמובן האם דנהם מבקשת להציג גיוון אתני וגזעי רחב יותר (כך למשל, אלייזה אומר למארני "גרמנים ובי-סקסואלים הם הקבוצות היחידות שעדיין מותר ללעוג להן, ואני משתייך לשתיהן" ), או שהיא משתמשת בדמות אפרו-אמריקאית על תקן תוספת אקזוטית שמדגימה עד כמה האנה "פרועה" ומנסה לשבור את הכלים.  צועדת בשבילים לא מוכרים. מארני (צילום מסך: יח"צ yes)

אחת הסצנות האחרונות בפרק מרמזת שהעונה הנוכחית בכל זאת תצעד בשבילים חדשים: אלייז'ה מתוודה בפני מארני שהוא נמשך גם לנשים, והוא חושב שאולי הוא ביסקסואל. בהמשך הם מנסים לשכב בסצנה שתכנס הישר לפנתאון של "סצנות הסקס המדכאות ביותר בהיסטוריה של הטלוויזיה" (פנתאון שדנהם תרמה לו כבר לא מעט שיאים). אפשר לנחש שההתלבטות הזו תהפוך לאחד הסיפורים המרכזיים בעונה החדשה.

בינתיים דנהם עצמה ממשיכה לאתגר את גבולות העירום הטלוויזיוני ולהראות – שוב ושוב – שאין לה שום בעיה לחשוף את גופה על אף שהוא רחוק מהסטנדרט האנורקסי שהוליווד מכתיבה. למרות שהחשיפה הזו כבר אינה מפתיעה כל כך – עדיין יש בה משהו אמיץ ומעורר הזדהות. נדמה שהיא מבקשת להעביר לצופים הקבועים מסר לפיו "גם עכשיו, כשאני עשירה ומפורסמת, אני עדיין בחורה ממוצעת לגמרי מברוקלין שמסרבת לכפות על עצמה דיאטות רצח".    

מלבד העיסוק בסקס ובמערכות יחסים, גם הכסף שב לשחק תפקיד מרכזי: מארני איבדה את עבודתה, האנה מתרצת את ההיעלמות שלה מחייה של מארני בכך ש"יש לי שלוש עבודות במשרה מלאה", ואלייזה מסביר שהוא לא יכול להיפרד מג'ורג' כי הוא חי על חשבונו ("בהתחלה הוא שילם על ארוחת ערב, אחר כך זה הפך לארוחות ערב, וכעת הוא משלם גם את שכר הדירה שלי והכרטיסים לאוטובוס"). ובכל זאת נדמה שעדיין מדובר בצרות כלכליות של עשירים. איכשהו גם כשהדמויות ב"גירלז" מתבכיינות שאין להן כסף לשכר דירה, קשה להאמין שיום אחד נמצא אותן ישנות מעל פתחי האוורור של הרכבת התחתית. מתגעגעת לקרום הבתולים. שושנה (צילום מסך: יח"צ yes)

האם העונה השנייה של "בנות" תחזק את מעמדה של דנהם (שחתמה בנתיים על חוזה של מיליוני דולר כדי לכתוב ספר זכרונות להוצאת "רנדום האוס" היוקרתית) כאחת היוצרות המבוקשות ביותר בתעשייה, או שהיא תוכיח שמדובר בכותבת שמיצתה את עצמה מהר מדי? בהתחשב בצמא הנוכחי לסדרות על צעירים לבנים, אמידים ומתחבטים (כמו למשל "פורטלנדיה", הסדרה החדשה "יומניה של קארי" ,שהיא מעין סדרת בת של "סקס והעיר הגדולה" וכמובן "אחת שיודעת") התשובה היא ככל הנראה שדנהם תמשיך לצחוק כל הדרך אל הבנק בזמן שהיא כותבת דיאלוגים שנונים על פיטורים וג'נטרפיקציה.   ""גירלז" , ימי רביעי ב-22:30 (החל מה-16.1), yes oh

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ