שתפו בפייסבוק
שתפו כתבה במיילשליחת הכתבה באימייל

ממאמי לסתמי: מה קרה לאלירז שדה?

איך הצליח אלירז שדה לשרוד ולשמר לו טריטוריה בבית הגידול האכזרי של התקשורת הישראלית? זיו יצחקי צפה בעונה השנייה של ה"דיבור" וחזר מבוהל

שתפו כתבה במיילשליחת הכתבה באימייל
מעבר לטוקבקיםכתוב תגובה
הדפיסו כתבה
זיו יצחקי, עכבר העיר

היה היה פעם ילד השדה. גילו אותו בטלוויזיה לפני קצת יותר משלוש שנים וחצי. מעין כל ישראלי כזה בתחילת שנות ה-20 לחייו, שנמצא בכל מקום ובשום מקום באותו הזמן. קצת לומד ראיית חשבון, קצת עובד כמלצר, גר פעם בקיסריה, חמקמק מבחינת שיוך עדתי ומזגזג בהצלחה בין שפה גבוהה לבית שפת רחוב. בקיצור, יצא פיתה. כולם אוהבים פיתה, ואפשר למלא אותה במה שרוצים. זה עובד גם עם חריף וגם עם שוקולד למריחה. מוצרים מהסוג הזה קשה לשכפל, וכשהצליחו לייצר עוד אלירז שדה, הוא בחר לקחת את הכסף ולברוח. כל היודע דבר על גורלו של ג'קי מוזמן לשתף את אתר הרכילות הקרוב למקום מגוריו.העקביות מנצחת בתהליך טלוויזיוני-אבולוציוני, ועם לא מעט כושר התמדה, הצליח אלירז לשרוד ולשמר לו טריטוריה בבית הגידול האכזרי של התקשורת הישראלית ובאקו סיסטם המשתנה תדירות של ערוץ 24. בעוד שכוכבי ריאליטי נאלצים להופיע בחזיה ובתחתונים (נינט) או ערומים לגמרי (סער סקלי) כדי שישימו אליהם לב, מצליח אלירז שדה להיות פחות או יותר הדמות הקבועה של ערוץ 24. צפייה בעונה השנייה של "הדיבור" אמורה לספק רמזים איך זה שקרה שאלירז מצליח היכן שנכשלו שועלים משופשפים כמו גל אוחובסקי, רן שריג ודנה ספקטור? מה הוא בדיוק עושה?התשובה לשאלה הזאת היא שום דבר. בעידן של שינויים וחידושים בלתי פוסקים, הפכה העקביות של אלירז כנראה לסממן של בטחון וקביעות בחייהם של צופי ערוץ 24. אלירז עדיין מלפסס כשהוא מקריא מהטלפרומטר, טועה בזכר ובנקבה ומתעצבן כשגם מישהו אחר רוצה לדבר. לכך נוספו תנועות של רכינה אל המסך וכל מיני ג'סטות עם הזרועות, שגורמות לו להראות כמו הבן הלא חוקי של יונית לוי ודני קושמרו. אלירז עדיין מתרגש מפרסומות של חברת סלולר ומבחינתו הם כמו סרט קטן. אלירז רצה להיות פעם נגר, אבל מה אז יתנו לו החיים? קפה שחור, סיגריה, מדף? אלירז עדיין רוצה להיות שם, נמאס לו להיות כאן. ואפילו שהוא כבר עבר לגור עם דוגמנית ונמצא במרחק של חצי משמורת משותפת מאייל גולן, ואפילו שהוא כבר שם אלירז עדיין בטוח שהוא תקוע כאן. תחושה שבוודאי נשמעת מוכרת לרוכשי הכרטיסים לברלין. הבן הלא חוקי של יונית וקושמרו בעונה השנייה של "הדיבור" אחראי אלירז על קריאת הפתיחים והניווט של נושאי השיחה השונים. לצידו ישובה טהוניה, שצריכה להסביר לכל העולם ואחותו שהטהוניה שזכתה באהבת הקהל היא טהוניה אחרת, ועכשיו יש טהוניה טובה יותר, והיא נראית כמו טהוניה ההיא, אז תנו לה צ'אנס. יחד איתם נמצאת גם הדר לוי, שמוצגת כמעין אובייקט מוזיאלי (היא השתתפה ב'האקדמיה לצחוק' עוד בשנת 2004) וכיחידה באולפן שמסוגלת לנסח רעיון מתחילתו ועד סופו גם אם הוא לא תמיד מצחיק או מעניין. מספיק היה לראות את המבוכה שהשתררה באולפן לנוכח הביקורת שהטיחה על המניפולציות הרגשיות של חברת הסלולר. אפשר היה לחשוב שלפחות היא איימה ללבוש את גלימתו של מרן זצ"ל בשידור חי. לונדון וקירשנבאום של ערוץ 24. טהוניה וליאור דיין (צילום מסך - קולאז')גם הקונספט לא מיטיב עם השלושה, האווירה באולפן מזכירה למי שחצה גיל מסוים את חווית הנסיעה באוטובוס עם תיכוניסטים. כולם מלהגים חצאי משפטים, עושים כיפים ומדברים בהומור פנימי שנראה רק להם הכי קורע בארץ. אם להוסיף חטא על פשע, כימיה גדולה בין השלושה אין כל כך. אלירז נראה כאילו הוא היה בשמחה מוותר על נוכחותן של השתיים, טהוניה עוד לא הבינה שיצאה כבר מחדר האח הגדול ולא חדלה לתהות מדוע אף אחד לא ארגן לה חינמים להופעה של ריהאנה. לוי נראתה מיואשת מתמיד כשניסתה לספר בדיחה, שבשביל להבין אותה היה צריך ידע מוקדם בסדרת סרטי הארי פוטר. גם אלירז וגם טהוניה לא היו בעניין. וגם אין סיבה שיהיו. המטרה העיקרית של "הדיבור" היא לומר כמה שיותר מילים צעירות ומגניבות כמו 'פייסבוק', 'אינסטגרם' ו'טוויטר' בניסיון להתחבר לדור שצורך ומנהל את התקשורת שלו משם ולא מהטלוויזיה. זה נראה מאולץ ומתאמץ וגם מזכיר את ימיה הראשונים של הטלוויזיה שהיתה מורכבת מתסכיתי רדיו מצולמים. זה עבר, גם זה בטח יעבור.

תגובות

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ