"הטובות לקרב": הספין־אוף לא נופל רחוק מהעץ

"הטובות לקרב" כמעט זהה ל"אשה הטובה", הסדרה ממנה נולדה: גם כאן עומדת במרכז עורכת דין ותיקה הנאלצת להתחיל מחדש על רקע מבוכה ציבורית. זה ממוחזר, אבל מה שעבד אז עובד גם היום

שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
מעבר לטוקבקים
הטובות לקרב

סדרות בת מגיעות תמיד למסך אפופות בענן של חששות וספקטיות. הן אמנם מתקיימות בעולם שהצופים מכירים ואוהבים מהסדרה המקורית, אבל משאירות מאחור את הדמויות הראשיות ומעבירות את הזרקור לדמויות משנה. פרט לקומץ סדרות שפיצחו את הנוסחה, בהן "פרייז'ר", "אנג'ל" ו"סמוך על סול", חלקן הגדול של סדרות בת מזכירות את הפרק ב"סיינפלד" שבו איליין וג'ורג' מתקשים לבלות יחד ללא ג'רי. מהר מאוד מתברר שאין להם על מה לדבר אם הוא לא בסביבה, והם מתמודדים עם שתיקות מביכות וניסיונות משועממים לייצר עניין.

גם הסדרה בת של "האשה הטובה", שעלתה בליל ראשון בארצות הברית (ותעלה היום ביס וי־או־די ובימי שלישי ביס דרמה), הסתמנה בתחילה כהמשך לא נחוץ לדרמה המשפטית המצליחה. הסדרה, "הטובות לקרב" (The Good Fight), נולדה מרצונה של רשת סי־בי־אס לסחוט עוד מזומנים מהמותג, ולהשתמש בו כדי לבסס את שירות הסטרימינג שלה, שבו יעלו בלעדית יתר פרקי העונה. במקום אלישיה פלוריק (ג'וליאנה מרגוליס), הדרמה מעניקה את קדמת הבמה לדיאן לוקהארט (כריסטין ברנסקי), שבשבע העונות של "האשה הטובה", התגבשה כדמות מרשימה, אלגנטית וחריפה.

בסדרה החדשה דיאן מגלה שנפלה קרבן להונאת פונזי. ההונאה הכלכלית רוקנה את כל חסכונותיה והיא נאלצת לגנוז את חלומה על פרישה לווילה בדרום בצרפת. השערורייה הורסת גם את המוניטין של מיה (רוז לזלי, "משחקי הכס"), עורכת דין צעירה ובת חסותה של דיאן. הסדרה מחזירה למסך דמויות נוספות מהסדרה המקורית, בהן לוקה קווין (קאש ג'מבו), דיוויד לי (זאק גרנייר), הווארד ליימן (ג'רי אדלר) וקורט מקווי (גארי קול). בולטת בהיעדרה דמותו הנהדרת של איליי גולד (אלן קאמינג), שלא תשוב לסדרה.

על אף החששות המוקדמים, פרק הבכורה מסקרן, חד ועשוי באותו קצב וטון של "האישה הטובה". הסדרה כמעט ואינה מתעכבת על חסרונה של אלישיה פלוריק, ולא נותנת להיעדרה לערער את עולמן של הדמויות או של הסדרה. ברנסקי שופעת כריזמה בדמותה של דיאן ונעים לצלול מחדש לעולם שבנו יוצרי שתי הסדרות, בני הזוג רוברט ומישל קינג.

ובכל זאת, אכזבה מסויימת טמונה בחיקוי הכמעט מדוייק של הנוסחאות שעבדו ב"האישה הטובה". בפעם המי יודע כמה, הזוג קינג חוזר גם לסיפור שנשען על גיבורה שנאלצת לעזוב חברה משפטית אחת ומתמודדת עם התחלה חדשה בחברה אחרת. הקונפליקט הממוחזר מניע הפעם שתי גיבורות שנאלצות להתחיל מחדש, עורכת הדין הוותיקה דיאן, ובת חסותה הצעירה מיה.

דיאן לוקהארט (כריסטין ברנסקי) ב"טובות לקרב"צילום: Jeff Neira / CBS באדיבות

בנוסף, במקום להעניק לדיאן סיפור מקורי, בני הזוג קינג מתייחסים אליה כתחליף של אלישיה, שהתמודדה בפתח "האישה הטובה" עם מבוכה ציבורית קשה, לאחר ששערוריית מין ושחיתות של בעלה מובילה למאסרו. בדיוק כמו אלישיה, גם מסעה הרגשי והמקצועי של דיאן מתחיל בהשפלה פומבית שהורסת את שמה וסוגרת בפניה דלתות בשוק העבודה. לנסיבות המשפילות נלווה הצורך להתפרנס, ושתיהן נאלצות להתחיל מחדש בגיל מבוגר. "אלישיה הקדושה" התחרתה על מקומה מול עורכי דין צעירים, תוך ניסיון לשמור על ערכי מוסר גבוהים. גם במקרה של דיאן, מודגש שוב ושוב שהיא עוברת לחברה משפטית שתעניק לה הזדמנות להיות בצד הנכון והמוסרי של החוק, ולהגן על מיעוטים שסובלים מאלימות ואפליה.

פרט לחופש להגיד "פאק" בזכות השידור בסטרימינג, "הטובות לקרב" היא העתק כמעט גמור של "האשה הטובה". אין כאן מקוריות או חזון ייחודי לגיבורות החדשות של הסדרה, אבל אין בכך רע. הנוסחה שהפכה את "האשה הטובה" להרבה יותר מדרמה משפטית ממוצעת, עובדת גם הפעם. "הטובות לקרב" מצליחה לשמור על המארג הסיפורי למרות היעדרה של אלישיה, בדיוק כמו ש"האשה הטובה" שמרה על כוחה גם לאחר הפרידה מוויל גארדנר. הדבר מעיד על הצלחתם של בני הזוג קינג ליצור עולם מורכב ומפורט שעומד בפני עצמו, ומתקיים באופן בלתי תלוי בדמות כזו או אחרת.

על אף הדמיון הרב, לסדרה החדשה צפוי יתרון משמעותי על פני הסדרה המקורית, הטמון בנטייתם של בני הזוג קינג לרקוח עלילות המתכתבות עם אירועים אקטואליים. "האשה הטובה" טיפלה בין השאר בתוכניות הריגול והמעקב של גופי הביון האמריקאית, פרטיות ברשת וההתנהלות של חברות כמו צ'אמהם (גוגל) וסקאביט (רדיט). "הטובות לקרב" נכנסת בראש מורם לתקופה מורכבת, מתוחה וסוערת הרבה יותר בארצות הברית. בראיון ל"וולצ'ר" הבטיחו יוצרי הסדרה שהסדרה תחקור את השינוי בפוליטיקה, בתקשורת ובזירה המשפטית בזמן כהונתו של טראמפ דרך תיקי החקירה ותגובתם של הגיבורים הליברלים בסדרה. כרמז לבאות, הפרק נפתח בסצינה שנוספה לאחר הצילומים, ובה דיאן צופה בהשבעתו של טראמפ לנשיא ארצות הברית. בהבעה המומה, אבלה וזועמת, היא מכבה את הטלוויזיה.

דיאן (כריסטין ברנסקי) ומיה (רוז לזלי) ב"טובות לקרב"צילום: Patrick Harbron / CBS באדיב

לחצו על הפעמון לעדכונים בנושא:

תגובות

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ