"ג'ודה": ציון ברוך מגיש פאן טהור

למרות שהיא קופצת בין סגנונות, סדרת הערפדים החדשה מצטיינת בוויזואליה מרשימה ומצליחה לשמור על רמת עניין לאורך פרק הפתיחה שלה

דניאל שירין, עכבר העיר
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
ג'ודה
"עלילה חלשה, אבל ויזואליה מרשימה. "ג'ודהצילום: HOT

הלהיטים המושמעים ביותר בשנה החולפת שייכים לסטטיק ובן-אל תבורי שהוכיחו ששילוב בין זא'נרים כמו פופ, מזרחי ורגאטון, יכול ליצור שיר שסוחף אחריו את הקהל גם אם לא זוכה באהדת המבקרים. זה ככל הנראה יהיה גם המקרה עם הסדרה "ג'ודה" של ציון ברוך

» פרידה מ"בנות" שהפכה להתמכרות
» ראיון מיוחד עם ג'ף פרי מ"סקנדל"
» האם תצליחו לפתור את התעלומה של "טווין פיקס"?
» הצצה לעונה החמישית ל"כתום זה השחור החדש"

כן, סדרת הערפדים החדשה היא קודם כל ציון ברוך. הוא אמנם לא מגלם בה דמות הנושאת את שמו כפי שעשה יהודה לוי ב"איש חשוב מאוד", אבל הוא היוצר שחתום על הסדרה (יחד עם מני יעיש שכתב וביים את "אבינו") ומככב בה בתפקיד הראשי. יהודה הוא עבריין קטן שמחפש דרכים שונות לעשות את המכה – סוג של אקזיט בעולם הפשע אם תרצו. לאחר שהוא לוקח הימור חסר סיכוי ובאורח פלא מרוויח, הוא מזמין לחדרו בחורה יפהפייה בשם טניה (אנסטסיה פיין המוצלחת) שאותה הוא חושב לנערת ליווי, אך הפלא ופלא – היא מתגלה כערפדית ותוקפת את יהודה. אלא שאז היא מבחינה בסמל יהודי על חזהו של יהודה ונמלטת משם בבהלה. מכאן העלילה ממשיכה להתגלגל כשיהודה מגלה שהנשיכה גרמה לכוחות חדשים לצוץ בגופו, ואילו טניה הערפדית מצדה נאלצת להתמודד עם ההשלכות של נשיכת יהודי – דבר שלפי חוקי הערפדים אסור בהחלט. 

כבר מרגעיה הראשונים "ג'ודה" עסוקה בלהרשים את הצופים: דירות פאר, חגיגות סקס, בתי הימורים וקרבות כלבים – כולם  מוצגים בצורה הכי נוצצת שיש עם מסכים מפוצלים וסלואו מוושנים מוקפדים (גם אם מעט מייגעים לעיתים), כך שאי אפשר שלא לחלוק שבחים לעטיפה החיצונית של הסדרה. בישראל לא צולמו סדרות רבות שנוגעות בז'אנר הפנטזיה ואין ספק ש"ג'ודה" מציבה לבאות אחריה רף גבוה בכל הקשור לאפקטים, סגנון וויזואלי וסאונד.

קווי עלילה מופרכים. "ג'ודה"צילום: דורון עופר

העלילה לעומת זאת, היא החלק הפחות חזק בסדרה לפחות על פי הפרק הראשון. כך למשל הקשר התמוה בין ערפדים ליהדות - "לא תאכלו ממנו ולא תגעו בו פן-תמותון", מזהירה כתובית הפתיחה בציטוט מספר בראשית שאמור להכניס אותנו למתח, אבל בפועל פשוט מרגיש מופרך מדי. באנלוגיה הזאת ציון ברוך הוא אדם וחווה, עץ הדעת או בכלל הנחש? לא ברור. גם הניסיון העקבי של "ג'ודה" להפציץ את המסך בסגנונות שונים עומד בעוכריה ומונע ממנה להציג ולפתח רגעים דרמטיים אמיתיים – רגע אחד יהודה צועד בדרמטיות משל היה אחרון הגנגסטרים, בשני הוא מקפץ יחד עם חברו לצלילי מוזיקה הפתיחה של "צ'רלי וחצי", ובשלישי הוא והערפדית עושים את דרכם למיטה בליפסינק מוגזם ל"Somebody that i used to know" של גוטייה, כאילו היה זה פרק מחזמר בסגנון glee. אמנם כל סצנה היא כיף אמיתי, אבל מה עם קצת יותר מקום לעלילה? למה ללהטט בין שלל ז'אנרים ורפרנסים כבר בפרק הראשון?

צפו בפרומו ל"ג'ודה":

למרות כל אלה ועל אף הסגנון המעט מעורבב ומקושקש שיוצרת "ג'ודה", מדובר בסופו של דבר בסדרה די כיפית ומשעשעת ו-60 הדקות של פרק הפתיחה שלה עברו חלפו ביעף. מן הסתם היא תציג פה ושם קווי עלילה מופרכים, אבל אלה ילוו כאמור בוויזואליה מרשימה, המון אקשן ושפריצים של דם, כך שאם אתם מחובבי הז'אנר, אתם מוזמנים לנעוץ שיניים. 

"ג'ודה", Hot 3, החל מה-27 באפריל בשעה 20:15

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ