אנשים כבר רעבים ללחם, אבל מוכרים לנו "גן עדן עלי אדמות"

תוכניות האקטואליה, רשת וקשת

שני ליטמן
שני ליטמן
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
מעבר לטוקבקים
חופשה באיי סיישל. מגיע לנו, חברים!
שני ליטמן
שני ליטמן

תאורית קונספירציה שיש פיתוי מסוים להאמין בה, ואולי אפילו להמציא אותה, היא זו שתטען שכל תפקידה של הקורונה הוא לשמש כמקדם מכירות לחברות התעופה, התיירות ובתי המלון. דווקא מתוך החסר, מתוך אי האפשרות, מגיחים מדי פעם יעדים נחשקים כאופק הגאולה לישראלים העמלים או המחול"תים, המזמזמים והמתבודדים. נכון שהמצב קשה, והענף בקריסה, אבל זה עדיין לא מצדיק את קידום המכירות האינטנסיבי שעושות לתחום תוכניות האקטואליה, במסווה של אייטמים חדשותיים. כשמדובר באיי סיישל, הכוכב החוזר של תיירות הפנטזיה, זה מופרך במיוחד. הרי ברור שהפתיחה הפתאומית של יעד זה או אחר אינה קשורה בדיוק לניהול מיטבי של משבר הקורונה ושל סיכון ההדבקה, אלא להסכם יד־רוחצת־יד כלשהו בין המדינות. ראו ערך פמפום התיירות לאבו דאבי.

לעורכי תוכניות האקטואליה, הנוטים למחזר בינם לבין עצמם את אותם אייטמים בכפייתיות טורדנית, זה לא מפריע. כמה קל שלא צריך גם לנסח שום דבר לבד, הכתבה מוגשת מן המוכן — הצילומים כבר הוכנו על ידי לשכות התיירות, הטקסטים הפתייניים — על ידי משרד יחסי הציבור. הצילומים והתיאורים המפנקים חוזרים על עצמם בכל תוכנית, עד שנדע בעל פה. "גן עדן!" הכריזה לי אברמוביץ' בקשת. "סיישל היתה ידועה כאתר לירח דבש ולכוכבים בהוליווד, אבל עכשיו מאוד בונים על הישראלים ולכן יש דילים במחירים זולים. נופים אקזוטיים, אפשר לראות צבי ענק, חופשה מדהימה, לא מאוד זולה". רגע, לא אמרנו לפני רגע דילים במחירים זולים? ובכן, תלוי איפה. חברת התעופה "תן לי את הכסף" היא אמנם זולה, אבל בחברת התיירות "השמים הם הגבול", ידפקו לכם מחירי סלבריטיז.

איי סיישל. הכתבה מוגשת מן המוכן — הצילומים כבר הוכנו על ידי לשכות התיירותצילום: haveseen / Shutterstock.com

בתוכנית של שרון גל הביאו אפילו מרואיינת. חסרת פניות כמובן, רק עובדת כסמנכ"לית בחברת תיירות מוכרת. היא פרטה על נימי הקורבנות שתמיד מפעפעת מתחת לפני השטח: נכון, זה קצת יקר (כלומר, יקר בטירוף), אבל לא היתה לנו חופשת קיץ, לא היו חגים! זה היעד הירוק היחידי! לא מצריך בידוד! אי ירוק! אקזוטי! מגיע לנו, חברים!

יולנד כהן, בתוכנית בעלת השם האירוני "תוכנית חיסכון", מיד אחרי אייטם קורע לב על מחאת בעלי עסקים שלא נפתחו, ניסתה לשלב טון ביקורתי, לרגע, אבל כנראה התעייפה, וחזרה ליח"צנות: "גן עדן עלי אדמות", "בדיוק כמו בגלויה", "חברות התיירות מדווחות על עלייה בביקוש". העונה המומלצת היא, כמובן, עכשיו, המקום פופולרי בקרב כוכבי הוליווד, ואפילו ג'ורג' קלוני חגג בו את ירח הדבש ("יחד עם אשתו!" ציינה הכתבת). "המחירים מופקעים וקצת לא הגיוניים לתקופה זו — 4,700 אירו ללילה", הודתה, אבל כל מה שנדרש הוא בדיקת קורונה שלילית. אנשים כבר רעבים ללחם, אבל לא פחות משלוש תוכניות מפרסמות מרצונן החופשי, ולא בהפסקת הפרסומות, חופשות יוקרתיות, כאילו לא קרה פה כלום.

תגובות

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ