בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

אתם מחוברים לאתר דרך IP ארגוני, להתחברות דרך המינוי האישי

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

"שובר שורות” מגיעה לווי-או-די

חמש עונותיה של סדרת המופת ישודרו בווי-או-די של יס

תגובות

מיום ראשון תוצע בווי־או־די של יס סדרת המופת "שובר שורות", על כל חמש עונותיה (מינוס שמונת פרקי הסיום שלה, שעתידים להגיע בקיץ, ומעריצי הסדרה מצפים להם בקוצר רוח). גיבור סדרה זו הוא אדם שככל שיש לו יותר כסף בכיס, הוא מרגיש יותר בעל עוצמה, והמוסר שלו הולך ופוחת.

כל פרק בסדרה הזאת הוא יצירה בפני עצמה, שמצולמת, משוחקת, מבוימת וכתובה באופן מפתיע ומרשים. בתום כל פרק מתעוררת דילמה, לא רק מוסרית אלא טכנית – האם לצפות מיד בעוד פרק, כדי להפיג את המתח הגדול, או להקדיש קצת מחשבה למה שכרגע נראה על המסך, כי הרבה מאוד קרה שם וצריך לעכל את זה.

Ursula Coyote/AMC

עוד כתבות בנושא

וינס גיליגן, יוצר הסדרה, הבמאית־מפיקה והצלם שלה, וכן השחקן הראשי בריאן קרנסטון, התראיינו בזמנו לתוכנית “שואוראנרס”, ששודרה בזמנו ביס דוקו, והוקדשה ליוצרים של כל סדרות הסוגה העילית בטלוויזיה האמריקאית העכשווית. הם דיברו על הייחוד שלה והמחשבה שמאחוריה.

כך מתאר קרנסטון - שעד שגילם את וולטר וייט, תפקיד שזיכה אותו בפרסים רבים, היה מוכר בתפקיד הקומי כאבא ב"מלקולם באמצע" וכעת מככב ב”ארגו” - את הדרך שהציגו את הסדרה לראשונה לחברת סוני שהפיקה אותה: "יש בה אדם טוב, איש מתוק, איש משפחה, שיש לו ילד בעל צרכים מיוחדים ואשה בהריון. הוא מורה לכימיה. זה כל עולמו. לרוע מזלו הוא מגלה שהוא גוסס מסרטן. עם המידע הזה, במקום לפרוש מן העולם בשקט, ומחשש שישאיר את המשפחה שלו חסרת כל, הוא מקבל החלטה נועזת, מטורפת ומטופשת - לבשל קריסטל מת ולהפוך לסוחר סמים. כך ישיג כמה שיותר כסף בשביל משפחתו".

גיליגן סיכם את התהליך שעובר גיבורו כמעבר מ"מיסטר צ'יפס" (גיבור הסרט מ-1939 על מורה אהוב) ל"פני צלקת" (גיבור סרט מ-1983 על איל סמים העומד בראש קרטל אכזרי).

הסדרה של רשת אי־אם־סי ("מד מן", "המתים המהלכים") היא גם סדרה על מעמדו של הגבר הלבן האמריקאי, אך גם ביקורת על השיטה הקפיטליסטית, שבה עוצמתו של אדם נמדדת בכספו. זה שנים שמדברים על התחזקות הטלוויזיה מול הקולנוע, ובמקרה זה יש מיצוי מוחלט של המדיום. גיליגן, שעבד קודם לכן ב"תיקים באפלה", אומר כי למד מיוצר הסדרה ההיא לספר את הסיפור באופן ויזואלי. עוד השפעה שלו היא של הבמאי הנודע סטנלי קובריק. "אני והכותבים שלי", אומר גיליגן, "תמיד מחפשים את הרגע שלא ניתן להעלים, תמיד נחפש את הרגעים הקובריקיים האלה". אלה ואחרים נמצאים בסדרה.



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות

כתבות שאולי פספסתם

*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו