בינג' וגמרנו

"האקסית המטורפת": קומדיה פמיניסטית ומשוחררת שראויה ליותר צופים

בהיותה קומדיה מוזיקלית שעוסקת במיניות, רומנטיקה והפרעות נפשיות, קל להבין מדוע "האקסית המטורפת" אינה סדרה לכולם. בכל זאת, היא בהחלט ראויה להתגלות על ידי קהל רחב הרבה יותר. המלצה על סדרות שחלפו מתחת לרדאר

חן חדד
חן חדד
שתפו בפייסבוק
שתפו כתבה במיילשליחת הכתבה באימייל
רייצ'ל בלום ב"האקסית המטורפת"
רייצ'ל בלום ב"האקסית המטורפת". מחבקת ביד אחת קלישאות רומנטיות ומפרקת אותן בידה השניהצילום: The CW Network
חן חדד
חן חדד

תור הזהב הנוכחי בטלוויזיה הרחיב באופן משמעותי את ייצוגן של נשים, כדמויות מורכבות, ריאליסטיות ומלאות סתירות, שיכולות להיות חזקות ובטוחות ברגע אחד וחלשות ורגישות ברגע אחר. רבות מהסדרות הללו, שגם נוצרו על ידי נשים, זוכות בהערכה ובפרסים, אבל מסתפקות ברייטינג זעום. קומדיות כמו "לא בטוחה", "דברים טובים", "ג'יין הבתולה" ו"SMILF", נתפשות, שלא בצדק, כסדרות נישה, שממתיקות סודות על נשיות, מיניות, קריירה ואימהות לקהל מצומצם שמתעניין בעולמן של נשים.

על נבחרת הגיבורות הפמיניסטיות, הנבונות והמצחיקות שכמעט אף אחד לא צופה בהן, נמנית רבקה באנץ' (הקומיקאית ואושיית היוטיוב רייצ'ל בלום), עורכת דין שהחיפוש שלה אחר אושר עומד בלב הקומדיה "האקסית המטורפת". הסדרה, שזוכה בכחצי מיליון צופים לפרק, ניצלה איכשהו מביטול וחודשה לעונה שלישית המשודרת בימים אלה. מי שליווה אותה עד כאן, זכה לקחת חלק במסע רומנטי ואישי רצוף רגעים פרועים, מעוררי אמפתיה ושובי לב. 

בפתח הסדרה רבקה היא עורכת דין מצליחה בחברה ניו-יורקית, העומדת בפני קידום. לכאורה, היא הגשימה את עצמה בעבודה נחשקת, דימוי יוקרתי ומשכורת מפנקת. היא גם מסבה נחת לאימה (טובה פלדשו) שבהתאם לכל קלישאה על האם היהודיה, הפעילה עליה לחץ מגיל צעיר וכיוונה אותה ללימודי רפואה או משפטים. אלא שמתחת לתדמית המצליחה, רבקה לא מסופקת. היא בודדה, אין לה דבר פרט לשגרת העבודה האפרורית והתובענית והיא סובלת מדיכאון.

מפגש מקרי עם ג'וש צ'אן (וינסנט רודריגז), שיצא איתה לתקופה קצרה כשהייתה נערה ונחתם בזכרונה כאקס המיתולוגי, מפיחה בה רצון לשינוי משמעותי. היא מסרבת לקידום, זורקת את כל התרופות, ועוזבת את ניו יורק לווסט קובינה שטופת השמש שבקליפורניה, שם גם במקרה, גר ג'וש. בזמן שהיא מתעקשת שהיא כלל לא שינתה את כל חייה בשביל ג'וש, רבקה מפתחת אובססיה לכרוך את האושר שלה בשלו, ונוקטת במניפולציות איומות, מבדרות, וכן, גם קצת מטורפות, לכבוש את לבו. 

אף שהעלילה מתמקדת באובססיה לג'וש (וגם שמות הפרקים בסדרה הם על שמו), לב הסדרה אינו טמון בשאלה האם רבקה תזכה בלבו או לא. "האקסית המטורפת" זוכה לנפח בזכות הרגעים שמאלצים את רבקה להתמודד עם שדים פנימיים, ומתרוממת בזכות נבחרת הדמויות הנהדרת שמקיפה אותה. החברות עם פולה שחווה בעיות בחיי הנישואים (דונה לין צ'מפלין), הזוגיות ההרסנית עם גרג (סנטינו פונטנה) חברו הטוב של ג'וש, והגילוי של הבוס שלה, דריל (פיט גרדנר) שהוא דו-מיני, זוכים לטיפול חכם, חשוף וקומי.

המסע של רבקה לתובנות על מה שבאמת מניע אותה, רצוף נאמברים מוזיקלים על היבטים בחייהן של נשים שמעולם לא נראו לפני כן בטלוויזיה. גם אלה שאינם מחבבים בהכרח סדרות מוזיקליות, יתקשו שלא להנות משירים עשויים היטב ומעוררי פרצי צחוק, על התמודדות עם חזה גדול, סקס במחזור, דלקת בדרכי השתן או הפעם הראשונה שבה אחת הגיבורות ראתה איבר מין גברי.  

בדרך, רבקה מחבקת ביד אחת קלישאות רומנטיות ומפרקת אותן בידה השניה. כך למשל, לאחר שהבוס שלה מזמין אותה לדייט לוהט וכמו בכל סרט רומנטי שולח לה חבילה ובה שמלת ערב ולנז'רי, היא מגיעה בשמלה אחרת ומסבירה "תרמתי את השמלה למחלקת התיאטרון של חטיבת הביניים, כי המידה שבחרת תתאים לילדה בת 13, והחזיה הייתה כמו שני ניירות טישו שמוחזקים בחוט דנטלי".

בלום, שזכתה בגלובוס הזהב על גילום דמותה של באנץ', נלחמה לא רק להביא את הקומדיה המוזיקלית למסך, אלא גם לפרוץ את גבולות השיח על הגוף הנשי. בעונה הנוכחית, סיפרה שנאלצה להיאבק על שימוש במילה "דגדגן" בקו עלילה על קולגה במשרד שמגלה שאשתו מזייפת אורגזמות. "הם חשבו שזה מונח גרפי ומיני מדי, אבל מה שרצינו זה לדבר על האנטומיה הנשית", אמרה בלום. היא ניצחה במלחמה ולא רק הזכירה את המילה דגדגן אלא הסבירה גם את חשיבותו במיניות הנשית וניפצה מיתוסים על אורגזמות. כ"שירות לציבור" היא גם כתבה שיר "לגברים שאינם יודעים לספק נשים". "עכשיו אני מבין את משמעות הרטט מחדר האמבטיה"', שר הקולגה. "זו לא הייתה מברשת שיניים חשמלית". 

בהיותה קומדיה מוזיקלית פמיניסטית שעוסקת במיניות, רומנטיקה והפרעות נפשיות, קל להבין מדוע "האקסית המטורפת" היא לא סדרה לכולם. בכל זאת, היא בהחלט ראויה להתגלות על ידי קהל רחב הרבה יותר מקהל הצופים המצומצם והנאמן שמלווה אותה. אף שאפשר לטעון נגדה שהיא נוטה לרגעים מטופשים או מופרכים מדי שמורחים את הזמן, הם חלק מהותי מסדרה שחוגגת את הצדדים הפחות זוהרים של גיבוריה.

בין שהסדרה מטפלת ברגישות במשמעותה של הפרעת אישיות גבולית, ובין בתופעות הלוואי של מעקב אחר אקסים ברשתות החברתיות — מעל הכול שורה על העלילה תחושה של הנאה מדבקת. כקריצה למנטרה הפופולרית "תרקוד כאילו אף אחד לא רואה אותך", ניכר שבלום, שמכירה בעובדה שמעטים צופים בסדרה (ואף מתייחסת לכך בעלילה) יצרה קומדיה שהיא נהנית לכתוב ולככב בה כאילו אף אחד לא רואה אותה. 

האקסית המטורפת | CW | נטפליקס, יס דרמה | 3 עונות 

תגובות

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ