העונה השנייה של "Glow": כך תתרעננו מהיובש הטלוויזיוני

עם חזרתה לעונה שנייה בנטפליקס בסוף השבוע האחרון, "Glow" מצליחה להתרומם. היא אמנם סובלת מאותן החולשות שליוו אותה מראשיתה, אבל מדובר בעונה מהודקת וחדה מקודמתה, ובעיקר, כיפית יותר לצפייה מרתונית קיצית

שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
מעבר לטוקבקים
אליסון ברי ב-Glow

בעונתה הראשונה, "Glow" התאמצה להיות ממתק טלוויזיוני צבעוני וקליל, שיקל במעט על עומס החום. זה לא צלח באופן מלא. בין פרקי הפתיחה והסיום חיכתה חוויית צפייה בינונית, לא מספיק מלהיבה או מצחיקה, וגיבורות שהפכו בחלקן הגדול לדמויות שטוחות כמו הגימיק שלהן בזירה. אלא שעם חזרתה לעונה שנייה בנטפליקס בסוף השבוע האחרון, "Glow" מצליחה להתרומם. אין זה אומר שהיא לא סובלת מאותן החולשות שליוו אותה מראשיתה, אבל זו עונה מהודקת וחדה מקודמתה, ובעיקר, כיפית יותר לצפייה מרתונית קיצית.

העלילה שבה לעקוב אחר השחקניות הדחויות שמככבות בתוכנית היאבקות (ששודרה במציאות), וכללה תלבושות מוגזמות ונהדרות, מערכונים וכוריאוגרפיה מוקפדת של בעיטות, הדפות וריתוקים לרצפת הזירה. בעונה החדשה הן כבר רואות זו בזו משפחה וגאות במידת מה בקריירה החדשה. אפילו חברות העבר רות (אליסון ברי) ודבי איגן (בטי גליפין שזורחת בכל סצינה) מצליחות לתקשר זו עם זו, חרף שהעובדה שנישואיה של דבי התפרקו לאחר שחברתה הטובה ניהלה רומן עם בעלה.

נוסף על הטון הכובש והקופצני, כוחה של העונה החדשה טמון בשיקוף קומי ורגיש של היחס הסקסיסטי שהן נאלצות לספוג בתעשייה, שמקבלת באגביות הטרדות מיניות גם הרבה אחרי סופן של שנות ה-80. הפעם, נוסף על דמותו של הבמאי (מארק מארון) שמבטל את הנשים ואת דעותיהן ומדרג אותן לפי גופן, "Glow" מציפה גם את ההאשמות שעלו בקמפיין "MeToo#".

קיה סטיבנס ובטי גילפין ב-Glow. בזמן שדמות הגבר הראשית לומדת שנשים שהן גם בני אדם, הגיבורות של הסדרה נותרות בקווים השטחיים שתוחמים אותןצילום: נטפליקס

על המוקד נמצא טריק "מלכודת הדבש", שתואר בשורה של עדויות נגד הארווי ויינשטיין. השחקניות שסיפרו את סיפורן, תיארו כיצד הזמין אותן לחדרו במלון. הן אמרו שהדבר היחיד שהפחית במעט את חששן היתה ההבטחה שבפגישה יהיה נוכח אדם נוסף, מזכירה או מפיק שסמכו עליו. אלא אז גילו שאותו אדם דאג להיעלם ולהשאיר אותן לבד עם ויינשטיין, במקרים רבים בידיעה שהוא ינסה לכפות את עצמו עליהן. הסדרה מתארת מקרה כזה באופן אמין ומשכנע, ומראה איך "פגישת העסקים" בין רות ובין בכיר ברשת הופכת במהירות לסיטואציה מעוררת חרדה. כמו במקרים רבים במציאות, זו דווקא אישה שזועמת על התנהגותה של רות, וטוענת שאינה מבינה איך לשחק את המשחק כדי להתקדם. 

אוהבים טלוויזיה? בואו לדבר, להמליץ ולקבל המלצות בקבוצת הפייסבוק שלנו

קווי העלילה האחרים פחות בולטים או נחרטים בזיכרון. יוצרות הסדרה, ליז פלהייב וקרלי מנץ' ("האחות ג'קי") וג'נג'י קוהאן ("העשב של השכן", "כתום זה השחור החדש"), לא תמיד מצליחות להצדיק את רוחב האנסמבל או את העיצוב הדל של הדמויות. רובן לא זוכות בזמן מסך מספק כדי לפרוץ את הסטריאוטיפים שלהן בתחפושת ההיאבקות. עוד צורם שאת המטמורפוזה והנפח האמיתי בעונה השנייה, מקבל גבר. אמנם נעים לחזות במהפך הרגשי של הבמאי, סם סילביה, אלא שבזמן שהוא לומד שנשים שהן גם בני אדם, הגיבורות של הסדרה נותרות בקווים השטחיים שתוחמים אותן.

אלא שעל החולשות של "Glow" מחפה טון "פיל גוד" כיפי, שמלווה אותה לאורך העונה ונשאר בתום מרתון הצפייה. עוד מוסיפה לה העובדה שהעונה השנייה קצרה יחסית, ובעיקר, מגיעה בתזמון אידיאלי ועם מעט מאוד תחרות, לרענן את היובש הטלוויזיוני הכבד של העונה החמה.

הציון מתייחס לכל פרקי העונה השנייה

לחצו על הפעמון לעדכונים בנושא:

תגובות

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ