תיאטרון-גלריה-הארץ

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

אלון דהאן והלנה ירלובה, וברקע (מימין) ירדן ברכה, נטע פלוטניק ומיה לנדסמן ב"אל נקמות"
איתי טיראן

איתי טיראן, גדול שחקני התיאטרון בישראל, מסביר למה הוא עוזב לגרמניה

השחקן והבמאי איתי טיראן עוזב את הקאמרי ואת ישראל. הכוכב הגדול ביותר של התיאטרון הישראלי חושב שהציונות גזענית וששמאל אמיתי צריך היה לתמוך ב-BDS, אבל ההחלטה הדרמטית שלו לנטוש את המערכה היא לא רק פוליטית. בראיון הוא מספר על הדיכאונות, החרדות והפטור המפורסם מהצבא, על למה אין לו ילדים (ואיך החברה הישראלית לא סולחת לו על זה) ועל צללים נוספים שמאחורי התדמית המוחזקת

מאיה ערד־יסעור. לא רוצה שלילדים שלי תהיה אמא מהגרת, אאוטסיידרית

"איכשהו הולנד חמקה מהקטלוג של מדינת שואה. זה משהו מודחק לחלוטין"

במרכז המחזה "אמסטרדם" כנרת ישראלית החיה בהולנד ומקבלת חשבון גז מנופח שלא שולם מ–1944. לרגל העלאתו בארץ, מספרת המחזאית מאיה ערד־יסעור למה בחרה לשוב ולגור בישראל ומה קרה כשחשבה שהתיאטרון כאן הוא מקום שבו מותר לדבר על הכל

האירועים הגדולים של החודש

שווה צפיה במדור תיאטרון

היפה והחיה - אופרה בעיבוד מחודש של פיליפ גלאס

ניל סיימון

המחזאי ניל סיימון, מאבות ההומור האמריקאי, מת בגיל 91

המחזאי היהודי-אמריקאי, שכתב בין היתר את "הזוג המוזר", "יחפים בפארק" ו"יומן חוף ברייטון" ושזכה בפרס הטוני שלוש פעמים, מת לפנות בבוקר. סיימון היה הכותב בעל מספר המועמדויות הגדול ביותר לטוני ולאוסקר בהיסטוריה האמריקאית

יחזקאל לזרוב. יופיע בלוס אנג'לס, בוסטון, לאס וגאס ופילדלפיה

יחזקאל לזרוב יככב בגרסה האמריקאית להצגה "כנר על הגג"

השחקן הישראלי יככב כטוביה החולב בגרסה האמריקאית ל"כנר על הגג", עם צאתה באוקטובר לסיבוב הופעות בארצות הברית. התפקיד הוא שפרסם את חיים טופול, שגילם את הדמות על במות בישראל, בווסט אנד בלונדון ובגרסת הסרט

מתוך "בערבות הנגב"

כשבן גוריון זימן את "הבימה" לשיחת בירור

הרבה לפני "מלכת האמבטיה" סערה הארץ מ"בערבות הנגב" של יגאל מוסינזון, מחזה שפקפק באומץ של צה"ל במלחמת העצמאות. ממתוך תערוכת המאה ל"הבימה" עולה האפשרות שהסוגיות הבוערות לא באמת השתנו — אבל הנכונות או היכולת של התיאטרון הישראלי להתמודד איתן כן

אנסטסיה פיין וג'וי ריגר ב"אל נקמות"

"אל נקמות": המחזה ששלום אש אסר להעלותו, זכה לביצוע מרשים בקאמרי

ב–1906 כתב שלום אש מחזה פרובוקטיבי על בית בושת שמתנהל מתחת לביתו של אדם שמנסה להיות צדיק, ועורר התנגדות עזה. כעת, בהפקה חדשה של "אל נקמות", הבמאי איתי טיראן הצליח לגבש אנסמבל של שחקנים שמשתלבים בהרמוניה, וגם להעביר את המציאות האמיתית של נשים בזנות

ארי טפרברג ב"ולבי כמעט עמד מלכת". זרם תודעה של אמן

"לבי כמעט עמד מלכת": יצירה שכולה לב גדול, מתפקע מרגש

"לבי כמעט עמד מלכת", כתבה הלן קלר לאחר ש"האזינה" לסימפוניה התשיעית של בטהובן. בהשראת חווייתה, יצר ארי טפרברג עבודה מדויקת ומינימליסטית על הקושי האנושי לתקשר. עבודתו, מעוררת המחשבה והרגש, היא כמו מתנה עדינה ומיוחדת

"פדרה אהובתי". "את בסדר, את בסדר גמור"

ההצגה "פדרה אהובתי" היא הסתמיות במערומיה

"פדרה אהובתי" מספרת על זוג תיאטרוני המעלה את המחזה "פדרה" של רסין, אבל בולטים בה בעיקר הפער בין הדרמה העכשווית הקלושה לעוצמת הטרגדיה המקורית, והמפגש הבעייתי בין שפת ההווה לשפת המקור. ובולטת גם הבעיה העקרונית של תיאטרון הפרינג'

על הבמה