למה לא צומח כאן נסים אלוני חדש

הסיפור של עודד ליפשיץ - מחזאי צעיר עטור שבחים ופרסים שכמעט אף אחת מיצירותיו לא הוצגה בתיאטרון רפרטוארי - ממחיש היטב את מצבה העגום של המחזאות המקורית בארץ. מה חוסם את צמיחתו של דור חדש של מחזאים?

תמר רותם
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
מעבר לטוקבקים
תמר רותם

כמחזאי צעיר ששמו הולך לפניו, זה היה רק עניין של זמן עד שעודד ליפשיץ יוכתר ל"חנוך לוין הבא". תואר בלתי נמנע, שזוכה לו כמעט כל צעיר בעל כישרון כתיבה שמפציע בשמי התיאטרון. וליפשיץ, בן 31, נדמה ככוכב שביט: בתוך ארבע שנים, בין 2008-2012, הוא כתב יותר מעשרה מחזות, שזיכו אותו בשורה של פרסים, שבחים, הכרה והוקרה. אך ראה זה פלא: אף לא אחד ממחזותיו לא הוצג על במת תיאטרון. כמה מהם אמנם הועלו בפסטיבלים, בהם "פותחים במה" בתיאטרון בית לסין והפסטיבל לתאטרון אחר בעכו. אבל בסופו של דבר מצא את עצמו המחזאי מתדפק על דלתות התיאטרונים הרפרטואריים, לשווא. בסתיו 2012 הוצג סוף סוף מחזה פרי עטו, “קיגלר”, באנסמבל הרצליה, אבל התיאטרון נסגר. מאז ליפשיץ מחפש את דרכו.

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ