האם לילך דקל אבנרי תשנה את התיאטרון הישראלי

עם מינויה למנהלת האמנותית של “חשיפה בינלאומית לתיאטרון”, לילך דקל אבנרי עושה 
כל שביכולתה כדי להימנע מלמתוח ביקורת על התיאטרונים הרפרטואריים. לא תמיד זה מצליח 
ליוצרת העצמאית המוערכת, שבחירתה מסמנת סיכוי לתפנית בתיאטרון הישראלי

תמר רותם
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
מעבר לטוקבקים
תמר רותם

לילך דקל אבנרי היא הבמאית הראשונה שהציגה בארץ את שרה קיין. ההצגה "פדרה מאוהבת" של המחזאית הבריטית פורצת הדרך והשנויה במחלוקת עלתה בתיאטרון תמונע בבימויה ב-2007 וזכתה לשבחים. קיין היא תופעה: כוכבה של הבמאית הנחשבת לגאונית-משוגעת דרך בלונדון בסוף שנות ה-90, וכל מחזה שלה עורר מחלוקת ואיתגר את המבקרים. מחזותיה של קיין, שהיתה חולה בדיכאון קליני והתאבדה ב-1999, חמישה במספר בסך הכל, הם מרקחת נדירה של סקס-אלימות-אהבה-מוות-חיים. תיאטרון הרויאל קורט בלונדון אימץ את קיין החדה כתער והבוטה, שכתיבתה רוויה בסלנג, לחיקו המכובד כבר כשהיתה באוניברסיטה. בארץ, התיאטרונים הרפרטואריים לא נגעו בחומר של קיין.

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ