היוצרת שמציבה את הנכות שלה במרכז הבמה

נטלי צוקרמן, המעלה את המופע "גוף אחר" בתיאטרון תמונע, מותחת ביקורת על היחס לשונוּת בחברה הישראלית בכלל ובתיאטרון המקומי בפרט

תמר רותם
מעבר לטוקבקיםכתוב תגובה
הדפיסו כתבה
תמר רותם

למשך כמה רגעים במופע "הגוף האחר" של נטלי צוקרמן בתיאטרון תמונע, הנשימה נעתקת. זה קורה כשהפרפורמרית מתלבשת על הבמה. תחילה היא פושטת את שמלתה השחורה הארוכה והאלגנטית שבה קיבלה את הקהל לפני שנכנסו לאולם ואז מחליפה לתלבושת של רקדנית. ההתלבשות אינה פעולה אגבית, של יום יום. צוקרמן, שנפצעה בילדותה, פציעה שהותירה אותה עם צליעה קלה וצלקות, מדגימה בעצם את הפרקטיקה המסובכת של לבישת בגד גוף תחתון. מבחינתה זה אומר לשלוט ברגל הפגועה הרועדת, לאזן את היציבה שלה, להציב רגל אחר רגל במפתח הצר של פריט הלבוש תוך ריכוז מקסימלי. צוקרמן לא חסה על עצמה ולא על הצופים. במשך דקות שנדמות כנצח, בדממה מוחלטת, היא עומדת על רגל אחת ומתאמצת להכניס את הרגל השנייה לבגד הצר. הצופים שומעים את הנשימה המאומצת שלה וכאילו מרגישים כמה היא מזיעה. היא והקהל שלה מרוכזים בגוף האחר, הפגוע, הלא מושלם.

תגובות

משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ