פסטיבל ישראל 2014

"טרטיף" עושה עלייה מטביליסי לירושלים

הבמאי לבאן צולדזה, המנהל האמנותי של התיאטרון הלאומי בטביליסי, מסביר איך השפיע השחרור מהשלטון הסובייטי על התיאטרון בגיאורגיה ואיך "טרטיף" של מולייר בבימויו, המועלה בפסטיבל ישראל, רלוונטי מאוד לפוליטיקה של ימינו

תמר רותם
שתפו בפייסבוק
שתפו כתבה במיילשליחת הכתבה באימייל
שתפו כתבה במיילשליחת הכתבה באימייל
מעבר לטוקבקיםכתוב תגובה
הדפיסו כתבה
תמר רותם

כשהיה בן 22, הבמאי לבאן צולדזה ביים את ההצגה הראשונה שלו: "חתונת הדמים" של גרסיה פדריקו לורקה. זה קרה בשלהי השלטון הסובייטי ועדיין היה צריך לקבל אישור מנציג המפלגה. "אנשי המפלגה אמרו בתחילה: 'לורקה? אה, בסדר'", צולדזה מחווה תנועת ביטול בידו. "צחקתי בלבי. לורקה הרי כל כך מהפכן. אבל שתקתי. לקראת סוף ההצגה הם אמרו שזה לא טוב שהאשה עזבה את החתונה. נבהלנו וחשבנו 'זהו, אין לנו הצגה'. אבל מיד הסברתי להם: 'היא ענייה והוא עשיר מסריח'. זה הסתדר עם ההשקפה שלהם על החיים. בטעות יכולנו להתפקע מצחוק".

תגובות

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ