בעבודה |

הקו שעובר בין שייקספיר לתנועת בית"ר

בתלבושות ובתפאורה של העיבוד העכשווי לקלאסיקה השייקספירית "קוריולאנוס" בולט הצבע הצהוב. הבמאי עירד רובינשטיין מספר כי שאף ליצור אזורים שהם "בין הדמוקרטיה הישראלית למה שהיא עלולה להידרדר אליו בעתיד"

יאיר אשכנזי
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
מעבר לטוקבקים
יאיר אשכנזי

פאשיזם, כפי שהתברר בשבוע שעבר במחלקת האביזרים של תיאטרון הבימה, לא חייב לבוא רק באדום. ניתן להגיש אותו גם בצהוב-שחור ובליווי אקדחים כך שגם באמצעותם, כפי שמסביר במאי ההצגה "קוריולאנוס" עירד רובינשטיין, תתקבל קונוטציה לאומנית או טוטאליטרית. מחזהו של ויליאם שייקספיר על הגנרל הרומי על קאיוס מרסיוס, השב לרומא כגיבור מלחמה ולאחר כיבוש העיר קוריול (מכאן נוסף לו שמו "קוריולאנוס"), מנסה את כוחו בפוליטיקה ובמהרה מסומן כבוגד, יעלה באולם הבימרתף בשבוע הבא. לרובינשטיין ולמעצבת התלבושות והתפאורה סבטלנה ברגר היה ברור שינצלו את יתרונות האולם המיוחד והאינטימי, שבמרכזו חלל משחק ומשלושת צדדיו טריבונות קהל, לטובת עיבוד עכשווי לקלאסיקה השייקספירית ובייחוד למען יצירת מראה אותנטי ולא תיאטרלי.

תגיות קשורות:

תגובות

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ