הדברים שניתן ללמוד מרשימת ההצגות הפופולריות בישראל

שחקנים מוכרים או אלמונים, קומדיות ומחזות זמר או דרמות, יצירה מקורית או קלאסיקה מתורגמת - נראה שאין מתכון מנצח להצלחה על הבמה. מבט על ההצגות הפופולריות ביותר בתיאטרון הרפרטוארי הישראלי בעונה החולפת מגלה רמזים למכנה משותף בודד: ביקורות חיוביות

יאיר אשכנזי
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
מעבר לטוקבקים
יאיר אשכנזי

הקושי למצוא מכנה משותף לשמונה ההצגות המוּעלוֹת ביותר בתיאטרון הרפרטוארי הישראלי בעונת 2016-2015, שמסתיימת בימים אלה, מעיד יותר מכל על טעמו המגוון של הקהל, שלמרות הניסיונות הרבים לא ניתן תמיד לפיצוח מיידי. ההימורים על שחקנים מוכרים, קומדיות קלילות או מחזות זמר והצגות מוזיקליות אינם מוכיחים עצמם בכל המקרים ולעתים, כפי שעולה מהנתונים שמסרו התיאטראות ל"הארץ", דווקא פירות עבודתם של יוצרים צעירים או דרמות מקוריות, ששבות אל הבמה אחרי שנים ובלבוש חדש, הם אלה שזוכים לחיי במה ארוכים יותר, בעיקר באולמות הגדולים. עם זאת, ניכר כי מרבית ההצגות שבצמרת זכו לביקורות חיוביות ברובן. גם אם הקהל עצמו לא תמיד קורא את הביקורות בעיתונים ובאתרי האינטרנט, נראה כי הן מנהלי התיאטראות והן חברי ועדות הרפרטואר ומנהלי היכלי התרבות ברחבי הארץ מייחסים להן משקל רב במכלול השיקולים שבבניית לוחות ההצגות או סדרות המנויים לעונה הקרובה.

תגיות קשורות:

תגובות

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ