אם קשה לך ללמוד את החומר בבית ספר - נשיר לך אותו

"בעיות מילוליות", אופרה קצרה בשישה שיעורים שתעלה השבוע, מלחינה חומרים מתוך ספרי לימוד. היוצרים אורי עגנון (הנין של) ואילאיל לב-כנען מספרים איך משתקפים הפוליטיקה והביטחון משאלות בלשון, בספרות ערבית ובחשבון

יאיר אשכנזי
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
מעבר לטוקבקים
יאיר אשכנזי

הבעיה המתמטית שמהדהדת בימים אלה בספריית מוזיאון תל אביב לאמנות נשמעת אחרת לגמרי מכפי שנתפשה לפני שנים בבית הספר. "קבוצת חיילים יצאה ממחנה צבאי לשטח אימונים בדרך שאורכה 30 ק"מ", שרה המורה הזמרת לקהל התלמידים־צופים בקול סופרן בעודה אוחזת סל ירוק מעל ראשה, "שליש מהדרך היתה סלולה־לה־לה־לה־לה ושני שליש עפר. בדרכה חזרה מהאימון צעדה הקבוצה בדרך אחרת שאורכה 34 ק"מ וכולה־לה־לה־לה־לה סלולה־לה־לה־לה־לה. מהירות הצעידה של החיילים בדרך הסלולה היתה גדולה־לה־לה־לה־לה ב–1 קמ"ש ממהירותם בדרך העפר וזמן צעידתם חזור היה קצר ב–12 דקות מזמן צעידתם הלוך". אחרי דרמה מוזיקלית שכזו, ברקע נגינת קונטרבס וקלרינט, מושרת השאלה בקול נוגה: "מצא את מהירות החיילים בדרך העפר".

תגיות קשורות:

תגובות

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ