הארכיון האישי של ארתור מילר חושף מדוע לא הגיע להלווייתה של מרילין מונרו

טיוטות, התכתבויות, יומנים אישיים וחיבורים של המחזאי האמריקאי הגדול היו שמורים בארגזים מאז מותו לפני 13 שנה. הצצה בהם כעת, אחרי שנרכשו בידי מרכז מחקר אמריקאי, מוכיחה עד כמה הם רלבנטיים גם כיום

מילר בביתו בניו יורק, 1952
מילר בביתו בניו יורק, 1952צילום: SAM FALK / NYT
מיה אשרי
מיה אשרי
מיה אשרי
מיה אשרי

מחזותיו של ארתור מילר — מגדולי המחזאים האמריקאים של המאה ה–20 — תמיד התכתבו, במישרין או בעקיפין, עם המציאות הפוליטית והחברתית של ארצות הברית ומתחו ביקורת על השבריריות וההונאה הטמונים במושג "החלום האמריקאי". גם חייו האישיים היו מעורבבים עד העצם בציבוריות האמריקאית: הוא ניהל יחסים חבריים ומקצועיים עם בכירי האליטה התרבותית של ארה"ב, היה נשוי למרילין מונרו, והיה גלוי מאוד לגבי עמדותיו השמאלניות, גם בימי הרדיפות הפוליטיות של הסנאטור ג'וזף מקארתי בשנות ה-50. מחזות מצליחים כמו "מותו של סוכן", "כולם היו בניי" ו"ציד המכשפות" מכילים כולם מרכיבים פוליטיים, ביוגרפיים וחברתיים, והעניקו למילר מעמד, פרסים ותארים.

תגובות

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ