דרכו של גלעד קמחי אל צמרת הניהול של תיאטרון הקאמרי. פרופיל

כשגלעד קמחי הודיע לבית ליסין שהוא עובר לקאמרי, התחושות נעו מהלם לכעס. במאי הבית הצעיר סומן כהבטחה גדולה. האם לפרישה יש קשר למחזה שהיה קרוב ללבו במיוחד או למועד פרישתה הלא ודאי של המנהלת האמנותית ציפי פינס? דבר אחר ברור: עכשיו, עם כניסתו לתפקיד המנהל האמנותי של הקאמרי – אחרי הקדנציה בת רבע המאה של עמרי ניצן – הוא יצטרך להוכיח שהוא גם יודע לנהל. דיוקנו של אחד הכוחות החזקים והמשפיעים בתיאטרון הישראלי

יאיר אשכנזי
שתפו בפייסבוק
שתפו כתבה במיילשליחת הכתבה באימייל
שתפו כתבה במיילשליחת הכתבה באימייל
מעבר לטוקבקיםכתוב תגובה
הדפיסו כתבה
גלעד קמחי (במרכז) בחזרות ל"רומיאו ואמא" בקאמרי, 2018. הצגה אישית בצורה יוצאת דופן
גלעד קמחי (במרכז) בחזרות ל"רומיאו ואמא" בקאמרי, 2018. הצגה אישית בצורה יוצאת דופן צילום: שמחה ברבירו
יאיר אשכנזי

בדצמבר 2014, במופע שציין 30 שנה לתיאטרון הספרייה ושלוש שנים למות מייסדו גרי בילו, הועלה קטע מעבר קצרצר שעורר פרצי צחוק בקהל. זה קרה כששלושה סדרנים במדים – אחת מהם נושאת כיסא, השניים האחרים שולחן – הגיחו לבמה וזוהו מיד: ציפי פינס, המנכ"לית והמנהלת האמנותית של בית ליסין, ונעם סמל ועמרי ניצן, מנכ"ל הקאמרי אז ומנהלו האמנותי, בהתאמה. דמות רביעית – גרי בילו, כלומר השחקן עומר עציון שגילם אותו – עמדה מהצד והנחתה אותם איך לסדר את הבמה לקראת כניסתה. הקטע כולו, שבוים על ידי הבמאי גלעד קמחי, ארך רק חצי דקה, אבל לא סתם חילץ צחוקים מהנוכחים: הוא הציג את שלושת משתתפיו באור אירוני מיוחד. היום, במבט לאחור, אפשר לראות בו אירוניה כפולה: קמחי, שגדל בבית ליסין אצל פינס והיה שם לבמאי הבית, בחר לפני פחות משנה לעזוב את הכיסא שהציעה לו ולעבור לתיאטרון הקאמרי, והצעד הזה מוביל אותו בימים אלה אל התפקיד שעוזב עמרי ניצן – המנהל האמנותי של התיאטרון. את המינוי הוא אמור לקבל רשמית בחודש הבא, וכשזה יקרה, גם זה יהיה קטע מעבר מיוחד, כמעט היסטורי אפילו: תחילתו של עידן חדש בקאמרי, אחרי הקדנציה בת רבע המאה של ניצן.

תגובות