בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

אתם מחוברים לאתר דרך IP ארגוני, להתחברות דרך המינוי האישי

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

הצגה ראשונה בהבימה: מה שרואים זה מה שיש

אחרי כמעט 5 התקיימה התקיימה ההצגה הראשונה על במת אולם רובינא: קהל מנויים רגיל, לא ממושמע להפליא, בא לראות את ההצגה "מוריס שימל"

תגובות

אחרי כמעט חמש שנים התקיימה ההצגה הראשונה בבניין הבימה המשופץ, על במת אולם רובינא. קהל מנויים רגיל, לא ממושמע להפליא, בא לראות את ההצגה "מוריס שימל", מחזה שנמצא בכתביו של חנוך לוין אחרי מותו, ללא ספק משלו ולא ממיטבו (ואני ממעריציו), שבוים על ידי יעלי רונן (וזאת אחת הפחות טובות מהצגותיה).

אבל אם במשך השעה וארבעים של ההצגה, שהחלה באיחור של למעלה מעשר דקות (טוב, זאת היתה הרצה למפעילי ההצגה, לשחקנים ולקהל), תהיתי אני, ואולי לא רק אני, מדוע בעצם נבחרה להשקה הלא חגיגית דווקא ההצגה הזאת, ניתנה התשובה על ידי השחקן הראשי אבי קושניר, בדברי תודתו על התשואות שהיו בשפע. מתברר שלפני 50 שנה עלתה על הבמה הזאת לראשונה ליא קניג, שהיא אחת מסוגה בהצגה הזאת, ובכל הצגה שבה היא משתתפת. היא סיפרה שאז פחדה ולא רצתה לעלות על הבמה, והיום היא לא רוצה לרדת ממנה, ואני חשבתי שבשבילה ושחקנים כמוה (דבורה קידר נתנה לה בהצגה "פייט" הגון, אחר), כדאי היה לשפץ ולחכות. דבריה היו רבי חן ומלאי טעם של רוח תיאטרון.

אבל לא בשביל זה התכנסנו . אז ככה: המבנה ששופץ, כמו שיודעים כולם, על פי תוכניתו של רם כרמי נידון ברותחין על צורתו החיצונית (גם על ידי) וראוי לשבחים על אולמותיו (שהוכנו על פי פרוגרמה מקצועית של חברה אנגלית, Theatre Projects). אולם רובינא, שנראה מבטיח מאוד בהיותו ריק, הוכיח עצמו כשהיה מלא קהל מבחינת האקוסטיקה והראייה. לפני ההצגה חרשתי את המבואה, בדקתי את השירותים, דלת הכניסה הימנית לאולם רובינא זקוקה לשימון דחוף ונראה לי שזה עשוי להיות - על סמך התרשמות ראשונית מהצגת הרצה לכולם - מקום נעים לצפייה בתיאטרון. הכל יהיה תלוי מאוד גם בתחזוקה קפדנית.

שורה במחזה של לוין היא "מה שרואים זה מה שיש". אז מה שרואים עכשיו זה הצד הפנימי של המסגרת, וזה די טוב, מעניין ומבטיח. אבל זאת המסגרת על החוץ ופנים שלה: הכל תלוי במה שיהיה על הבמות ועם מי. וכאן, לצערי, מה שיש, בהרבה שנים אחרונות (והבניין זה האדרת; הגברת היא עדיין אותה גברת), בהיצע הקיים ובתוכניות הקרובות שהתפרסמו, רחוק מאוד מלהיות איזשהו "זה" סביר, לא רק לאומי. ורק אם זה יהיה מעולה, כל השיפוץ, על איכותו ועלותו, יהיה כדאי.

ניר כפרי


תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות
*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו