בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

אתם מחוברים לאתר דרך IP ארגוני, להתחברות דרך המינוי האישי

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

משחקי מין ומגדר

תגובות

המערכון של הרולד פינטר מפגיש על הבמה זוג נשוי, במה שנראה הרמוניה מאושרת. הוא יוצא בבוקר, לא לפני שהוא בודק שהמאהב שלה אכן יבוא אחרי הצהריים. כשהוא חוזר, הוא מתעניין בנימוס איך היה לה. על מה שנראה כמו בדל קנאה היא מגיבה שגם לו יש מאהבת. אבל הוא טוען שזו לא מאהבת, אלא בסך הכל זונה.

אחר כך לבעל נמאס מההפרדה בין האשה והזונה, הבעל והמאהב, ואילו האשה סבורה שההפרדה גם אפשרית וגם חיונית. כדי לא לעשות ספוילר, אסתפק רק בלומר כאן שבחמישים ואחד שנים מאז שהמחזה נכתב, הוא נהיה ברור הרבה יותר בכל הקשור לענייני מין ומגדר, מבלי לאבד את הברק והשנינות שבו.

מנשה נוי וקרן מור אכן ניחנו - ביחד ולחוד - באיכות משחק המתאימה לטקסט הזה, המאפשרת להם לגלם אותו בריחוק יבש ובצורה משכנעת. העבודה שלהם, כמו המחזה, מסבים הנאה רבה. לנוי יש מקדם אמינות גבוה בעיני כשחקן, שבשום רגע אינו מאבד את היכולת להביט על עצמו מבחוץ. לה יש חוש קומי מצוין, ולשניהם יש גמישות רבה לשינוי תפקידים (שהעשייה הטלוויזיונית שכללה). למרבה הצער נדמה לי שדווקא זה גורר אותם (בהשראת הבמאי, אני מניח) להגזמות מיותרות.

התרגום של שמעון לוי מדויק ושוטף, ואם לדעתי לא הצליח בנקודת מפתח בסיום למצוא את המלה הנכונה (במקום change בהקשר בו היא נאמרת) הרי זה מפני שאין כאן פיתרון טוב יותר. אני חושב שכבמאי הוא שגה כשהורה לשחקנים לבצע אנחות וגניחות בסצינת הפגישה עם המאהב, כמו גם בהחדרת מבטא מקומי מובהק להתרחשות לא ישראלית בעליל.

המחזה מוצג על ידי הקאמרי בקפה תיאטרון, חלל השמור בדרך כלל לערבי מוסיקה ולהצגות פרינג' אורחות. התנאים כופים תפאורה מרומזת, שעם כל הניסיון להיות מסוגננת היא נראית עלובה. במהלך הצגה של שעה היא הופרעה על ידי רעשי בקבוקים ממזנון סמוך וכניסה ויציאה של צופים מאחרים. גם אילו זו היתה הצגה אורחת - ואני לא יודע שהיא לא - מגיעים לה ולקהלה יחס מקצועי.

התיאטרון הקאמרי מעלה את "המאהב" מאת הרולד פינטר. תרגום ובימוי: שמעון לוי. תפאורה ואביזרים: דניאל זרחי, ינטין רוזנברך ולי לוי. תלבושות: תמר פרימק. תאורה: שמואל אטמזגי.



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות

כתבות שאולי פספסתם

*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו