בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

אתם מחוברים לאתר דרך IP ארגוני, להתחברות דרך המינוי האישי

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

פרס להצגה “מיין ג'רוזלם” 
במינכן

פרס המבקרים בפסטיבל במינכן הוענק למחזהו של אייל וייזר. אתמול תקף וייזר 
את מנכ”לי התיאטרון הממוסד ואת הסיקור התקשורתי הדל של התחום

11תגובות

ההצגה "מיין ג'רוזלם", שכתב וביים אייל וייזר, זכתה ביום שישי האחרון בפרס המבקרים בפסטיבל התיאטרון "Radikal Jung" במינכן. היא הוזמנה על ידי הדרמטורג קיליאן אנגל והשתתפה בפסטיבל לצד כעשר הצגות של במאים צעירים מרחבי אירופה ומחוצה לה. הפסטיבל, המתקיים מאז שנת 2005, תואר בעיתון ”דר שפיגל” כאחד החשובים בגרמניה. בנובמבר 2012 נבחרה “מיין ג’רוזלם”, שהעלה תיאטרון תמונע, להצגת השנה של תיאטרון הפרינג’ בארץ.

"מיין ג'רוזלם" היא תיאטרון־מיצג העוקב אחרי ציוני הדרך המקצועיים והאישיים בחייה של צלמת גרמנייה במסעה ממזרח גרמניה למזרח ירושלים, בתקופה של נפילת חומת ברלין. בנימוקי השופטים נאמר כי "המופע שביים וכתב וייזר הוא אירוע יוצא מגדר הרגיל המבקש להגדיר מחדש את המדיום התיאטרוני". ההצגה תועלה החודש גם בתיאטרון הלאומי של קפריסין. משחקת בה מיכל ויינברג, הדרמטורגיה היא של איציק ג'ולי ואת התלבושות עיצבה ענבל ליבליך.

גדי דגון

אייל וייזר מסר ל”הארץ” כי ‘מיין ג’רוזלם’ היא אחת מסדרת הצגות שלי שעוסקות בחיי אמנים בדויים. השנייה היא ‘זוהי הארץ’, שעולה כבר שנתיים בתיאטרון תמונע. על השלישית אני עובד בשיתוף עם אוצרים בבצלאל, והדמות המרכזית שלה תהיה אוצר בדיוני”.

וייזר מתלונן על הסיקור הדל של התיאטרון בתקשורת הישראלית ועל העדר כתבים ייחודיים לתחום. “המדיום מתחיל להיעלם. זה מצב עולמי, אך בארץ הוא בולט במיוחד”. הוא מייחס זאת בין השאר לכך שאותם אנשים משמשים מנכ”לי תיאטראות 30 שנה ויותר, ולדבריו רובם מפחדים להסתכן ואף מודים בכך. “מה שכן”, הוסיף וייזר, “היצירה העצמאית תופסת תאוצה ומתחילה להיות מקצועית, שחקנים מהתיאטרון הרפרטוארי מגיעים אליה כי הם רוצים אתגר, היא מתחילה לקבל תקציבים, נעשית פוליטית ומפתחת קשרים עם גלריות. אנחנו בקשר עם כמה מקומות בעולם להעלאת ‘מיין ג’רוזלם’”.

עוד ציין וייזר את בעיית המימון: “תקציב משרד התרבות להפקה הנוכחית היה 80 אלף שקלים, ועדיין לא היה לי כסף לשלם לשחקנית במשך שנתיים”.



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות
*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו