בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

אתם מחוברים לאתר דרך IP ארגוני, להתחברות דרך המינוי האישי

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

הגיליון החדש של כתב העת "תיאטרון" הוקדש ליצירתו של עודד ליפשיץ

הגיליון כולל ארבעה מחזות קצרים מפרי עטו וטקסט של מערכה ראשונה של מחזה חדש בפיתוח, "באתי לעולם"

2תגובות

הגיליון החדש של כתב העת "תיאטרון" שרואה אור בימים אלה מוקדש למחזאי ולבמאי עודד ליפשיץ. הגיליון כולל ארבעה מחזות קצרים מפרי עטו: "איש גבוה, אשה שמנה" שנכתב ב-2007; "סוניה ובובק" שעלה בבימויו של יגיל אלירז בתיאטרון תמונע באותה שנה (לאחר שהוזמן לפסטיבל בארה"ב). "כיסא" שעלה באוניברסיטת תל אביב ולאחר מכן בתיאטרון יפו, ב-2008, ו"רקוויאם לדניאל" שעלה בפסטיבל אקט 2 בחיפה ב-2009 בבימויו של ליפשיץ. טקסט של מערכה ראשונה של מחזה חדש בפיתוח שלו "באתי לעולם" אף הוא רואה אור בגיליון וכן ראיון עם המחזאי.

לדברי פרופ' גד קינר מאוניברסיטת תל אביב, עורך כתב העת (יחד עם חיים נגיד), נדיר שכתב העת מקדיש גיליון ליוצר אחד. הסיבה לחריגה, היא לדבריו "בראש ובראשונה האיכות הנדירה של הכתיבה של ליפשיץ, וניסיון להפנות זרקור על המחזאי הייחודי שתיאטרונים לא מוכנים להעלות את מחזותיו". המחזה היחיד של ליפשיץ שעשה דרכו לתיאטרון ממוסד היה "קיגלר", שהספיק בקושי לעלות באנסמבל הרצליה, לפני שנסגר. "ליפשיץ גרף פרסים, יש הערכה כלפיו. העובדה שלא מוכנים להעלות אותו, היא סמפטום של תרבות הישראלית וחוסר הנכונות להתמודד עם אתגרים לא קונבנציונלים", אומר קינר. הכתיבה של ליפשיץ שייכת לדבריו, "לסוג של מחזאות קיומית, שממעטים לראות אצלנו. מחזאות שאין בה עיסוק ישיר בפוליטיקה ולא ריאליזם בגובה דשא. הוא עוסק בפיוטיות בשאלות הקשורות לתקשורת בין בני אדם, שאלות על משמעות החיים בסגנון שמזכיר מאוד יוצרים כמו בקט, יונסקו ופינטר, שפעם היו מאוד פופולריים בתיאטרון הישראלי הממסדי והיום אם מציגים אותם דוחקים אותם בדרך כלל לקרן זווית".

דודו בכר

 



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות
*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו