בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

אתם מחוברים לאתר דרך IP ארגוני, להתחברות דרך המינוי האישי

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

מנהל מוזיאון טייט מודרן בלונדון יהיה המנהל האמנותי של הפולקסבינה בברלין

כריס דרקון יסיים בעוד כשנתיים את תפקידו ויעבור לשמש כמנהל האמנותי של הפולקסבונה (תיאטרון העם) בברלין, אחד מחמשת התיאטראות הגדולים בעיר

תגובות

מנהל מוזיאון טייט מודרן בלונדון, כריס דרקון, יסיים בעוד כשנתיים את תפקידו ויעבור לשמש כמנהל האמנותי של הפולקסבינה (תיאטרון העם) בברלין, אחד מחמשת התיאטראות הגדולים בעיר. ביום שישי האחרון נודע כי דרקון יחליף ב-2017 את הבמאי פרנק קסטורף, המנהל האמנותי של התיאטרון זה 23 שנה. מינויו של דרקון, שמגיע מתחום האוצרות ולא מתחום התיאטרון, מסמן את חיזוק מגמת השילוב והעירוב בין תחומי האמנות גם ברמת ניהול מוסדות התרבות.

דרקון, יליד בלגיה בן 57, למד תולדות האמנות, תיאטרון ותיאוריות קולנועיות באוניברסיטת ליידן שבהולנד. לפני מינויו למנהל טייט מודרן, באפריל 2011, הוא שימש כמנהל המשכן לאמנות במינכן במשך שמונה שנים. בתקופת כהונתו בטייט מודרן הוצגו במוזיאון כמה מהתערוכות הפופולאריות ביותר בתולדותיו, בהן תערוכת המגזרות של אנרי מאטיס (The Cut Outsׂ) ב-2014 ורטרוספקטיבה של יצירות דמיאן הירסט ב-2012. תחת ניהולו גם נפתח בגלריות המוזיאון חלל מיוחד להעלאת יצירות פרפורמנס בשם "המכלים" (The Tanksׂ). דרקון צפוי לסיים את תפקידו בין היתר אחרי שתושלם בניית המבנה החדש של טייט מודרן, שגובהו יהיה עשר קומות ועלות הקמתו 215 מיליון ליש"ט.

משרד התרבות הגרמני הודיע במארס האחרון כי חוזהו של קסטורף לניהול הפולקסבינה יוארך בשנה אחת כך שב-2017 הוא יסיים כהונה בת 25 שנה בתפקיד. כל זאת אף שלפי ההערכות הוא היה מעוניין להמשיך בתפקידו שנים נוספות. קסטורף, בן 63, זכה לכינוי "המייסטר של ערב התיאטרון שאינו נגמר". בתקופת כהונתו הוא העלה עיבודים חדשניים, שבהם שילב וידיאו ארט, בין היתר ליצירות דוסטויבסקי ולמחזותיו של טנסי ויליאמס. ב-2010 העלה את הצגת "אל מוסקבה, אל מוסקבה", עיבודו למחזה "שלוש אחיות" מאת אנטון צ'כוב בשילוב הסיפור "איכרים" שכתב המחזאי.

כריס דרקון
אי-אף-פי

בשל המוניטין שצבר כריס דרקון ביצירת אירועי אמנות שמשכו קהל רב, ומנגד הרקע והניסיון המועטים יחסית שלו בתחום התיאטרון, יש החוששים שבכהונתו בפולקסבינה הוא יעדיף ליזום אירועים מסחריים שמטרתם תהיה עשיית רווח כלכלי ולא ייטה לשמר את אופיו של המוסד כתיאטרון אקספרימנטלי, המאפשר ליוצריו לערוך ניסיונות אמנותיים שונים, כנהוג במקום.

ראש העיר ברלין, מיכאל מולר, אמר אתמול במסיבת העיתונאים שבה הוכרז מינויו של דרקון כי הניסיון הרב שצבר, לצד יכולתו ליצור קשרים בין דיסציפלינות אמנותיות שונות, מעניקים ערך למינויו כמנהל מוסד תרבות בעיר שעדיין מנסה לגבש את זהותה. "אנו יודעים עד כמה חשובה עבודתו של הפולקסבינה, בייחוד כעת", הוסיף מולר ושילח עקיצה קלה לעברו של המנהל היוצא קסטורף, "אבל אחרי 25 שנה של עבודה מוצלחת חשוב גם לצאת לדרך עם התחלות חדשות. אני משוכנע שכריס דרקון ימנף עוד יותר את סיפור ההצלחה של המוסד כתיאטרון רפרטוארי".

מולר התייחסות גם לחששות מהאפשרות שהפולקסבינה יארח בעתיד רק מופעי פרפורמנס חיצוניים ויחדל להיות גוף יוצר, והדגיש כי הוא ימשיך לפעול כאנסמבל וכתיאטרון רפרטוארי. הוא הוסיף כי סכום התמיכה בתיאטרון יגדל בעתיד, כך שתקציבו יזנק מחמישה מיליון אירו ל-22 מיליון אירו. מלבד זאת, לדבריו, קיימת אפשרות ש"טמפלהוף", שדה התעופה הישן של ברלין, ישמש כפלטפורמת הופעות בעבור הפולקסבינה.

דרקון, שהגדיר באחרונה את ברלין כ"בירה התרבותית החדשה של אירופה", אמר כי הוא מצפה לתחילת עבודתו בתיאטרון בעל ההיסטוריה הייחודית. "תיאטרון עוסק במפגשים ויוצר מצב פתוח בין אנשים", אמר ברמיזה למפגש בין תחום עיסוקו בשנים האחרונות לבין בחירתו לתפקיד בברלין, "על התיאטרון לא לחשוש מלהיפתח אפילו יותר משהוא כעת".

דרקון הוסיף כי הוא מקווה להפוך את פעילות התיאטרון לרב-תחומית יותר מכפי שהיא כיום, וכן לקדם שיתופי פעולה בין הפולקסבינה לפרויקטים עירוניים שונים במרכז העיר. "תשתית חברתית ותרבותית צריכות ללכת זו עם זו", הדגיש.



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות

כתבות שאולי פספסתם

*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו