בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

אתם מחוברים לאתר דרך IP ארגוני, להתחברות דרך המינוי האישי

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

המלחין אורי וידיסלבסקי נבחר למנהל האמנותי של תיאטרון דימונה אף שאין לו ניסיון רב בבימוי

שניים מחברי ועדת האיתור וכן יו"ר עמותת התיאטרון הם בכירים בהבימה שבו מרבה המלחין לעבוד בעשורים האחרונים

12תגובות

המלחין אורי וידיסלבסקי נבחר באחרונה למנהל האמנותי של תיאטרון דימונה, בתום כחצי שנה שבה התנהל המוסד ללא מנהל אמנותי. וידיסלבסקי, שנבחר מתוך כ-20 מועמדים, מחליף מראשית החודש את הבמאית נועה רבן, שניהלה את התיאטרון במשך שבע שנים ופרשה באוגוסט האחרון. הוא יעבור לגור בעיר בשבוע הבא.

וידיסלבסקי, בוגר האקדמיה למוזיקה על שם רובין בירושלים, כותב זה כ-35 שנה מוזיקה לעשרות הצגות תיאטרון וסרטי קולנוע. בשבע השנים האחרונות הוא כותב ומביים גם בקבוצת "קרקס Y" שבניהולו, המופיעה בין היתר בהבימה. הקול הקורא למשרת המנהל האמנותי של תיאטרון דימונה, שנוסד ב-2008 כמרכז תרבות הכולל להקת תיאטרון היוצרת בתנאי מעבדה וכן תערוכות מתחלפות, פורסם במאי אשתקד. הופיעו בו הדרישות להעתקת מקום המגורים לדימונה, ניסיון בבימוי ובניהול קבוצה וחזון אמנותי לפעילות נרחבת בהקשרי מקום וקהילה. במשך חודשים ארוכים לא הצליחה ועדת האיתור, שבה היו חברים המנהלת היוצאת רבן, מנכ"לית התיאטרון דקלה קצוני, חברת הוועד המנהל והסופרת אדיבה גפן, במאי הבית של הבימה משה קפטן וסמנכ"ל הבימה בני צרפתי, לבחור מנהל חדש למוסד. בחירת וידיסלבסקי מעוררת במידת מה תמיהה ואף חשש להטייה מסוימת הן בשל העובדה שמרבית עבודתו בשני העשורים האחרונים היא בהצגות תיאטרון הבימה — ששני בעלי תפקידים בכירים בו חברים בוועדת האיתור ושהמנכ"לית שלו אודליה פרידמן היא יו"ר עמותת תיאטרון דימונה — והן בשל הניסיון המועט יחסית שיש לווידיסלבסקי בבימוי.

אורי וידיסלבסקי
איתן ויתקון

חברת ועדת האיתור גפן סבורה שווידיסלבסקי נבחר בשל החזון הייחודי שהציג לוועדה ובמרכזו החיבור לנגב ולתושבי דימונה. "יש לו ניסיון בבימוי ובהפקות ולפי דעת הוועדה הוא איש תיאטרון בכל רמ"ח איבריו", הסבירה ל"הארץ", "לא מדובר בניהול תיאטרון אלא בניהול קבוצת תיאטרון שצריכה להמשיך את מה שעשתה נועה רבן, כלומר להמשיך ולהמריא". לדבריה, לא פנתה לקפטן ולצרפתי משום שהם אנשי הבימה. "קפטן הוא במאי מוכשר מאוד ומכיר את התחום וצרפתי הוא איש תיאטרון מובהק זה שנים רבות, שהיה מוכן להתמסר ולהשקיע זמן", אמרה. לטענתה, מנכ"לית הבימה פרידמן לא נטלה חלק בתהליך וקיבלה את המלצות ועדת האיתור בדומה ליתר חברי הוועד המנהל. "היה לנו קשה מאוד להחליט כי הגיעו אנשים יוצאים מן הכלל, וכך התחבטנו והתלבטנו איך ייראה התיאטרון בשנים הבאות", הוסיפה, "הכוונה היתה לטובתו של התיאטרון וזה לא נעשה משום סיבה אחרת. ראוי לשבח שדווקא איש בגילו של וידיסלבסקי ובשיא הקריירה שלו קושר עצמו בעיר הזאת". גם המנהלת היוצאת רבן סבורה שהבחירה נעשתה ממניעים ענייניים. "התייחסו בכובד ראש לכל הצעה ואורי היה כל כך רציני והגיש תוכנית עם חזון שקשה היה להתעלם ממנה", אמרה רבן.

מהבימה נמסר בתגובה כי "תפקידה של ועדת הבחירה הוא לספק המלצה על המועמד הראוי לדעתה, אך את ההחלטה הסופית מקבל הוועד המנהל. אנחנו גאים שעלה בידינו להמליץ על האדם הטוב והמתאים ביותר לניהול האמנותי של תיאטרון דימונה ומאחלים לאורי את מלוא ההצלחה".

תיאטרון דימונה נתמך ב-2014 בכרבע מיליון שקלים על ידי משרד התרבות והוא מקבל תמיכה גם מעיריית דימונה. האנסמבל שלו מונה כיום ארבעה שחקנים ובכוונת וידיסלבסקי להרחיב אותו ככל שיאפשר לו תקציב הפעילות. בשיחה עמו הוא סיפר על שאיפתו להעלות את רמת הרלוונטיות של התיאטרון לעיר דימונה, לעסוק בין היתר בסוגיית המדבר כמצב נפשי וכ"החמצה בעיני התנועה הציונית" וכן לערוך פרויקטים נועזים מחוץ לאולם התיאטרון שישתפו את תושבי העיר. ההצגה הראשונה שתעלה בבימויו היא "הנסיך הקטן" שעיבד לפי ספרו של אנטואן דה סנט אכזופרי ותכלול שירים שכתב אלי ביז'אווי. "אתן אפשרות ובמה לכל יוצר שחזונו ייפגש אתנו", הוסיף.



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות
*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו