בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

אתם מחוברים לאתר דרך IP ארגוני, להתחברות דרך המינוי האישי

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

דלית מילשטיין פורשת מניהול תיאטרון נוצר; גיא בירן יפרוש מניהול הזירה הבינתחומית

תפקידה של מילשטיין בנוצר יפוצל לשניים: השחקן והבמאי ערן בוהֵם ישמש כמנהל האמנותי וטליה בן עמי תשמש כמנכ"לית. היוצר והמעצב עמית דרורי יחליף את בירן בניהול הזירה בירושלים

7תגובות

השחקנית והבמאית דלית מילשטיין פרשה באחרונה מתיאטרון נוצַר בבת ים, בתום 25 שנות ניהול כללי ו–13 שנות ניהול אמנותי. השחקן והבמאי ערן בוהֵם נבחר למנהל האמנותי של נוצר ואילו מנהלת ההפקה של המוסד, טליה בן עמי, תשמש כמנכ"לית התיאטרון. לצד זאת, נודע כי בקיץ הקרוב יפרוש היוצר גיא בירן מניהול הזירה הבינתחומית בירושלים, בתום שבע שנות ניהול כללי ומתוכן שלוש שנות ניהול אמנותי. היוצר והמעצב עמית דרורי יחליף אותו כמנכ"ל ומנהל אמנותי של הזירה.

מילשטיין. "עוזבת בשיא"
דודו בכר

מילשטיין, שהקימה את תיאטרון נוצר ב–1991 ביחד עם המחזאי והבמאי אבישי מילשטיין, הנהיגה במשך השנים את להקת התיאטרון. בין היתר היא ביימה עמה את "ירמה" מאת פדריקו גרסיה לורקה, את "ערבה" על פי "הרחק בערבה" מאת אהרן מגד ואת "הר", הטרילוגיה מאת ירון אדלשטיין. לצד זאת היא שיחקה בהצגות רבות שהועלו בנוצר.

בשיחה עם "הארץ" אמרה מילשטיין כי כשהבינה שנוצר בדרכו להפוך לתיאטרון רפרטוארי, כך שיחדל להתקיים כלהקה בהנהגת יוצר אחד, ידעה שתסיים את תפקידה. "העזיבה שלי היא סימן מצוין מבחינת התיאטרון כי הוא הגיע למקום שונה שבו הוא צריך להתנהל אחרת", הוסיפה, "כל כמה שנים עשיתי שינויים בתיאטרון, וכל עוד הלהקה היתה בהנהגה של מישהו — תחילה של אבישי ושלי ולאחר מכן רק שלי — כל התיאטרון היה צריך להשתנות. הפרידה באה ממקום טוב ואני חשה שאני עוזבת בשיא". מילשטיין הוסיפה כי בכוונתה לשוב וליצור פרויקטים תיאטרוניים בהמשך.

ערן בוהם, בוגר בית הספר לאמנויות הבמה במכללת סמינר הקיבוצים, התגורר במשך תקופה בניו יורק ושיחק בהצגות באוף־ברודווי. בהמשך שיחק בתיאטראות החאן, קרוב ויפו וכן ב"ערבה" בתיאטרון נוצר. באחרונה ביים בנוצר את ההצגה "אצל עליזה בחצר" מאת עליזה ישראלי עליון. טליה בן עמי משמשת זה שנה וחצי מנהלת ההפקות של נוצר.

ערן בוהם
גל דרן

לצד החילופים בתיאטרון נוצר, גם בהנהלת הזירה הבינתחומית בירושלים צפויים שינויים בקרוב. בשבוע שעבר אישרה האסיפה הכללית של הזירה את מינויו של היוצר והמעצב עמית דרורי למנכ"ל ומנהל אמנותי של הזירה, במקומו של היוצר גיא בירן שיפרוש באוגוסט הקרוב. בעת כהונתו ביים בירן את היצירה "אנוע כשיכור" בעקבות המשורר רבי ישראל נג'ארה ובסוף מארס הקרוב יעלה בבכורה את יצירתו השנייה בזירה, "ספר יהושע", כיצירת תיאטרון מוזיקלית המבוססת על הטקסט המקראי ללחניה של הזמרת דקלה. בירן אמר ל"הארץ" כי סירב להצעת הוועד המנהל של הזירה להאריך את חוזהו בשלוש שנים. "אני חש שעשיתי את שלי ושהגיע הזמן לפנות את המקום", הוסיף, "שבע או שמונה שנים הן זמן אידיאלי לניהול אמנותי, ומי ישמש דוגמה לכך אם לא אנחנו הקטנים. אין לי ספק שעמית דרורי הוא המתאים ביותר להמשיך להוביל את חזון הזירה".

ועדת איתור בראשות יו"ר הוועד המנהל של הזירה, עזריאל לוי, פנתה למועמדים שונים ולבסוף בחרה בדרורי, בן 37, בוגר בית הספר לתיאטרון חזותי בירושלים שגם מרצה במוסד בעשור האחרון על החיבור שבין פרפורמנס לחשיבה חזותית. כיוצר בימתי הוא מתמקד בחיבור בין עולמות טכנולוגיים לעולמות פואטיים. בשנים האחרונות העלה בין השאר את "סוואנה", שעלתה בתיאטרון וידי בלוזאן שבשוויץ ובמקומות נוספים בעולם ושבמרכזה גן עדן של חיות רובוטיות, וכן "גוליבר" בתיאטרון הקרון המבוססת אף היא על מכונות. לצד זאת שימש כמעצב ביצירותיה של הבמאית אופירה הניג "לילה שלושה כלבים" ו"זוז אתה מסתיר לי את השמש" וכן עיצב את הבמה ל"פסיכוזה 4.48" מאת שרה קיין שביים עמיר קליגר בתיאטרון חיפה. בשלוש השנים האחרונות הוא חבר בוועדה האמנותית של פסטיבל בת ים לאמנות ותיאטרון רחוב.

בירן. "הגיע הזמן לפנות את המקום"
אמיל סלמן

"כרגע אני לומד את החומר ופוגש את הזירה אחרי שנים של התגבשות מכל מיני צורות", אמר דרורי ל"הארץ", "אני חש שאני מקבל בית יוצר וזה גם המקום שממנו מתחיל החיבור שלי לזירה: לנסות להבין איך התיאטרון הזה מממש את הייחודיות שלו כפלטפורמה לסוג העשייה שבין היצירה העצמאית לבינתחומית, לפרפורמנס. זה הגוף היחיד בארץ שמסוגל ליצור את הבית הזה. הזירה אינה מערכת הזנה של המיינסטרים אלא סצנה שעומדת בפני עצמה וצריכה שתהיה לה היכולת להתקיים על כל השלבים שלה, מיוצר צעיר שסיים את הלימודים ועד ליוצר בוגר שיש לו קריירה מפוארת. יש לנו משימות גדולות, בהן להוציא את הזירה מהמצב שבו היא מנסה לשרוד למצב שבו היא יכולה להתקיים עם אורך נשימה".



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות

כתבות שאולי פספסתם

*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו