אתם מחוברים לאתר דרך IP ארגוני, להתחברות דרך המינוי האישי

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

ביילה ברזיל: הלהקה שתגרום לכם להתגעגע לטיול שאחרי הצבא

הם מחברים במופעם בין ריקוד רחוב דרום אמריקאי, קפוארה וסמבה, ומביאים הרבה שמחה לבמה. מנהלי להקת "ביילה ברזיל", שתגיע השבוע לתל אביב, מספרים על מחול, חופש ואהבה

תגובות

היא נמצאת במרחק של לא פחות מ- 10,273 קילומטר מאיתנו, ומלאה בקצב, מסתורין, מוזיקה ומחול. אבל עד שנאסוף את הכסף (והזמן) לטוס לשם, ברזיל מגיעה אלינו. להקת "ביילה ברזיל", ומנהליה פרננדו נרדוצ'י ומרקו אנטוניו גרסייה, ינחתו לראשונה במשכן בית האופרה בתל אביב. המופע מורכב מקטעי שירה וכוריאוגרפיה שמבוססת על ריקודי רחוב. "המופע נשאב מההיסטוריה שלנו" אומר גרסייה, "ההשראה ליצירה שלנו מגיעה בעיקר מחיי היום יום שלנו ומההיסטוריה שלנו כשחורים בברזיל". לא לחינם מתעכב גרסייה על עניין צבע העור. בשנות ה-80 היתה תנועת ריקודי רחוב גדולה שצמחה באוברלנדיה, עיר קטנה במרכז ברזיל, ושהורכבה בעיקר מצעירים אפרו-ברזילאים עניים. באותה עיירה פגש לראשונה נרדוצ'י ב-1984 קבוצת רקדני רחוב שלימדו אותו את צעדי הפאנק. "זה שינה גמרי את חיי מפני שזה לא היה רק היה סגנון ריקוד חדש, אלא עולם ומלואו בשבילי, סגנון חיים חדש", נזכר נרדוצ'י. "בתחילת שנות ה-90 פגשתי לראשונה את מרקו אנטוניו. הוא היה רקדן באחת מהקבוצות הכי טובות בעיר, והתחברנו כיוון שלשנינו היו רעיונות וחלומות משותפים על ריקוד. ב-1992 החלטנו להקים קבוצה חדשה במטרה ליצור סגנון חדש, ולפתח סגנון ריקוד ברזילאי ולשמור על זהות ראויה. רצינו להוכיח שלריקוד שלנו יש טכניקה משלו, דיוק משלו וזהות מקצועית ושזהו ריקוד המבטא את הרוח האפרו-ברזילאית. אנשי אפריקה שהגיעו לברזיל היו עבדים, אבל הם השתחררו ולא רק שרדו אלא גם שמרו על המסורת שלהם והשפיעו רבות על התרבות הברזילאית. כך נולדו הסמבה, קרנבל, הקפוארה, וכל כך הרבה ריקודים ברזילאים אחרים. אחד השירים שבמופע משקף את המשמעות הרוחנית של ריקוד הרחוב". » ביילה ברזיל - לכל הפרטים» עכבר במה - לכל הכתבות» מדריך היום» סחר דאמוני: "בא לי שייראו אותי כבן אדם ולא רק כרקדנית ערבייה"חגיגה דרום אמריקאית. "ביילה ברזיל" (צילום: Daniel Boud)מסע חוצה מדינות "בהתחלה לא ציפינו להגיע למקומות מחוץ לברזיל", ממשיך נרדוצ'י. "רצינו שיכירו אותנו ויכבדו אותנו בברזיל עד שהוזמנו לבינאלה דה ליאון (Biennale de Lyon) ב-2002. היום אני יכול לומר שלהחזיק לנהל קבוצת מחול במשך כל כך הרבה שנים זה לא קל. אתה צריך להיות חזק עם רעיונות עמוקים בכדי שזה יצליח. זה היה צעד אחד צעד, היינו צריכים לעבוד הרבה ולא להרים ידיים. אני רואה את הלהקה כקבוצה של לוחמים. מפני שזה לא הלך בקלות, זה קרה באופן טבעי ומעולם לא נתנו להצלחה לקחת לנו את הלב והנשמה. זה היה מסע של הישגים חשובים גם כאמנים וגם כבני אדם - מסע ששינה את חיינו".

במופע אתם משלבים בין ריקוד רחוב צפון אמריקאי, קפוארה וסמבה, כיצד הכל מתחבר ביחד?"אנחנו מתחברים דרך מחול ומוזיקה. במבט ראשון נדמה שהדברים האלה לא יכולים להתחבר בגלל שהם כל כך שונים, אבל התנועה עצמה יכולה לשמש כל כך הרבה גישות. אנחנו אוהבים להתנסות עם חיבורים שונים, כאשר צריך למצוא את התזמון הנכון ואת התכלית של כל תנועה בהתאם למוזיקה שאנחנו רוצים להשתמש בה ולמסר שאנחנו רוצים להביא לסצנה. מחול זה חופש".החלום של כל אמן. "ביילה ברזיל" (צילום: Frederic Desmesure)מוצאים השפעות חדשות במסעות ההופעות?"ריקוד זה אמנות חיה ואנחנו מושפעים כל יום מדברים חדשים. כל יצירה מביאה איתה אתגרים חדשים. אין סוף למחקר ואנחנו חייבים להישאר עם ראש פתוח בכדי ללמוד כל יום. סבב ההופעות מדהים מצד אחד, אך קשה מאוד מצד שני. זה מאוד טוב שיש את ההזדמנות להכיר מקומות שונים, אנשים ותרבויות. להופיע בתיאטראות מרהיבים ולקבל מחיאות כפיים מכל כך הרבה אנשים. זה החלום של כל אמן, אני משער. כל מה שאנחנו רוצים בכללי, כאן, שם ובכל מקום הוא לגעת בליבם של אנשים. לגרום לקהל לעזוב את האולם בהרגשה טובה. בשבילינו אמנות היא הכוח שיכול לשנות אנשים. מה שאנחנו מבצעים, בסופו של יום, הוא אהבה. מה יכול להיות חזק יותר מאהבה? אם צריך להילחם במערכת תלחם עם אהבה. אם יש לך קושי בחיים, תעשה את זה עם אהבה. אם אתה רוקד, תרקוד עם אהבה. וחוץ מזה, אני מקווה שהקהל יקבל יותר מידע על התרבות הברזילאית ולמגוון שלה". המופע "ביילה ברזיל" יתקיים בימים רביעי ה-2 בנובמבר עד שבת ה-5 בנובמבר בבית האופרה, תל אביב.

*#