אימפרוביזציה בשיאה: סיפור ההצלחה של להקת 4play

הם בכלל התחילו מתיאטרון קלאסי, אבל החיים הובילו אותם לאימפרוביזציה. בסוף, בזכות כישרון אלתור, הם הגיעו עד לתיאטרון הקאמרי. סיפורם של ארבעה חברים שהחליטו יום אחד לפרוץ את גבולות הבמה

שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל

מה קורה לסטודנטים לתיאטרון שיום אחד מתבטלת להם הפקה? לחברי ההרכב 4play התשובה הייתה ברורה - הם לא שוברים על הכלים אלא פונים למקום אחר, לאימפרוביזציה. "כל הסיפור הוא צירוף מקרים די מטורף", מספר אוהד וובר, אחד מרביעיית 4play (יחד עם אלירז וויס, עומרי הכהן ואורי פנירי) "מצאנו את עצמנו באותה כיתה בסטודיו למשחק ניסן נתיב, ובמקומה של הפקה שנפלה, נכנסה הפקת אימפרוביזציה, צעד שנחשב לחתרני ואפילו מסוכן במסגרת לימודי משחק קלאסיים. בוקר אחד פגשנו באולם של הסטודיו את ענבל לורי ורוד בן זאב, שהם אמני אלתור בינלאומיים שחשפו  אותנו לכלים ולשפת האימפרו שהיו זרים לנו לחלוטין". בתום ההפקה נבחר ההרכב לייצג את בית ספר ניסן נתיב באליפות ישראל באימפרוביזציה, מהלך שגרם להם לשינוי בתפיסה, ולגילוי עולם חדש.עם סיום הלימודים ואחרי שהבינו הרביעייה שכנראה מצאו את ייעודם בחיים, החלו לעבוד על מופע מלא שכולו אילתור, בו מערכונים ארוכים המורכבים מסיטואציות, עלילה ושיתוף הקהל במופע. "השקת המופע  הייתה באוזן בר באחת עשרה בלילה אחרי הופעה של נינט. עוד היינו אנונימיים ואף אחד לא ידע מה אנחנו הולכים לעשות על במה שבכלל מזוהה עם מופעי מוזיקה", נזכר אלירז וויס. "לא ידענו אם יגיע קהל וגם לא היה לנו כסף לשלם למקום במקרה שלא יקנו כרטיסים. בסוף באו מאה חמישים איש, פוצצו את האוזן בר וצחקו כל ההופעה, נינט אמנם לא נשארה לראות אבל הספקנו לסחוט ממנה סלפי". משם ההצלחה הייתה קלה, יחסית לפחות, שכן בתחילה הם לא מצאו בית ונדדו בין מועדונים ואולמות בתל אביב. "אחרי שההופעות נחלו הצלחה קיבלנו את הקאמרי כתיאטרון הבית שלנו", הם מספרים, "ומאז אנו מופיעים בו דרך קבע. כשאנחנו חוזרים הביתה לקהל הירושלמי אנחנו מופיעים בתאטרון החאן".» 4play - לכל הפרטים(צילום: תום דבש)בזמן אמת, על הבמה. "4play" (צילום: יח"צ)לאחרונה הצטרפה למופע שחקנית חיזוק נוספת בדמותה של הזמרת והשחקנית, אליאנה תדהר. "הכל התחיל כשאוהד צלצל אליי וסיפר על הקבוצה", היא מספרת. "הוא הסביר על הפורמט, והציע לי להתארח באחד המופעים, את האמת לא ממש ידעתי לאן אני נכנסת אבל זרמתי, כשהגעתי לחזרה הייתה פשוט התאהבות ממבט ראשון, בחיים לא צחקתי ככה". האירוח של תדהר לא היה הראשון שהקבוצה אירחה. "האירוח של קרן מור, שהייתה הראשונה להתארח במופע שלנו, נתן לנו בעצם תנופה לפנות לכל מי שנרצה, זה כמו כרטיס ביקור", משתף וובר. " לגבי אליאנה חשבנו שאין סיכוי שהיא תסכים, הרי מה היא צריכה את זה על הראש? היינו בטוחים שהיא תהיה סנובית. פניתי אליה בצורה מפוחדת והיא הביעה התלהבות. כבר בחזרה הראשונה נדמה היה שהיא הצלע שתמיד הייתה חסרה לנו - בחורה צעירה בגילנו, מלאה בקסם ובכישרון והכי חשוב - משתלבת באופן אורגני בצחוקים המפגרים שלנו. לבסוף כשהתקשרנו ואמרנו לה שהיינו רוצים שהדייטים יהפכו לחתונה, היא אמרה 'אין בעיה, אני בחורה של קשר רציני'". פור פליי עם אליאנה תדהר בקאמרי:ומה המטרות לעתיד?כהן: "לפני מספר חודשים ליווינו את שלושת התלמידים שנבחרו לייצג את הסטודיו למשחק ניסן נתיב בירושלים באליפות האימפרוביזציה הארצית. חשוב היה לנו, לתת להם את כל הכלים כדי שיצליחו כמה שיותר, בדיוק כמו שאנחנו קיבלנו כשעברנו הכנה לאליפות לפני כשנתיים,  בזמן  שייצגנו את הסטודיו. אבל מעבר לאליפות, שזה טוב ויפה, המטרה הרחבה יותר הייתה לנסות ולהכשיר אותם כקבוצת אימפרו. לגבש אותם, לעשות להם היכרות עם הז'אנר ובעיקר לנסות ולהדביק אותם בחיידק. כחלק ממטרת העל שלנו שהיא להעלות את התודעה הציבורית לגבי אמנות האילתור- חשוב לנו לקדם ולעודד הקמה של כמה שיותר קבוצות צעירות. בנוסף, זו גם המחשבה שהובילה אותנו כשהחלטנו להוציא קול קורא לקבוצות אימפרו חדשות לבוא ולחמם אותנו במופעים שלנו בקאמרי. אנחנו רוצים מצד אחד לתת במה להרכבים צעירים שאין להם הרבה ניסיון, כדי שיקבלו חשק להמשיך להתפתח, ומצד שני שהקהל ייחשף לכמה שיותר קבוצות וסגנונות, ובכך יכיר ובתקווה גם יתחבר יותר לתחום".המופע "4play" יתקיים ביום שבת ה-19 בספטמבר בתיאטרון הקאמרי וברביעי ה-30 בספטמבר בתיאטרון חיפה.

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ