המלצות במה לסופ"ש: טרגדיה אינסופית באופרה הישראלית

אורפיאו כלוא בלופ אינסופי של אהבה באופרה, הקאמרי מארח תיאטרון הודי שמעלה את המלך ליר כליצן ו"מאנא" של להקת המחול ורטיגו בפעם האחרונה לפני סיבוב הופעות בחו"ל

טל אימגור, עכבר העיר
שתפו בפייסבוק
שתפו כתבה במיילשליחת הכתבה באימייל
שתפו כתבה במיילשליחת הכתבה באימייל
מעבר לטוקבקיםכתוב תגובה
הדפיסו כתבה
טל אימגור, עכבר העיר

יום חמישי: פעם אחרונה - מאנא

על הבמה מוצג סולו של רקדן בבועת אור. הוא שקוע בטקס של הקשבה פנימית. בהמשך עוברים השניים לדואט של מסע משותף. לאחר מכן, מתוך הבית יוצאים רקדנים הנעים במעגל גדול שהולך ומצטמצם. עבודתה של הכוריאוגרפית נעה ורטהיים, מאנא, בביצועה של להקת המחול ורטיגו, מביאה לבמה עוצמה שקטה ועצורה. קווי המתאר של הבית מסמנים על הבמה גבול שתוחם בין החוץ לַפְּנים, מבקשים להגדיר מחדש את מקומו של האינדיבידואל בתוך מסגרת חייו. להקת ורטיגו מציינת את סיום העונה עם שני מופעים של "מאנא" שבסופם הכוריאוגרפית והיוצרת נעה ורטהיים תקיים שיחה עם הקהל על היצירה. בסוף חודש מאי תצא ורטיגו לסיבוב הופעות במזרח אירופה, כך שזו הזדמנות אחרונה למי שעוד לא ראה.

מאנא - יום ה' ה-10 במאי, 21:00 ו-ו' ה-11 במאי, 22:00, סוזן דללרינה ורטהיים  ב"מאנא". הגבול בין החוץ לפנים (תצלום: גדי דגון)

יום שישי: האופרה הישראלית באהבה אינסופית

המשורר אורפיאוס מאבד את אשתו אאורידיצ'ה ובייאושו, מחליט ללכת אחריה לממלכת המוות. אמור, אל האהבה, מודיע לו כי זאוס, אבי האלים, נתן לו רשות להיכנס לארץ המתים. אם יצליח לפייס ולשכנע בעזרת שירתו את הרוחות השומרות על המתים הוא יוכל להחזיר לחיים את אהובתו. התנאי הוא שאסור לו להביט בפניה של אשתו. אאורידיצ'ה מתחננת לסימן של חיבה ואהבה. אורפיאו אינו מסוגל לשאת את סבלה ומסב את ראשו אליה והיא נופלת ללא רוח חיים. אורפיאו מאבד את עצמו לדעת. אמור מתערב שנית ועוזר לאורפיאו אשר סבל די למען האהבה, אאורידיצ'ה חוזרת לחיות למרות הכול. מעגל הנדודים של השניים לעולם לא יסתיים. אאורידיצ'ה תשוב פעם אחר פעם. האופרה הישראלית מעלה את אורפיאו ואאורידיצ'ה בבימויו של במאי האופרה, הקולנוע והתיאטרון הפולני מריוש טרלינסקי ובניצוחו של דיוויד שטרן.אורפיאו ואאורידיצ'ה - יום ו' ה-11 במאי, 13:00, בית האופרה - המשכן לאמנויות הבמהטרגדיה של אהבה שלא נגמרת. "אורפיאו ואאורידיצ'ה" (צילום: יוסי צבקר)  יום שבת: המלך ליר בהודית

לראות את המלך ליר דרך עיניו של ליצן פירושו לראות אותו כגבר, כאב, כאיש מנודה, כילד: להביט על שוטה דרך עיניו של שוטה. תיאטרון סינמטוגרף ממומבאי, הודו מציג את המלך ליר הקלאסי עם שחקן יחיד על הבמה, ליצן זקן. החיפוש אחר ליר מביא אותנו לעין הסערה  - האני. גרגרים של בדייה הופכים לנאראטיבים אישיים כדי לכסות על מרחקים עצומים כשהליצן מתבונן אל תוך ליר, המתבונן אל תוך הליצן, ומטשטש את הגבול בו מתחיל האחד ומסתיים האחר. ההצגה אין כמו ליר מוצגת בשפה האנגלית ובג'יבריש.אין כמו ליר - ימים שבת-א' ה-12-13 במאי, 21:00, הקאמרימלך-ליצן בשייקספירית וג'יבריש. "אין כמו ליר" (צילום: סנג'וי ג'וש)

תגובות

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ