אתם מחוברים לאתר דרך IP ארגוני, להתחברות דרך המינוי האישי

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

תיאטרון גרעיני: 10 שאלות לאוהד קנולר

הוא עבר לדימונה מתל אביב בשביל ליצור שם תרבות, הקים קבוצת תיאטרון והערב (שלישי) חונך גם את משכן התיאטרון החדש בעיר.זה מה שיש לו להגיד על המתח בין שתי הערים

תגובות

מה אתה חוגג השבוע?

"אחרי שלוש שנות פעילות בתיאטרון דימונה, אנחנו חונכים השבוע משכן תיאטרון חדש שישמש כבית לקבוצת "מעבדתרבות". המשכן הוקם במימון מפעל הפיס המשרד לפיתוח הנגב והגליל ועירית דימונה. מדובר במבנה ייחודי ובו חלל פתוח שמאפשר לקבוע איפה ישב הקהל ואיפה תתרחש ההצגה בהתאם לכל הפקה."תיאטרון דימונה - כל הפרטים

מה הקו האומנותי של תיאטרון דימונה?

"נועה קנולר היא המנהלת האומנותית של התיאטרון והיא שבוחרת מה יוצג בו. הדגש הוא על יצירה מקומית, מופעים שנוצרים יחד עם האנסמבל בדימונה. לא נמלא אולמות בכל מחיר ואין לנו אינטרס ריווחי – חשובה לנו היצירה המקומית. נכון להיום כל חברי האנסמבל מתגוררים בדימונה וגם מנכ"לית התיאטרון עברה לדימונה."

למה דימונה?

"השאלה הרלוונטית היא למה תל אביב? למה רק תל אביב? אין שום היגיון בזה שכל מה שקורה בתחום התרבות בארץ יתרחש בתל אביב. זה פשוט לא סביר. אנחנו מנסים להפוך את המגמה הזאת. אם תרבות זה דבר טוב אז היא צריכה להיות בכל מקום. לדעתי תרבות היא מצרך יסוד הכרחי ולא יתכן שתיווצר רק במקום אחד. יש משהו לא נעים ולא נכון בכך ששחקנים מגיעים לערים מסוימות רק כדי להופיע ואז חוזרים לבתים שלהם בתל-אביב."

העתקת את כל חייך מתל-אביב לדימונה?

"נועה, אני ובני פטר העתקנו את מגורינו לדימונה. נועה היא, כאמור, המנהלת האומנותית של תיאטרון דימונה, ואני משחק בהצגה אחת בתיאטרון – 'שלג ויער', ועדיין עובד בעיקר בתל אביב."

"שלג ויער"?   

"ההצגה 'שלג ויער' היא עיבוד תיאטרוני לפואמה של אורי צבי גרינברג 'הקבר ביער', בה אני משחק יחד עם דניאל סבג. ההצגה החלה כיוזמה שלי וזה באמת אחד היתרונות הבולטים בתיאטרון דימונה – יש המון מקום לביטוי. כולנו מאוד גאים בהפקה ושמחים עליה."

איזה שחקן או שחקנית היית בוחר לצרף לאנסמבל של תיאטרון דימונה?

"שחקנים שמבינים את העניין, שמזדהים עם הרעיון המנחה. לאו דווקא שמות מוכרים. רוב השחקנים המוכרים לא ימהרו לעבור לדימונה. נכון להיום, אנשים שעובדים בטלוויזיה לא יכולים לעשות את זה כי הטלוויזיה בתל אביב. אם הם יחליטו בכל זאת לעבור לכאן, אני אברך על כך. בסוף זה יקרה."

מה הכי הפתיע אותך בדימונה?

"לא היה לי מושג שדימונה היא עיר כל כך גדולה. הדימוי שהיה בעיני רוחי היה של עיירת פיתוח. היא לא עיירה – יש פה כ-35,000 תושבים, בהם הרבה אומנים וצעירים מוכשרים."

במה מתבטא ההבדל בין הערים?

"דוגמא: לפני שבועיים נערכה במרכז הצעירים בעיר חגיגה עירונית – אירוע השקת ספר של בחור בן 19 בשם תאיר סיבוני. כל בני העיר הגיעו לפרגן, כולל ראש העיר שעודד מאוד את פועלו של סיבוני וחיבק אותו. זה היה מקסים. בתל-אביב זה לא היה קורה – בחור בן 19 מוציא ספר וחולדאי בא לחבק אותו – אני לא רואה את זה קורה."

מה השתנה בתל אביב מאז שעזבת?

"היא הפכה לעיר הרבה יותר יקרה ממה שאני זוכר."

מה אתה מאחל לעצמך ולתיאטרון ולנו?

"נורא נשמח שיזמינו אותנו להופיע מחוץ לדימונה ונורא נשמח שיגיע קהל מתל אביב לדימונה – שווה לראות את ההצגות שלנו באולם הבית. אני מקווה שאנשים יצאו כבר מהשבלונה הזאת שהכל חייב להיות בתל אביב. אפשר לצאת מתל אביב! אם לא נעז לצאת מתל אביב הכל יישאר אותו הדבר. אין טעם למחות לבד – חייבים להירתם לשינוי המגמה וליצור תרבות גם מחוץ לתל אביב!"תיאטרון דימונה - כל הפרטים

*#