אתם מחוברים לאתר דרך IP ארגוני, להתחברות דרך המינוי האישי

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

פותחים במה 2011: אקטיביזם, נקמה ורציחות פשוטות

גרסאות גולמיות של מחזות שאולי יכבשו את כולם בשנה הבאה. וגם: אירועים מיוחדים עם מנהלי התיאטראות וקופרודוקציה עם גרמניה

תגובות

מהצד השני לגמרי של הספקטרום התמאטי, מציץ "אחוזי לחות" של עופר סקר, שמספר על שני צעירים תל אביביים שלא יכולים להרשות לעצמם דירה עם מזגן ובשביל להתמודד עם החום הכבד מסתובבים בין דירות ממוזגות להשכרה ולו רק בשביל להצטנן קצת - עד שהם נקלעים בטעות למזימת רצח, שכמובן משתבשת לחלוטין - רעיון לא שגרתי עבור תיאטרון ישראלי, ובכלל, נשמע שרוחם הטובה של האחים כהן מרחפת כאן על פני במה.

גם שני אירועים מיוחדים מתוכננים בפסטיבל: "התקל את המנהל" בהנחיית ליאור אשכנזי ו"אחד על אחד", סדרה של פגישות של מחזאים וסופרים, מול הקהל. בעוד ש"אחד על אחד" הוא אירוע שמסוגו כבר, בסך הכל, היו רבים, "התקל את המנהל" יוציא לבמות את שלל מנהלי התיאטראות הישראליים. אפשר רק לקוות שאכן יהיו התקלות ולא סתם שיחת חולין מנומסת.

מארגני הפסטיבל מציינים את ההצלחות של הפסטיבל, ביניהם ההצגות "מקווה", זוכת פרס הצגת השנה בתיאטרון הישראלי בשנת 2004 וגם "החולה ההודי" שזכה בפרס המחזה לשנת 2005. הפסטיבל מתאפיין בדרך כלל באווירה נעימה ובמחירים נמוכים מושכים קהל רב - וגם העובדה שחלק מהמחזאים הם צעירים או חסרי ניסיון, מביאה אוהדים ותומכים שמגוונים את הקהל (התוספת החדשה של הצגות לילדים לבטח תוסיף גם היא לגיוון הקהל וקלילות האווירה). החסרון של הפסטיבל הוא החסרון של בית לסין בפרט והתיאטרון הממוסד בישראל בכלל, והוא מתבטא בין היתר בחוסר התעוזה ובנסיון לקלוע לטעם הקהל כדי לייצר להיטים. למעשה, אפשר לומר שהפסטיבל הנ"ל הוא בעצם קבוצת מיקוד לצורך ייעול הדרך לכיבוש לב המנויים וכיסם.

*#