המלצות במה לסופ"ש: מאהב, דיווה ותוהו ובוהו

תמר בורר בוחנת מחדש את היחסים בין שממה לתוהו ובוהו, מנשה נוי וקרן מור במערכת יחסים פתוחה ואמן קברט שרוצה להיות דיווה

טל אימגור, עכבר העיר
שתפו בפייסבוק
שתפו כתבה במיילשליחת הכתבה באימייל
שתפו כתבה במיילשליחת הכתבה באימייל
מעבר לטוקבקיםכתוב תגובה
הדפיסו כתבה
טל אימגור, עכבר העיר

יום חמישי: תוהו ובוהו על הבמה בוהו בוחנת מחדש את היחסים בין שממה לתוהו ובוהו, בין מופשט למוחשי, בין יקומי לקיומי. זהו מסע אל ראשית הדברים המתחיל בבהייה בשממה אפורה, עובר דרך ריטואל שמתרחש בעולם אפוקליפטי, סחוף רוחות, ומגיע אל מקום בו ניתן לראות את השתקפות העולם באדם. על הבמה עומד סולם ברזל גבוה אותו פיסל אומן המתכת היפני- נובויה ימגוצ'י, ולוח נירוסטה בגודל של 160X90 ס"מ המונח על הריצפה ומשמש כמסך הקרנה לקטעי וידאו, אותם צילמה תמר לם. בסרטי הוידאו, המוקרנים בזמנים שונים לאורך העבודה, מצולמים דימויים של בריכת מיים נטושה העוברת טרנספורמציות של אור ושדה פרגים אדומים המתבדרים ברוח. על הרצפה האפורה פזורים גליונות של מתכת שחורה (Blackwrap) מקומטים, קרועים בגדלים שונים, דמויי שאריות חיים ושרידים של אפוקליפסה, ביניהן ובתוכן נעות הרקדניות .

המוזיקה שיצר אורי פרוסט מציעה "נופים" של תדרים רב שכבתיים, הדים עמומים של עולם ראשוני, בתוכם מתרחשת העבודה. התאורה של תמר אור יוצרת מרחבי מחייה המייצגים זמנים שונים ביממה ומקומות שונים בטבע המשמשים כמטאפורה למצבים הנפשיים שעוברות הרקדניות לאורך המסע. תמר אור יוצרת חללים ריקים, סמיכים, תת קרקעיים, פתוחים ומאווררים, וכך מעצימה את קיומם של המימדים השונים המרכיבים את העבודה.בוהו - ימים ה'-שבת ה-18-20 באוקטובר, 20:30, תיאטרון קליפה בין מופשט למוחשי. "בוהו - תמר בורר" (צילום: jewboy)יום שישי: גאה להיות דיווה אבשלום הוא אמן קברט. החלום הגדול שלו - להיות דיווה - אבל הוא לא. אבשלום מזמין את אימו למופע חייו כדי לספר לה אחת ולתמיד את כל מה שלא רצתה לדעת. המופע מתרחש בחלל המעוצב כקברט-תיאטרון. הבמה היא בכל מקום. תיאטרון חוויתי היוצר ובונה אשליה תיאטרלית טוטלית דרך עבודת השחקן, העיצוב והמוזיקה החיה.אבשלום היא הצגה של שחקן יחיד ומוזיקאית במרכז הגאה בתל אביב.אבשלום - ימים ו'-שבת ה-19-20 באוקטובר, 21:00, גן מאירכל מה שאמא לא רוצה לדעת. "אבשלום" (צילום: נורית אגוזי)יום שבת: מי המאהב של קור מור? מנשה נוי וקרן מור בוחנים את הזוגיות שלהם על במת קפה תיאטרון הקאמרי. השניים מעלים את המאהב מאת הרולד פינטר, ומתמודדים עם היבטים אפלים של גבריות, נשיות ושל יחסי זוגיות ארוטיים ונפשיים. על הבימוי והתרגום אמון שמעון לוי."המאהב שלך בא היום?", שואל ריצ'רד את שרה אשתו כשהוא יוצא בבוקר לעבודה, והמחזה מתחיל. השניים מגלמים זוג אמיד, נשוי כ-10 שנים. הם נמצאים, לכאורה, בנישואים פתוחים ומנהלים פרשיות אהבים ומשחקי-מין גלויים לגמרי. הם מאזנים איכשהו, בין הגינות בורגנית לבין פראות יצרית על-מעמדית ועל-זמנית. למראית עין ההסדר מבוסס על הסכמה הדדית כשלמעשה, במאמציהם לגבור איש על רעותו נחשפת דרמה של קנאה.המאהב - יום שבת ה-20 באוקטובר, 19:00 ו-21:00, קפה תיאטרון הקאמרי

דרמה של קנאה. "המאהב" (צילום: יוסי צבקר)

תגובות

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ