המלצות במה לסופ"ש: נהרין מחזיר את שדה 21

וגם: תיאטרון מלנקי מעלה עיבוד ל"נזיר השחור" של צ'כוב ונדין בומר מעלה קולנוע במחול

טל אימגור, עכבר העיר
שתפו בפייסבוק
שתפו כתבה במיילשליחת הכתבה באימייל
שתפו כתבה במיילשליחת הכתבה באימייל
מעבר לטוקבקיםכתוב תגובה
הדפיסו כתבה
טל אימגור, עכבר העיר

יום חמישי: שובה של שדה 21 שדה 21 זוהי עבודה שמתנגדת לפרשנות אחת, לנרטיב שיתאר את ההתפתחות שלה מהראשית ועד הסיום. הגם שאפשר לחלץ ממנה תובנות, היא אינה, בשום מקרה "עבודה על משהו". השיתוף עם הרקדנים חילק את העבודה לפרגמנטים, שכל אחד מאוד שונה מהשני. הרבה קטעי סולו אישיים מאוד, דואטים מהירים ואיטיים, קטעים המבוצעים בקבוצות קטנות - ולמולם קטעים קבוצתיים עמוסים ברקדנים בתנועה. היות שהרקדנים של בת שבע הם מופלאים מבחינה טכנית, ומאוד מעניינים מבחינת הגרוב והאישיות שלהם, גם בקטעים מאוד איטיים ואבסטרקטיים (ויש לא מעט כאלה) – יש תחושה של מתח וסקרנות. בעיקר כשמוותרים על הרצון לפענח בה כל חלק, "שדה 21" היא עבודה מרגשת ומאתגרת מאוד. היא גם, ואולי יש בכך הפתעה, עבודה שיש בה הרבה רגעים מצחיקים. (טל לוין)שדה 21 - יום ה' ה-11 באוקטובר, 19:00 ו-21:00, סוזן דלללא עבודה על משהו. "שדה 21" (צילום: גדי דגון)יום שישי: תיאטרון מלנקי עושה צ'כוב

קוברין הפילוסוף שוקד על עבודת הדוקטורט שלו. באמצע הוא חש עייפות ומחליט לנפוש בכפר אצל חברים קרובים וותיקים, אב ובתו. האב בעל חווה ובה גן נוי המשתרע על פני שטח עצום. גן הנוי מהווה את תמצית חייו של האב. בשלב מסוים מביע האב את שאיפתו להשיא את טניה בתו לקוברין, ידיד המשפחה הקרוב, על מנת שעתיד הגן יהיה מובטח לאחר מותו.

מערכת היחסים בין קוברין לטניה מתפתחת עד לנישואין. באותה תקופה פוקד את קוברין חזיון. הוא רואה בדמיונו נזיר שחור, האלטר אגו שלו, שבא לשוחח עימו במטרה לפנק את שגעון הגדלות שלו. הוא שח לו על הצורך בהדרת החיים ה"רגילים" ואימוץ טוטאלי של אמונותיו ודרכו המעריצה את כל מה שנשגב. באיזו דרך יבחר? תיאטרון מלנקי מעלה הפקה חדשה למחזה הנזיר השחור של צ'כוב.הנזיר השחור - ימים ו'-שבת ה-12-13 באוקטובר, 20:30, המרכז הגאה גן מאיר

פילוסופיה או אהבה? "הנזיר השחור - תיאטרון מלנקי" (צילום: אלכסנדר בורקוב)

יום שבת: הקולנוע דרך עיני המחול

שני חלקים מרכיבים את עבודת המחול של נדין בומרקולנוע אמריקאי, שעוסקת בחוויית הצפייה בסרטים. החלק הראשון מוצג מנקודת המבט של מפעיל הבובות. החלק השני מוצג באמצעות צופי הסרט שמשמשים לפי התוכנייה "תרגום לדמות המריונטה". בדרכה הייחודית של הכוריאגרפית היא מעצבת את הדמויות בקומדיית מצבים תיאטרלית במחול, המתארת צפייה בסרט קולנוע המוקרן בשתי הצגות.קולנוע אמריקאי - יום שבת ה-13 באוקטובר, 21:00, סוזן דללכולם נראים אותו הדבר בקולנוע. קולנוע אמריקאי (תצלום: אייל לנדסמן)

תגובות

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ