רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

קירי טה קנאווה: תזכורת למי ששכח מה זה מוזיקה

הדיווה מניו זילנד כאן בשביל לתת שיעור באלגנטיות, בקלאסיות ובעיקר במוזיקליות מדהימה. היא יודעת מה זו אקוסטיקה, איך בונים רפרטואר, ובעיקר איך גורמים לכל ירושלים להחסיר פעימה. חבל שזה כל כך נדיר, אבל איזה יופי יש כאן

תגובות

החיים השכיחו מאיתנו מהי מוזיקה. אנחנו נכנסים לאולם של בנייני האומה, רואים על הבמה פסנתר, וחושבים: פסנתר? איפה התזמורת? בחוזה קאררס היתה תזמורת! קירי טה קנאווה מתקמצנת עלינו? פסטיבל ישראל לא פירמה? כבד לסחוב קונטרהבסים בעליות של הקסטל?

החיים השכיחו מאיתנו מהו סטייל. דיים טה קנאווה עולה על הבמה בשמלה בהירה לבנה בהדפס פרחים שחורים, ועוטה מעליה אדרת בהירה ארוכה. חפתיה וצווארונה של האדרת נוצצים: אור הזרקורים פוגש באבני חן. אנחנו, שמכירים אותה כאייקון אופנה של עולם האופרה, תוהים בתחילה האם התלבושת אינה מאופקת מדי. בהדרגה מתחוור לנו שהיא מגדירה את הדיווה האלגנטית.פסטיבל ישראל 2011 - כל הפרטיםמה עוד כדאי לראות בפסטיבל ישראל 2011?

אחרי מוצרט, טה קנאווה מזמינה לבמה את זמר הבריטון הצעיר פיליפ רודס. היא מצהירה אודותיו: “גם הוא, כמוני, מניו זילנד וגם הוא, כמוני, מאורי”. למיטב ידיעתו של כותב שורות אלה, טה קנאווה רק רבע מאורית וגם רודס נראה "אשכנזי" למדי, אבל יפה לראות שהזהות המאורית מביאה איתה גאווה. בסיום הערב יבצע רודס אריה מתוך אופרה ניו זילנדית שכוללת מילים במאורית ויקשט אותה במחוות לשון מסורתית.כל האלגנטיות מגולגלת לתוך אישה אחת. טה קנאווה שרה רחמנינוף:

הכוכבת חוזרת עם ארבעה לידים נפלאים של שטראוס ולאחר ההפסקה מצליחה להשכיח אפילו אותם בשלושה שירים בלתי אפשריים ביופיים של ליסט. הזמן עובר במהירות מפתיעה באמת ופתאום הכל מסתיים בשיר נהדר של חינסטרה, שיש בו עוקץ מפתיע והומור. ברגעים האחרונים אנחנו מגלים צדדים חדשים של טה קנאווה, רכים פחות ומעניינים לא פחות. אילו רק היה השיר הזה, האחרון, שיר ראשון במופע נוסף... אין סיכוי, אבל אנחנו זוכים בכמה הדרנים יפים, בהם האריה "או מיו בבינו קארו" של פוצ'יני, שטה קנאווה היא אחת ממבצעותיה המושלמות באמת.

הרסיטל הזה היה התגברות הירואית ממש על תנאי השמע של בנייני האומה, שמבחינה אקוסטית אפשר לקרוא להם בנייני האימה. נאמר פעם שהמנצח הוא שיוצר את האקוסטיקה של אולם הקונצרטים. מי ששמע את גרגייב הגדול מבצע סימפוניה של מאהלר בהאנגר באילת, יודע שזה נכון. טה קנאווה, מגובה בפסנתר של מייקל פולאק, יוצרת את האקוסטיקה של בנייני האומה ומתאימה אותה לצרכי השירים. היא מזכירה לנו מהי מוזיקה וכמה מוזיקה יכולה להיות יפה.

פסטיבל ישראל 2011 - כל הפרטיםמה עוד כדאי לראות בפסטיבל ישראל 2011?

*#