השבוע על הבמה: השוודים משתלטים על הבימה - תיאטרון - הארץ

השבוע על הבמה: השוודים משתלטים על הבימה

להרגיש בבית בתיאטרון תמונע, להיכנס לחדר של הרולד פינטר, לראות את הנפש של נעה ורטהיים ולהטיל ספק ב"פרסונה" של הבימה

שתפו כתבה במיילשליחת הכתבה באימייל
יאנה קוטליאר, עכבר העיר

יום ראשון: מינכן ושטוקהולם בישראל

"פרסונה" היא דרמה נשית על פי הסרט הנודע מאת אינגמר ברגמן.

מפגש בין שתי נשים, אליזבט שהיא שחקנית מצליחה, שמפסיקה לדבר במהלך הופעתה בתפקיד אלקטרה, ואלמה, האחות שנשכרת לטפל בה. המחזה מבוסס על מחזהו של  סטרינדברג  "היותר חזקה" ומוביל את הצופה לקו המחשבה בו יימצא את פרשנותו האישית לעלילה. ההפקה היא שיתוף פעולה עם תיאטרון ה"רזידנס" ממינכן, בכיכובן של יבגניה דודינה מישראל ויוליאנה קוהלר ממינכן. איפה: הבימהמתי: 21.7, 20:00למה: ברגמן על הבמה» "פרסונה" - לכל הפרטיםהקיום האנושי בסימן שאלה. "פרסונה" (צילום: תיאטרון הרזידנס מינכן – יח"צ)יום שני: "החדר" של פינטר ביפו

"החדר" הוא מחזה אבסורד של הרולד פינטר. עלילת המחזה מתרחשת בבניין דירות מתפורר בו אישה בשנות ה-60 לחייה בשם רוז האד, נשארת בדירתה בעוד דמויות שונות נכנסות ויוצאות מהדירה. ברט בעלה, שיוצא בתחילת המחזה וחוזר בסופו, אדון קיד בעל הבית והזוג סנדרז, שהם זוג שבא לחפש דירה פנויה, כולם מסתובבים על הבמה שלבסוף מגיע ריילי שבא לקרוא לרוז, ששמה לפתע אינו רוז, לחזור לביתה. איפה: תיאטרון יפו - מרכז תיאטרון ערבי - עברימתי: 22.7, 20:30למה: כי החיים הם אבסורד» "החדר" - לכל הפרטיםהעיוורון מדבק. "החדר" (צילום: גל לוי)

יום שלישי: דיאלוג דו לשוני בתיאטרון תמונע

"קווי מתאר - זירת אירוח" עוקב אחר עפרי, עוז ומורן שהם שלושה מארחים ללא בית. מארחים ארעיים סביב שלושה שולחנות קבועים, המשרטטים את גבולות ביתם על גבי האחר שהיה לפניהם תוך כדי מחיקתו, התעלמות ממנו וסיפוח שלו. בחיפושם המקביל אחר בית, בוקעת הערבית, שפתו של האחר הנעלם. וכמו בזירת האירוח עצמה, המארחים מתארחים בתוך השפה אך לעולם לא יהיו לבעלי הבית שלה. פורמט העבודה הייחודי מזמן מפגש כמעט אישי בין הפרפורמרים לקהל הצופים, השותפים לחווית האירוח.איפה:תיאטרון תמונעמתי: 23.7, 20:00למה: אירוח מהלב» "קווי מתאר - זירת אירוח" - לכל הפרטים

יום רביעי: הורטיגו הנפשי של נעה ורטהיים

עבודתה של הכוריאוגרפית נעה ורטהיים, אורגת לתוכה 20 שנות יצירה. ביצירה "ורטיגו 20" תרה נעה אחר הסימנים שהניחה בדרך, כמו מפענחת מחדש את סוד הזמן. היא פורמת את התפרים שבין הפרטי לציבורי, תוך שהיא נעה מן הריאליסטי לסוריאליסטי, מהאינטימי אל התיאטרלי, מהמטאפיסי אל הקונקרטי. שפתה המובחנת של הלהקה שואבת את השפעתה והשראתה ממקורות שונים בתוך עולם הגוף ומחוצה לו. שפת הגוף הייחודית של ורטיגו מתובלת בהומור ועצב דק ומולידה התרחשות בימתית שכולה טקסי מעבר.איפה: סוזן דללמתי: 24.7, 21:00למה: אם עדיין לא ראיתם, אל תפספסו» "ורטיגו 20" -  לכל הפרטיםטקס מעבר. "ורטיגו 20" (צילום: אתר סוזן דלל)

תגובות

הזינו שם שיוצג כמחבר התגובה
בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שהינני מסכים/ה עם תנאי השימוש של אתר הארץ