המלצות במה לשבוע: החאן חוזר למערת המכפלה

וגם: צעירי היידישפיל נכנסים למטבח היהודי, משחקי ילדות נבחנים מחדש במחול וסאלי אן פרידלנד בוחנת את דרכי ההתמודדות עם מצב אורבאני טעון

טל אימגור, עכבר העיר
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
טל אימגור, עכבר העיר

יום רביעי: היידישפיל חוצה דורות צעירי תיאטרון יידישפיל חברו יחד למופע יוצא דופן תחת השם "מונולוגים מהקישקע", בבימויו של יוני אילת – שחקן מצעירי התיאטרון, שמביים לראשונה. על הבמה הגיבור הוא האוכל היהודי. לאוכל שמור מקום של כבוד בתרבות היידיש. זהו מסע מצחיק ומרגש בין זיכרונות קולקטיביים. מופע עם הרבה געגוע והומור, טעם וריח. המופע מורכב ממונולוגים מקוריים בעברית (חלקם מתוך רב המכר "שמאלץ" מאת השף וחוקר הפולקלור שמיל הולנד) ושירים ביידיש העוסקים כולם בהווי המטבח.

"כנראה בגלל שאני מתעסק בחומרים האלה, קיבלתי ליומולדת את הספר 'שמאלץ'", מסביר אילת. "אחרי שקראתי בו הבנתי שהוא הרבה יותר מספר מתכונים, ושבעצם מסתתרת בו הצגה. פניתי לשמיל הולנד ולנילי אשרוב שכתבו את הספר, אספתי מן הספר קטעים אחדים וצרפתי להם שירים ביידיש, שנכתבו בתקופות שונות ועוסקים כולם באוכל. יש המון כאלה". "מונולוגים מהקישקע" - יום ד' ה-17 באפריל, 20:00, צוותאגעגוע והומור, טעם וריח. "מונולוגים מהקישקע" (צילום: ינאי יחיאל)

יום חמישי: ברוך גולדשטיין בתיאטרון החאן

מחזאי ירושלמי שעזב את הדת מגלה שבנו יחידו התחפש בפורים לברוך גולדשטיין. במסעו להציל את נפש בנו הוא פוגש ברבנים שהפיצו את התורה הדתית והרעיונית שהשפיעה על גולדשטיין לבצע את הטבח במערת המכפלה. לחרדתו, הוא רואה כיצד משתלטת תורה זו גם על עולמו של בנו, ויוצרת ביניהם קרע שאינו ניתן לאיחוי."דוחקי הקץ" הוא מחזה מקורי מאת מוטי לרנר ובבימויו של רוני ניניו בהפקת החאן.» רוני ניניו חוזר למערת המכפלה בלי חשש מביקורות"דוחקי הקץ" - יום ה' ה-18 באפריל, 20:30, החאןקרע שאינו ניתן לאיחוי. "דוחקי הקץ" (צילום: ז'ראר אלון)יום שישי: עולם אבסורדי המורכב ממשחקים

שתי נשים ושני גברים יוצרים בניהם עולם אבסורדי המורכב ממשחקים. על הבמה, אל מול עיני הקהל, הם יוצרים חוקי משחק חדשים וספונטניים המובילים למפגשים בלתי צפויים, משעשעים, ואינטימיים. המשחקים השונים חושפים את העולם הרגשי של הדמויות ואת יחסי הכוחות המתפתחים ביניהם תוך כדי המופע.היצירה "המשחק הגדול" בוחנת את מכלול הסיטואציות שלנו במציאות, כאוסף של מצבים בעלי מאפיינים של משחק. מצבים בהם אנו ממלאים תפקיד מסוים, פועלים על פי חוקים וכללי התנהגות ומשתתפים בסיטואציה מתוך בחירה. על הבמה מתרחשים משחקים אישיים או קבוצתיים שחלקם מבוססים על משחקי ילדות מוכרים וחלקם הומצאו על ידי הכוריאוגרפית והרקדנים בתהליך היצירה. "המשחק הגדול" - יום ו' ה-19 באפריל, 14:00, מחסן 2ילדות במחול. "המשחק הגדול" (צילום: עדי עופר)

יום שבת: שאריות של מציאויות קטועות

"Double" הוא ערב של שתי יצירות מאת דגנית שמי ומאת סאלי אן פרידלנד. "דיו" מאת דגנית שמי מציג שאריות של מציאויות קטועות, שמשתלבות מסוכסכות. הן מתקרבות, מתרחקות, מתעתעות וכולנו מושיטים ידיים מנסים ללכוד את המכלול, לתפוס את הרגע הבלתי לכיד להבין את שאבד ואת שלא מפסיק לדרוש להיחשף ולהתפענח. על "Human Nitrate" אומרת  סאלי אן פרידלנד כי "כתוצאה מהזדהות עם מצב אורבאני טעון, דפוסי ההתנהגות הופכים להיות קיצוניים והתשוקה לאזור הנוחות בלתי ניתנת להשגה"."Double" - יום שבת ה-20 באפריל, 21:00, מחסן 2התשוקה לאזור הנוחות. "Human Nitrate" (צילום: פנינה אבן טל)

תגובות

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ