המלצות במה לשבוע: אימה על במת האופרה - תיאטרון - הארץ

המלצות במה לשבוע: אימה על במת האופרה

האופרה הישראלית מעלה הפקה עם רוחות רפאים, צוותא בהפקת דראג, הבימה מחזיר את "אם הבית" ושייקספיר באנגלית בתיאטרון ירושלים

שתפו כתבה במיילשליחת הכתבה באימייל
טל אימגור, עכבר העיר

יום ראשון: דראג בתיאטרון צוותא

הסיפור של "מלכת הכמעט" הוא סיפור מסעה של כוכבנית סוג ח' מילדות בקיבוץ אל שיברון לב תל אביבי מתמיד. "עוזבת ת'קיבוץ", היא שרה, "יום אחד בעלון של השמו"צ/ יכתבו שאני אגדה/ והקיבוץ יידע". בסוף לא רק הקיבוץ יודע אלא העיר הגדולה, אבל באופן מתסכל. במקום להיות דיילת, טלולה מסתפקת בעבודה בדיוטי פרי. במקום להיות ידוענית, היא מסתפקת בעמדת יו"ר ועד הבית בבניין מלא פליטי ריאליטי. הדרך לתהילה אינה קלה, ובוודאי שלא בעקבים כל כך גבוהים. בסופו של דבר יש כאן משחק במדיום והרחבה של מדיום, לכן, על כל קלילותה החד משמעית של ההצגה הזאת, היא בהחלט ניסיונית. הדס בשן נותנת את המונולוג הנשי שלה לגבר ומתירה לו, בביטחון שהוא ניצחון על הפוליטיקה המגדרית, להתמלא בו. טל קלאי יודע שהוא שחקן בחסד, אבל במקום להתנכר לטלולה ולחפש מעמד בימתי מנותק מהדמות, הוא מפיח בה עצמה חיי תיאטרון של ממש. בין שניהם מגשר בחוכמה ובהרבה שימת לב לפרטים הבמאי עידן עמית, שמלבד פעילותו הרבה בתיאטרון, גם הוא אמן דראג ותיק (יובל בן עמי)."מלכת הכמעט" - יום א' ה-10 בפברואר, 20:30, צוותאאשה שנונה ורגשית, שקל להתאהב בה. "מלכת הכמעט" (צילום: איתן טל)

יום שני: האהבה מנצחת על במת תיאטרון ירושלים

בנדיקט ובאטריצ'ה מתכחשים לאהבה. הם אינם נותנים אמון בשבועותיה ובמחאותיה השגורות בפי כל, אך אין ספק שאהבת אמת מפעמת בלבם. קלאודיו והרו, לעומתם, משתמשים בגינוני האהבה כמסווה לחיזור לשם נוחות. רגשותיהם יועמדו למבחן ויימצאו לקויים בחסר. גורמים שונים מתערבים לשינוי היחסים בכל אחד משני הזוגות, ולאחר תהפוכות, כל הפלונטרים יותרו והאהבה כמובן תנצח. "מהומה רבה על לא דבר" היא הפקה באנגלית של ADG Europe & TNT theatre Britain.

"מהומה רבה על לא דבר" - יום ב' ה-11 בפברואר, 20:30, תיאטרון ירושלים

רגשותיהם יועמדו למבחן. "מהומה רבה על לא דבר" (צילום: אתר תיאטרון ירושלים)

יום שלישי: הבימה מחזיר את "אם הבית"

"אם הבית" של הילל מיטלפונקט זוכה לתחיה מחודשת בהבימה בבימויו של אלון אופיר. המחזה מציג את סיפורן של שתי נשים נואשות, אם ובת, החיות לכודות בצל סוד משפחתי אפל. באמצעות סיטואציות דרמטיות נוגעות ללב, בשנינות ובהומור, נחשפות דמויות הנואשות לאהבה, מחפשות הכרה וכמהות לבית. זוהי דרמה שנוגעת בפצעים הפתוחים של אלה שחיים בשולי החברה הישראלית. בתפקיד הראשי מככבת אסנת פישמן ולצידה מופיעות רינת מטטוב/יפית אסולין, גבי עמרני, רוי מילר/עודד ארליך ועמוס בוארין. על המוזיקה אחראית קורין אלאל."אם הבית" - יום ג' ה-12 בפברואר, 20:30, הבימהלכודות בצל סוד משפחתי אפל. "אם הבית" (צילום: ז'ראר אלון)יום רביעי: אופרה בכיכובן של רוחות רפאים

האופרה הישראלית תעלה את "בטבעת החנק" של המלחין האנגלי בן זמננו בנג'מין בריטן ובמלאת 100 להולדתו. זוהי אופרה שעלילתה מבוססת על סיפור אימה מצמרר של הסופר החשוב הנרי ג'ימס ולפי ליברית של מייפטני פייפר.

"בטבעת החנק" היא אופרה שהיא גם מותחן אימה. מככבות בה רוחות רפאים מאיימות אל מול אומנת צעירה, המגיעה לאחוזה אנגלית מבודדת כדי לטפל בשני ילדים קטנים: מיילס ופלורה. זהו מאבק לחיים ולמוות בין רוחות הרפאים-פיטר קווינט והעלמה ג'סל- המנסות להשתלט על נפשותיהם הרכות של הילדים- לבין האומנת. האופרה עוסקת בתופעות על טבעיות, שאין ולא יכול להיות להן הסבר אמיתי ובשאלות הנוגעות למה אמיתי ומה לא.

האופרה כתובה לשישה זמרים ולתזמורת קאמרית ובה 13 כלים (חמישיית כלי מיתר, רביעיית כלי נשיפה מעץ, קרן, כלי הקשה, נבל ופסנתר) כאשר כל הנגנים מתפקדים הן כסולנים והכן כנגני אנסמבל. זוהי כתיבה מיוחדת במינה שמדגישה את הייחוד של התזמורת באופרה ואת הקשר המאוד אינטימי בין הנגנים לבין הזמרים.

"בטבעת החנק" - יום רביעי ה-13 בפברואר, 20:00, בית האופרהעל פי סיפור מצמרר של הנרי ג'יימס. "בטבעת החנק" (צילום: יח"צ)

תגובות

הזינו שם שיוצג כמחבר התגובה
בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שהינני מסכים/ה עם תנאי השימוש של אתר הארץ