המלצות במה לשבוע: להקת המחול הקיבוצית כפול 3 - תיאטרון - הארץ

המלצות במה לשבוע: להקת המחול הקיבוצית כפול 3

רמי באר מחבר שלושה כוריאוגרפים לערב מחול אחד, חוני המעגל מבכה את נפילתם של בתי הקולנוע, תיאטרון תמונע מאדיר את המילה הכתובה וסטודיו יורם לוינשטיין עם ביקור מג'ים מוריסון

טל אימגור, עכבר העיר
שתפו כתבה במיילשליחת הכתבה באימייל
טל אימגור, עכבר העיר

יום ראשון: אהבת המילה הכתובה

"אנו בונים פה נמל" הוא מופע ספוקן-וורד, שעה של שירה כתובה ומדוקלמת לעילא. שלושת הפרפורמרים (יונתן קונדה, נטע וינר ורז וינר) מגלמים שלושה יורדי-ים, פיראטים מודרניים, שמוצאים קרקע בתולית ומחליטים להשתקע בה. הם יורדים מאניתם, ובליווי שלוש מוזיקאיות (ליטל שליט, ענבר הימן ונועה יעקב) פוצחים במסכת של פינוי ובינוי, פיזי, היסטורי, תרבותי, ומעבר לכל – טקסטואלי. הם מלהטטים עם המילים, מפרקים ובונים מחדש את השפה, תוך שהם עוברים דרך מבחר תחנות בתרבות הישראלית על גווניה. המופע הזה נולד ומושתת על אהבת המילה הכתובה והמילה המדוברת. הכותבים והפרפורמרים הם וירטואוזים בתחומם ומדהים לראות ולשמוע אותם חותכים הברות, מדביקים עיצורים, נותנים קולם בשירה ערבה לאוזן, ובאופן כללי, עושים מטעמים מהשפה העברית. הבימוי חלק ונקי, כזה שבעיקר אינו מפריע לטקסט להיאמר ולהישמע, ועושה שימוש חכם בפיזיות של המבצעים. העיצוב גם הוא נקי ומוקפד, ויוצר רקע נאה למילים הנאמרות. אמנם יש כאן גודש של טקסט שמצריך מאמץ והתעמקות מצד הקהל, אך למי שנכון ומוכן לחוויה – התוצאה מתגמלת ביותר (יאשה קריגר). "אנו בונים פה נמל" - יום א' ה-27 בינואר, 20:00, תיאטרון תמונעשירה כתובה ומדוקלמת לעילא. "אנו בונים פה נמל" (צילום: יוהן שגב)

יום שני: שלושה כוריאוגרפים, קיבוצית אחת

המופע "כפול 3", הוא מופע ייחודי המורכב משלוש יצירות נפרדות, האחת מאת כוריאוגרף אורח עידן שרעבי, ושתיים נוספות מרקדני להקת המחול הקיבוצית - עוז מולאי וניר אבן שוהם. רמי באר, המנהל האמנותי של הלהקה, איגד את שלוש יצירות המחול ליצירה אחת, על ידי שיח מעניין בין היצירות. היצירה "I dropped the ceiling on the floor again" מאת עידן שרעבי עוסקת ביחסי הגומלין בין הפכים. היצירה נוצרה מתוך השראות רבות ביניהן ההבנה שהכל בעולם בתהליך נפילה, כל דומם הוא אובייקט נשען ושום דבר אינו סטטי. "פור-יה / Poor- ya" מאת עוז מולאי מסמלת את המאבק המתמיד הקיים בין היחיד לקבוצה ולהיפך, על ידי ניסיון להוציא את היחיד מתוך הקבוצה דרך מעגל אינסופי של התחלה וסוף. "Day too soon" מאת ניר אבן שהם עוסקת בפרידה ממשהו שהיה יקר לך, משהו שנשאת אותו מילדות, או לתקופה מאוד ארוכה ועכשיו יש להמשיך הלאה ולשחרר."כפול 3" - יום ב' ה-28 בינואר, 21:00, סוזן דללהפכים, נפילה ופרידה. "כפול 3" (צילום: אורי נבו)יום שלישי: מוריסון מבקר בסטודיו של יורם לוינשטיין "דלתות" היא הצגה בהשראת בהשראת ג'ים מוריסון. מוריסון, שהיה משורר מודרני, נביא זעם בעולם של נתק וחומרנות, ועל הדרך ניסה כל חומר כימי אפשרי, החליט שעדיין יש לו מה להגיד לנו. בעזרת המוזיקה הגדולה של "הדלתות" והטקסטים מעוררי המחשבה שלו הוא מפגיש שלל טיפוסים מוזרים ומצחיקים, דמויות אבודות בחלל, אבודות כמוהו בערב של תיאטרון קליפי וחיבורים אסוציאטיביים -  מפגש של שלוש נשים אבודות, שני חיילים מחורפנים וביצה קשה אחת.

ההצגה מורכבת מ-11 מונולוגים בני שלוש דקות, מוכרים יותר ופחות, אותם יבצעו תלמידי שנה ב' וג' של הסטודיו למשחק יורם לוינשטיין. בין המונולוגים יחברו כמה מהשירים הגדולים של ה Doors ביניהם Break On Through, Alabama Song, Riders on the Storm ועוד אשר ילוו בקטעי משחק. שיר אחד -  Light My Fire  יבוצע "לייב" על הבמה בתרגום לעברית.

"דלתות" - יום ג' ה-29 בינואר, 20:30, אולם נחמני המחודשדמויות אבודות בחלל. "דלתות" (צילום: רדי רובינשטיין)

יום רביעי: עלייתם ונפילתם של בתי הקולנוע מאת חוני המעגל

"THE END" הוא סיפור עלייתם ונפילתם של בתי הקולנוע בישראל, בית החלומות להמונים. הפרוייקט עוסק בייצוג בתי הקולנוע והסרטים כמהות בסיסית בחיי התרבות והפנאי של  עולם האשליות בארץ ישראל, תקופה בתולית,נוסטלגית והירואית. הקולנוע כהיכל קודש והשפעתו על  המציאות היומיומית תוך הכחשת האמת הקיומית. מקומות שמורים למאמינים, ללא צנזורה, לשטופי הזימה והתום. המחשת ההזדהות וההערצה הכמעט אלילית לכוכבי הסרטים:מאצ’יסטה, בן-חור, הטוב הרע והמכוער, מליון דולר בייבי.דבקות דתית כמעט ציוויית של קהל ההמונים באמצעות קרן אור אלוהית השופכת אור גדול המסך רחב היריעה.התרחשות אומנותית: מופע רב תחומי המשלב את עולם הקולנוע כמרכז החוויה בשילוב דימויים מחיי היום יום ואלמנטים מעולם התיאטרון, המוזיקה והמחול. המופע הוא יצירתו של חוני המעגל וקבוצת סמרטוט."THE END" - יום ד' ה-30 בינואר, 20:30, הבימהמקומות שמורים למאמינים, ללא צנזורה. "THE END" (צילום: דניאל מיסן)

תגובות

הזינו שם שיוצג כמחבר התגובה
בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שהינני מסכים/ה עם תנאי השימוש של אתר הארץ