המלצות במה לסופ"ש: הצגה מחלוצי המדע הבדיוני

סמינר הקיבוצים מהרהר על משמעות התעופה בבני אדם, אורלי קסטל בלום על הבמה וגם מרתון מתיש על במת תיאטרון תמונע

טל אימגור, עכבר העיר
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
טל אימגור, עכבר העיר

יום חמישי: לו האיש היה ציפור ספרו של צ'אפק "האיש שידע לעופף" הוא ספר מלא הומור שמספר על מר טומשיק שמגלה שיטה שמאפשרת לו לעופף. הוא מבין כי מדובר בתגלית שיכולה לשנות את העולם, אבל אינו יודע איך. הספר למעשה מציג כיצד מערכות מדיניות, פוליטיות, בריאותיות המלאות בירוקרטיות - מנסות להתמודד עם אדם שיוצא מן הקווים, וכיצד הן מושכות את האדם חזרה לקרקע צייתנית וסמכותית. למעשה, מדובר בסיפור מהמאה הקודמת שנשאר רלוונטי לעידן של היום, שכולו פוסט מודרניזם.קארל צ'אפק, סופר מחזאי ועיתונאי צ'כי מהבולטים והמשמעותיים במאה ה-20, מחלוצי המדע הבדיוני ואף נחשב לממציא המילה "רובוט". צ'אפק מציג ביצירותיו ביקורת על העוצמה של מערכות משפטיות, משטרתיות, בריאותיות ופילוסופיות, וכיצד ביכולתן לכפות סנקציות אלימות יותר ואלימות פחות על בני האדם. מאחר שצ'אפק סיפק לקוראיו הצצה על המתרחש במערכות אלה, תוך העברת ביקורת, יצירותיו הוצאו מחוץ לחוק לאחר פלישת הנאצים לצ'כוסלובקיה. כיום, כ-40 שנה לאחר שיצא הספר לאור בעברית, מעלה בית הספר לאמנויות המחול בסמינר הקיבוצים עיבוד לתיאטרון-מחול של אותה יצירה ספרותית סוחפת, פרי יצירתן של יעל טל ונעמה רדלר, בוגרות המסלול לתיאטרון-מחול בסמינר הקיבוצים."האיש שידע לעופף- יום ה' ה-24 בינואר, 20:30, מכללת סמינר הקיבוציםאדם שיוצא מן הקווים. "האיש שידע לעופף" (צילום: נעמה רדלר)

יום שישי: אורלי קסטל בלום על הבמה

"דולי סיטי", יצירתה של אורלי קסטל בלום, עובדה לבמה תוך שמירה על שפתה הייחודית של הסופרת. ההפקה בוימה בידי נתי בן חנן, תלמידת התואר השני במסלול שחקן יוצר-חוקר בחוג לאמנות התאטרון באוניברסיטת תל אביב.בעיר "דולי סיטי" מוצאת דולי (רופאה, בעלת תואר מפוקפק מאוניברסיטת קטמנדו) תינוק בתוך שקית זבל, ומחליטה להיות לו לאם. דאגתה לבנה מעבירה אותה על דעתה. הניסיון האובססיבי להגן עליו, לוכד אותה במצבים בלתי אפשריים שמסכנים אותה ואת בנה. דולי והעיר הן אחת, אי אפשר להפריד ביניהן. דולי בוראת את העיר אך גם שבויה בתוכה. קולות העיר הם גם קולות בראשה, מזג האוויר בעיר מייצג גם את מצבה הנפשי. זה חיבור אולטימטיבי בין אהבת אם לאהבת מולדת במקום דיסטופי מומצא. זוהי יצירה שמפרקת את מוסד האמהות, ואת ההוויה הישראלית-ציונית, ובונה אותם מחדש, כחלום בלהות מזעזע ומצחיק כאחד. כשהשפה הייחודית של אורלי קסטל בלום נפגשת עם שפת הבמה רווית הדימויים של נתי בן חנן, הן יוצרות אירוע בימתי רב אמצעים."דולי סיטי" - יום ו' ה-25 בינואר, 12:30, אוניברסיטת תל אביבמפרקת את מוסד האמהות. "דולי סיטי" (צילום: החוג לאמנות התאטרון)

יום שבת: הפצעים של החברה הישראלית

שלוש דמויות רצות במעגל, הן יצאו למסע ספיראלי אל מעמקי הישראליות עם חלוף הזמן, המסע הופך קשה וכואב יותר, מי מהן תשרוד? ובאיזה אופן? "מרתון" היא לא הצגה,כי אם תהליך אותנטי של התשה מתגברת המתרחש לעיני הקהל בזמן אמת. בתוך זירת המעגל נחשפים ומתעצמים יחסים ותהליכים אישיים, שאלות של זהות אישית וחברתית, בהדרגה נפתחים הפצעים של החברה הישראלית ונחשפות ברירות המחדל שלה."מרתון- יום שבת ה-26 בינואר, 20:00, תיאטרון תמונעתהליך אותנטי של התשה מתגברת. "מרתון" (צילום: אתר תמונע)

תגובות

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ