המלצות במה לסופ"ש: שרה פון שוורצה קרועה בין גרמניה לישראל

שרה פון שוורצה מנסה למצוא תיקון בקאמרי, חנוך לוין בוחן את יחסי המינים ואסתר סלמון מופיעה למוזיקה של ג'ון קייג'

טל אימגור, עכבר העיר
שתפו בפייסבוק
שתפו כתבה במיילשליחת הכתבה באימייל
שתפו כתבה במיילשליחת הכתבה באימייל
מעבר לטוקבקיםכתוב תגובה
הדפיסו כתבה
טל אימגור, עכבר העיר

יום חמישי: קרועה בין שני עולמות בחורה ישראלית ממוצא גרמני, בת להורים שבחרו לקשור את גורלם וחייהם עם העם היהודי והתגיירו, מוצאת עצמה בבגרותה קרועה, מיוסרת, מחפשת את זהותה, מתנהגת ומדברת כמו ישראלית מצויה ונושאת שם משפחה גרמני אריסטוקרטי. בעקבות אירוע דרמטי שהתחולל במסגרת עבודתה כצלמת עיתונות, היא נוסעת למצוא מחדש את אביה ולברר אתו למה כפה על ילדיו את הגורל הזה, להיות קרועים כל חייהם בין שתי תרבויות, בין שתי מולדות? למה העמיס עליהם רגשות אשמה גרמניים לכל החיים, והשניא עליהם תרבות וארץ? למה לא השאיר בידיהם את הזכות והיכולת לבחור בעצמם? היא רוצה לשמוע מפיו שטעה. היא נוסעת למצוא תיקון ואולי להשכין סוף סוף שלום בנפשה.ההצגה בין שני עולמות היא קופרודוקציה בין התיאטרון הקאמרי לשאושפילבינה בשטוטגרט גרמניה ביחד עם מכון גתה. המחזה הוא בדיוני עם מרכיבים ביוגרפיים מחייה של שרה פון שוורצה. ההצגה תוצג בעברית ובגרמנית עם תרגום כתוביות לשפות עברית וגרמנית.בין שני עולמות - יום ה' ה-13 בדצמבר, 20:30, הקאמרירגשות אשמה גרמניים. "בין שני עולמות" (צילום: תיאטרון שאושפילבינה שטוטגרט)

יום שישי: נשים עם פאלוס המופע עין תחת אצבע הוא הרצגה - שילוב של הרצאה והצגה המפגישה את הצופים עם הגברים והנשים בעולמו של חנוך לוין, ובוחנת את היחסים ביניהם. את הערב מנחה ד"ר עמרי יבין ומשתתפים בו השחקנים בהט קלצ'י ורפי קלמר.

יחסי המינים תופסים מקום מרכזי בעולמו הייחודי של חנוך לוין, שאפשר לראות בהם קריקטורה של היחסים בין גברים לנשים בעולם הממשי. המחזאי מציג את יחסי המינים בצורה פרובוקטיבית שמסעירה את הדמיון. לרוב הם מוצגים בהיפוך תפקידים מגדרי בין המינים, כשנדמה שהאשה היא האוחזת בפאלוס בין רגליה, בעוד הגבר משתרך מאחור, חסר כל כוח ואון. בהצגה מוצגים קטעים ממלכת האמבטיה, עין תחת אצבע, חיזור, חפץ ועוד.עין תחת אצבע - יום ו' ה-14 בדצמבר, 12:00, קפה תיאטרון הקאמריהגבר משתרך מאחור. עין תחת אצבע (צילום: דיויד ברוקס)יום שבת: אינטרקציה ללא הפרעה

ביצירה Dance for Nothing אסתר סלמון מופיעה למוזיקה של ג'ון קייג' 'הרצאה על כלום' (Lecture on Nothing”) משנת 1949 במטרה ליצור כוריאוגרפיה שתעמוד מול הטקסט של היצירה. המחשבה להשתמש במוזיקה שנוצרת על ידי מילים ולהציג פעולה מקבילה כמשהו זמני נוסף באה בעקבות הרצון לאינטרקציה ללא הפרעה."הריקוד ב Dance for Nothing הוא אוטונומי ואינו הופך לאילוסטרציה או פרשנות לטקסט" (אסתר סלמון).Dance for Nothing - יום שבת ה-15 בדצמבר, 21:00, סוזן דלללא פרשנות, אם כי אוטונומי. "Dance for Nothing" (צילום: Alian Roux)

תגובות

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ