השחקן והבמאי רועי מליח רשף חושב שאיש תיאטרון הוא כמו שיפוצניק

הוא הוביל את מאבק היוצרים להגדלת תקציב פסטיבל עכו מתוך השקפה כי עבודת הבמה היא מקצוע יצרני לכל דבר. עם העלאת הצגה בבימויו בפסטיבל מסביר מליח רשף למה גם תיאטרון פרינג' צריך ראייה כלכלית נכונה

תמר רותם
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
מעבר לטוקבקים
תמר רותם

כמה מההצגות בפסטיבל עכו השנה מציעות התבוננות ביקורתית על העידן הנוכחי, המתואר כעולם של מסכים המתאפיין בהעדר קשרים אנושיים, ועל הניכור של החברה הקפיטליסטית. הדבר מעלה במחשבה את הדרמה שהתחוללה מאחורי הקלעים בשלב מקדמי של הפסטיבל, שהעידה על סולידריות ואחווה יוצאות דופן. כשהתברר ליוצרי הצגות הפסטיבל שהתקציב שניתן להם אינו מספיק כדי להעמיד הפקה נאותה וגם לשלם לשחקנים, הם החליטו להתארגן כקבוצה ולדרוש את הגדלתו. וכאשר הנהלת הפסטיבל הציעה כפתרון לדלל כמה הצגות, הם עמדו בסירובם לחתום על החוזים. עמידה זו ראויה לציון מכיוון שהיוצרים, שאמורים להתחרות זה בזה, התעלו מעל אינטרסים אישיים וסירבו לכך שמישהו מעמיתיהם ייפגע.

תגובות

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ