אתם מחוברים לאתר דרך IP ארגוני, להתחברות דרך המינוי האישי

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

עדי אשכנזי בהופעה: מי רוצה להיות ציפי שביט?

למרבה הצער, מסתבר שהקלישאה נכונה: חופשת הלידה ריככה את אשכנזי, שלא רק שלא מעזה לפגוע בקהל שלה אפילו לשניה אלא גם הולכת ומדרדרת למחוזות של "גברים מכדורגל, נשים מהקניון"

תגובות

מי שטרם הספיק לעיין בראיון המנדטורי שמעניקה כל יולדת מפורסמת ל"7 ימים", בוודאי טרם התעדכן כי עדי אשכנזי שינתה פאזה. הרווקה הנוירוטית הנואשת לחיבור ולמגע נזנחה לאנחות יחד עם שלוש העונות של "מה זה השטויות האלה?" בערוץ 2. את מקומה מחליפה עדי אשכנזי במהדורת החציון השני של גיל ה-30: בזוגיות, אם לילדה טרייה ועל המסלול המהיר לבורגנות שלווה. אלה גם החומרים שמהם עשוי המופע החדש שלה, שנמצא אי שם על הסקאלה שבין מופע סטנד אפ לבין ערב יחיד.

עדי אשכנזי בהופעה - כל הפרטים

לבמה בצוותא עולה אשכנזי באיחור של רבע שעה (ובצדק, היה צריך לחכות שכל מי שקנה כרטיס מראש יסיים לעמוד בתור הארוך לקופאי הבודד). היא חנוטה בשמלה שחורה קצרצרה וצמודה. כל כך קצרצרה שאין לפסול את האפשרות שיושבי השורות הראשונות באולם יוכלו להחליף חוויות עם הרופא המיילד של אשכנזי. על רקע מוזיקה שבאה להכריז על קאמבק מסעיר, היא צורחת כמה משפטים שלא ניתן להבין את פשרם עד שהסאונדמן מתאפס על הבלאנס של הקול.עדי אשכנזי מלוהקת לתפקיד ראשי בסדרה חדשה ב"קשת"עדי אשכנזי חוזרת להופיע אחרי חופשת הלידהעדי אשכנזי בהופעה - כמה ימים אחרי המעצר

הקהל מורכב כולו ממה שאוהבים לכנות בחצי שנה האחרונה "מעמד הביניים". בעיקר זוגות צעירים, חלקם בשלב זה או אחר של הריון או חבורות של נשים שחוגגות יום הולדת לאחת החברות. הקהל הזה חולה על אשכנזי עוד לפני שהיא פוצה את הפה. הם שלה מהרגע הראשון, ובכל זאת הם גם שמו 130 שקלים בממוצע על כרטיס. קשה לומר שהאמהות ריככה את אשכנזי או צוות הכותבים שלה. החלק המוצלח יותר של המופע הוא החלק הראשון שבו היא מספרת על חוויותיה כאימא צעירה ועל חווית הלידה המבעיתה שעברה, כולל עירוי שהסתבך, כולל ניתוח קיסרי, כולל עירום מלא מול כל צוות הסנטיציה. אשכנזי משתמשת בכל המניירות שהפכו אותה לכה נגישה על המסך, שילוב של דוגריות עם חוסר סנטימנטליות מעורבב היטב עם הרבה מאוד נשמה ולא מעט פגיעות. הכי טוב יודעת אשכנזי לצחוק על עצמה אבל לא באופן שהופך אותה למגוחכת או פאתטית כפי שנוהגת לעשות ליטל שוורץ, אלא פשוט לאנושית. למישהי שמה שעובר עליה גם עובר עלינו.קצת פרטים גניקולוגיים. עדי אשכנזי (צילום: מוטי קמחי)

ההמשך כבר הרבה פחות מוצלח. אשכנזי גולשת לתחום של "ספונג'ה והעיר הגדולה" ומאיימת לפגוע בפרנסה של ציפי שביט, חני נחמיאס ועירית ענבי עם סיפורים על גברים מכדורגל, נשים מהקניון. אותם חומרים לעוסים וידועים על גברים שתקנים ונשים דברניות ומלחמות המינים השחוקות לעייפה. בתחום הזה אין, למרבה הצער, לאשכנזי זווית חדשה או מרעננת. היא מושכת זמן על ידי הפנית שאלות לקהל, שמשתף פעולה בשמחה. אשכנזי, שלא כצפוי מסטנדאפיסטים, לעולם לא פוגעת או מעליבה אותם. גם כשזוג קם ועזב את המופע באמצע היא בכלל לא התייחסה אליו.

לאשכנזי אין יומרות להצטרף לגל הנשים המצחיקות ששוטף את ארצות הברית בדמות קריסטין וויג, מליסה מקארתי, טינה פיי ושרה סילברמן. כולן, ברמה כזו או אחרת של בוטות, מנסות לומר משהו קצת יותר מסעיר על יחסי המינים ועל איך שהפוליטיקה מעצבת אותם. אשכנזי גם צודקת. בישראל אין לחומרים האלה מספיק קהל, שאפשר להתפרנס מהם. לבדיחות ואגינה ואונס אין ביקוש גדול מדי אצל ועדי העובדים, ועכשיו גם יש לה ילדה לפרנס. שלא במקרה, אשכנזי חותמת את הערב בשני הדרנים. בראשון היא מודיעה לקהל באופן מוצהר שהיא תנסה עליו כמה בדיחות כדי לדעת אם כדאי לשלב אותן במופע. בדיחת האוננות היחידה שסיפרה, זכתה לתגובת צוננות במיוחד. בהדרן השני הופיעה על הבמה עם גיטרת בס וניגנה קטע סולו ושוב הודיעה לקהל כמה שהיא אוהבת אותו, ולמעשה סיפרה יותר איך אוהבת להציג את עצמה: הכי ברוקנרול רק בלי הסקס והסמים.

לא שההופעה של שרה סילברמן בישראל הייתה מציאה גדולה

עדי אשכנזי בהופעה - כל הפרטים

*#