"אמא קוראז'" מורד בכללים של ברכט

הבמאי אודי בן משה חש משוחרר מעקרון "הניכור" הברכטיאני בגרסה המרגשת שלו ל"אמא קוראז'", וכנראה שגם ברכט עצמו לא ממש הקפיד בנושא. וגם: הביצוע המדהים של הברלינר אנסמבל ל"ארתורו אוי" הסאטירי

מיכאל הנדלזלץ - צרובה
מיכאל הנדלזלץ
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
מעבר לטוקבקים
מיכאל הנדלזלץ - צרובה
מיכאל הנדלזלץ

מכל המחזאים המוצגים בתיאטרונים שלנו, ושל העולם כולו, ברטולט ברכט הוא המורכב ביותר להתמודד עמו. מוסכם על הכל כי הוא היה אחד המחזאים ואנשי התיאטרון המשפיעים ביותר במאה העשרים. הוא הצליח בגרמניה שבין שתי מלחמות העולם (עם "אופרה בגרוש", בין היתר), נמלט מגרמניה וחי את שנות מלחמת העולם השנייה בארצות הברית בה המשיך לכתוב את מחזותיו, לא הצליח שם כיוצר תיאטרון (למרות תקוותיו), נחקר על ידי האף־בי־איי על דעותיו הקומוניסטיות, חזר לגרמניה המזרחית והקים בה את התיאטרון שאמור היה להגשים את התיאוריה הדרמטית שלו, אגב העלאת מחזותיו.

תגיות:

תגובות

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ