ההצגה "הפושעים החדשים": כשאם הבית הבורגנית הופכת לסרסורית

דורינה, גיבורת "הפושעים החדשים" של עדנה מזי"א, עמלה לשמור על אשליית "הכל בסדר", אבל כשנקרית בפניה ההזדמנות היא הופכת את ביתה הבורגני והמרושש לבורדל דקדנטי. השחקניות מעולות, אך במחזה עצמו יש פגמים מוסריים

מיכאל הנדלזלץ - צרובה
מיכאל הנדלזלץ
שתפו בפייסבוק
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
מעבר לטוקבקיםכתוב תגובה
מיכאל הנדלזלץ - צרובה
מיכאל הנדלזלץ

עדנה מזי״א, כמו מחזאים ישראלים אחרים, עוסקת במצב הישראלי. הגדרתה את ״המצב הישראלי״ איננה כוללת, למשל, פוליטיקה ואקטואליה במובן המיידי: פלסטינים, ערבים, כיבוש. אפשר לטעון שתיאטרון ישראלי מעורב צריך היה להיות אחר. אבל אי אפשר לפסול את הבחירה של מזי״א, בה איננה יחידה: בסופו של דבר הישראלי - קרי הקהל הישראלי - קרוב אצל עצמו. המחאה החברתית־כלכלית של 2011, ה״לא פוליטית״ במוצהר, הוכיחה זאת. ״הפושעים החדשים״ הוא עניין ישראלי־משפחתי־כלכלי־חברתי־לא פוליטי פנימי. אי אפשר לבוא אליו בטענות על מה שהוא לא.

תגובות

משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ