בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

אתם מחוברים לאתר דרך IP ארגוני, להתחברות דרך המינוי האישי

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

תולדות הבימה: התחילו בשיא ולאט לאט הנמיכו

כיצד השפיעה המורשת הרוסית על התיאטרון העברי הראשון ולמה לא נותר ממנה דבר כיום, מה למדו השחקנים הראשונים מהנסיך וולקונסקי, איך גברה התנשאות הבימה ככל שפחת בטחונו העצמי ומדוע מרד בו הקאמרי?

5תגובות
לימור אדרי

בשבוע שעבר התפעלתי מכאן מספרה של לאה גילולה על ראשית ימי התיאטרון הקאמרי, שנוסד בשנת 1944 בזכות ההתלהבות והחברות של מייסדיו, וגם על בסיס רצונו להיות אנטיתזה לתיאטרון הבימה והפתטיות האקספרסיבית והרוסית שלו. המתחיל במצווה אומרים לו גמור. לכן פניתי להתעניין במה שמייסדי הקאמרי קמו נגדו, היינו ה״רוסיות״ של הבימה, וכל מה שהיא ייצגה והיתה אז בתיאטרון הישראלי. כאן כבר לא יכולתי לסמוך על זיכרוני, אבל נעזרתי בספרה המעולה של ילנה טרטקובסקי ״הבימה — המורשת הרוסית״ שראה אור כבר ב–2013 ולבושתי אני יכול...

קבלו גישה מלאה לכל תכני הארץ באתר ובסמארטפון



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות

כתבות שאולי פספסתם

*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו